Gå til innhold

kvinner og storhetsvannvidd


waco

Anbefalte innlegg

Det virker som om at mange kvinner blir grepet av en maktrus når de oppdager hvilken makt det norske samfunnet tildeler dem ved et samlivsbrudd - eller om de velger å føre en far bak lyset! Begistringen over uinnskrenket makt over barna og alle støtteanordninger vil ingen ende ta - og faren blir knust av et umenneskeligt og institusjonalisert undertrykkelsessystem - og en mor som har fått blod på tannen.

Waco

*som fant et leserinnlegg til ettertanke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Waco - du vet så mye om kvinner ser det ut til. Men en del av det du skriver om kunne like gjerne vært skrevet om menn. Litt feil fokus spør du meg. Om du skriver om maktrus, er det ikke da naturlig å skrive like mye om menn og deres uinnskrenkede makt gjennom tidene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal dagens menn måtte sone for sine forfedres synder? Da måtte jo dagens kvinner lide for sine mødres dumhet da?

80% av alle som ønsker skillsmisse er kvinner. Vi har et lovverk som tilgodeser kvinnen, over 90% av skillmissebarn går til barna. For ikke snakke om barnebidrag som kan ruinere en stakkars far.

Kvinner finne seg en elsker, søke skillsmisse, nekte samværsrett til barna, pælme ut mannen og la barnefaren betale hele kalaset....

Og det med loven i hånd!

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt noe om dine forfedre. Jeg snakker om dagens menn. For hvem er det som sitter og styrer landet vårt i dag? Det er ikke kvinner nemlig. Det er en stor overvekt av menn, og det er jo noe alle vet. Så ikke kom her og fortell meg at det er bare kvinner som ruser seg på makt. Det blir å snu det hele på hodet.

Om du mener at det er noe nytt at kvinner er tilkjent barna, tror jeg du tar feil. Blant mine foreldres generasjon (i 50-60 årene) var og er det vanlig at det er mannen som jobber ute, mens kvinnen styrer hjemme. Hvilken makt over barna gir ikke det henne? Hvor mye makt har mannen over barna når han kommer hjem fra jobb nært sagt etter at barna er lagt? Ingen. Barn oppdras nemlig ikke i løpet av par timer om ettermiddagen, men hele dagen.

At mannen har valgt karrieren fremfor barna er ikke noe nytt, og noe har han gitt avkall på. Nemlig barna. Det er derfor min påstand at det er en naturlig oppfølging at kvinner blir tilkjent hovedomsorgen for barna, fordi det er hos dem hovedomsorgen alltid har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yatzy, det ser ut som du glemmer at svært mange kvinner bruker barn som gisseltakere.

Jeg kjenner personlig noen menn som ikke får se sine barn, av ei hevnlysten x'dame som ikke gjør annet enn å infiltrere barnas tanker om at barnefaren er en drittsekk.

Dette er faktaer.

Og da lurer jeg på, hva kan hindres for at kvinner bruker uskyldige barn i sitt innfløkte herskespill?

Mitt forslag er sikkert provoserende men i det lange løp riktig, vi bør fjerne bidragsplikten.

Dette vil gjøre at færre kvinner bryter sine ekteskapsløfter.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei, jeg vet veldig godt at barn blir et virkemiddel i skilsmisseoppgjør. Har sett det med egne øyne. Men å ta fra barna bidraget er et dårlig forslag. For det er barnas penger. Det er hovedomsorgsyter som disponerer dem for barna riktignok, men barnebidrag er jo ment i stedet for den økonomiske delen som den av foreldrene som ikke bor sammen skal bidra med. Kanskje det blir feil å la hovedomsorgsyter disponere pengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo?

Du må svare på hva skal vi gjøre for å forhindre at noen kvinner benytter lovverket for sine egne egoistiske handlinger?

I Iran bruker dem kjepp, hva bør vi bruke i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det må jeg ikke svare på. Om jeg ønsket å finne løsningen på det hadde jeg blitt politiker eller dommer.

Jeg svarte på ditt forslag om å fjerne bidragsplikten. Det vil jo medføre at en mann kan velge å få barn med hvem han vil uten noen for for konsekvenser i det hele tatt. Det blir å flytte problemet, eller feie det under teppet om du vil.1212[ Dette Innlegg er endret av: Yatzy den 2002-05-20 17:55 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh, waco... var det ikke du som påsto at evolusjonen beviser at kvinner er skapt til å ta seg av barn? da burde det jo være innlysende at de er best skikket til å ta på seg ansvaret for dem ved samlivsbrudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivanka, jeg setter gjerne litt pris på om vi kan holde oss til temaet, de fleste klarer nemlig å skille sak fra sak.

Yatzy. Fjerner vi bidragsplikten vil det være et økomisk motiv for kvinner til å ikke bryte sine egne ekteskapsløfter.

Idag er jo 80% av alle kvinner som bryter ut av ektestanden kvinner. Beviser ikke det kvinner aldri tar anvsar for sine handlinger? Eller får noen konsekvenser?

Nei.

Dersom bidragsplikten fjernes vil ekteskapet som instusjon bestå og alle de fordeler det medfører (mindre rusbruk, mindre kriminalitet, mmm)

Det hadde vært gøy om dere også kunne se den siden av saken...(?)

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco - så du er tilhenger av de gamle tider der skilsmisse nærmest var ikke-eksisterende? Hva da med alle de kvinner som blir prylt hver eneste dag, barn som blir mishandlet og misbrukt, ekteskap som aldri burde vært inngått? Det er en grunn til at ting er som de er. Om alt var som det burde vært i ekteskapet hadde det bestått.

Jeg har ærlig talt litt problemer med å ta disse synspunktene dine alvorlig. Mener du virkelig det du sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yatzy, så mange bryllupstråder som er på KG, så tror jeg ikke argumentene dine er noe særlig utbredt problem.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

nei nå er det gått over alle støvleskaft waco, hvor har du fått alle de syke ideene fra?

Er du en frisk mann?

Du skjærer alle kvinner over en kam, og jeg forstår ikke de som gidder å diskutere med deg en gang!

Kan ikke du for en gangs skyld forstå at vi kvinner er forskjellige.

Noen kvinner er utspekulerte, noen er stikk motsatt.Det samme gjelder menn.

Kan du forstå det?

Kanskje du kunne begynne å diskutere et helt annet tema? MANNEN...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare ser etter ting som kan forhindre noen damer å bruke barna som en melkeku, og sabortere menn som har blitt lurt?

Hva kan gjøres?

For enten om du er enig eller ei, så finnes det nemlig menn som ikke får se barna sine, som har blitt sviktet av en dame som har utnyttet ham...

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

greit nok waco, det finnes mange tilfeller av dette, men skal du begynne å analysere dette, får du begynne en annen plass.

Hva kan gjøres skriver du? ja den som hadde hatt svaret på det finnes ikke her!

Du bare maner frem til meninger av folk her som kanskje du anses som dumme meninger, for deretter å si imot dem.

Og det at kvinnen saboterer mannen kan komme av mye forskjellig, kanskje mannen var en kvinne mishandler og ikke er i stand til å ta vare på barnet?

Dette var bare ett eksempel fra løse lufta.

Kansje jeg ikke har rett, men det finnes også menn, og de er det flertall av, som forfølger sine tidligere samboere og gjør livet til den kvinnen til et helvete.

Kan du svare meg på hvorfor det er mest menn som gjør det?

Hva kan gjøres?

Som du forstår så kan ikke alle verdensproblemer løses her, og det håper jeg du forstår.

Du er bare kun etter å ha noen å si imot, og da blir det feil.

Du minner meg om en person som elsker å trakassere kvinner, og få dem provoserte.

Det er ikke vår feil at du er gal!

så du er faktisk unnskyldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yatzy, jeg svarte deg jeg...

Hvis du ser hvor mange bryllupstråder som er på KG, så ser du at bryllup er noe mange jenter ønsker seg.

Men etter ektestanden kommer skillsmissene, er halvparten som havarerer? Ja jeg tror det.

Og når vi vet at 80% av de som bryter ut er kvinner, så får vi nok bevis på hvem som har glede av bryllup og den etterfølgende skillsmisse.

Hvordan kan vi forhindre at så mange kvinner utnytter systemet?

Du mener at årsakene til at kvinner bryter ut er vold i hjemmet. Jeg vil anta at det kun er noen få prosent kanskje 2-5 % av alle tilfellene...

Så, orakal av visdom, forklar meg uvitende gutt, hva er det som egentlig skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

waco:

Jeg bare ser etter ting som kan forhindre noen damer å bruke barna som en melkeku, og sabortere menn som har blitt lurt?

Jeg vet at jeg er dum som lar meg friste, men:

Om menn bruker kondom, så slipper de dette lureriet. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når 80% av norske skilsmisser initieres av kvinner kan du vel ikke bruke det som et argument for at de har MEST glede av ekteskapet. eller tror du de skiller seg fordi de er så overmåte fornøyd med tingenes tilstand at det bare blir FOR mye glede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forøvrig er den grunnen de fleste oppgir for å ville avbryte samlivet at de ikke orker leve med en mann som ikke gjør husarbeid.

og du... 'barn som gisseltakere'? gisler, kanske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...