Gå til innhold

Sang, eventyr eller begge deler?

7 stemmer

1. 1. Hva gjør dere ved leggetid?

• Synger nattasang
      1
    • Leser eventyr
      1
    • Begge deler
      4
    • Ingenting
      0
    • Annet
      1

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Er egentlig bare nysgjerrig, hva gjør dere for barna deres? Leser eventyr, synger en nattasang eller kanskje begge deler? Eller noe helt annet? Og hvor gamle er barna? :)

Vi synger nattasang, trollmor for eldstemann og lykkeliten for minsten :) De er ikke klare for eventyr enda, har prøvd med eldstemann. Men etterhvert blir det eventyr :)

Endret av Mamaloco
Videoannonse
Annonse
Gjest Annaires
Skrevet (endret)

Er lite eventyr/historie, og en sang.

Elsker leggestunden! Bruker ca 10 min...

Hun er 2,5år.

Endret av Annaires
Skrevet

Vi leser to bøker (evt blar i et fotoalbum) og synger en sang. Hun er 3,5 år og liker heldigvis å legge seg. Vi bruker 15-20 min ved sengekanten.

Skrevet

Her synger/leser vi ikke på sengekanten, men tar en liten kosestund i sofaen før leggetid. Enten med bok eller singsang kort :)

Prøvde ut å lese på senga da eldstemann var mindre, men da ble det bare masing om mer og mer, så nå vet de at etter lese/syngestund er det rett ned på badet for kveldsstell og oppi senga :)

Skrevet

Me brukar vel 10-15 min på akkurat lesing/synging. Les ei lita bok/eit eventyr, og så syng me eit par rolege sangar. Ungane er 2 og 3,5. Byrja med lesing då eldstemann var rundt 2, før det var det berre synging.

Skrevet

Her ble det kun sang i starten. Etter hvert så ble det litt lesing. Nå hvor ungene er 4 og 8 så er det lesing for hvert barn. Tar litt tid på kvelden, men utrolig kos.

Gjest Nuppdupp
Skrevet

mamma sang for oss med en helt grusom stemme. hun trodde hun var flink. dette ville ingen ende ta, så jeg holdt meg for ørene mens hun sa "da synger jeg ikke mer for deg" mens hun stormet ut. ble glad da gitt. kanskje lurt å huske på når de blir litt eldre?

Skrevet

Ikke eventyr, men andre bøker. Om mummitrollet, albert åberg, thomas og emma etc. Blir som regel tre korte bøker eller to litt lengre før vi legger henne. Da har hun pusset tennene og fått på nattdrakt, og legges rett etterpå. Er to år nå.

Skrevet

synger natta sang til ungene mine. dei velger sang og avogtil synger dei for meg.det hender vi leser eventyr istedet,men det er noe dei evt spør om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...