skruf Skrevet 29. desember 2011 Forfatter #21 Skrevet 29. desember 2011 Høres ut som min datter, kanskje min datter bare er bittelitt roligere. Men hun var fryktløs fra dag en, kasta seg ut i alt, jeg har stått med hjerte i halsen så mange ganger. Og i barnehagen til datteren min hadde de noen ekstremt høye trær, aner ikke hvor mange ganger min lille snuppa satt i toppen av treet. Og jeg synes det er et mirakel at vi ikke har vært mer på legevakta. Men hun er nå 10 år, og har roet seg en del, har funnet sin store lidenskap som er dans. Så hun får nok brukt mye energi på dette. Jeg var også sånn selv som barn, gjorde jo helt ville ting, så tenker det nesten er et mirakel at jeg er i live. Men det går jo stort sett alltid bra. Jenta vår danser også, hun har danset ballett siden hun var 3, så hun har ro og konsentrasjon når det trengs. Har tatt eksamener i ballett siden hun var 5, med toppkarakterer. Hun danser og stepp og jazz, i tillegg til speideren. Virkelig jente med fart i.. Helt utrolig hvor ulike to søstre kan bli! De er som dag og natt!
skruf Skrevet 30. desember 2011 Forfatter #22 Skrevet 30. desember 2011 jeg synes du er kjempetøff som skriver et sånt her innlegg uten å være anonym maya! det krever faktisk en del mot å tørre å innrømme slike ting om sine egne barn! Jeg tør å innrømme at jeg har ei rakettjente:-)
Gjest SemperFi Skrevet 30. desember 2011 #23 Skrevet 30. desember 2011 Takk!!! Føler meg ikke så innmari tøff akkurat....Bekymret som bare det, samtidig som jeg prøver å skjule det.... Men i det lange løp så mener jeg at barna ikke har vondt av å få utfolde seg, rett og slett å lære av egne feil Håper bare bøttebærte mi snart lærer at det lønner seg ikke å klatre høyest av alle i trærne for å falle ned,,,,,, Kan huske at jeg overhørte mamma på sykehuset når jeg lå på intensivavdelingen. Hun gråt og sa at hun ikke klarte mer, og brakk helt sammen. Husker en lege snakket med henne, og sykepleiere trøstet henne. Mødre er helt fantastiske, hva gjør de ikke for ungene sine. Mødre stekker seg alltid lengre enn fedre, uansett! Dere er fantastiske!
Gjest EryMax Skrevet 30. desember 2011 #24 Skrevet 30. desember 2011 (endret) Høres ut som meg også, jeg var veldig flink til å skade meg. Finne på rampestreker, ende opp på legevakt osv hadde klippekort på radiologisk avdeling på sykehuset. Har vært speider og speiderleder, en gang kutta jeg meg med speiderkniven. Så hadde jeg bare gått bort til lederen stille og rolig med en tommel som blødde kraftig å sagt "jeg tror jeg har skjært meg". På barneskolen hadde vi en akebakke som var stengt når det var for mye is, men det forhindret ikke meg fra å kaste vekk det røde flagget å ake. Jeg bygde også snøborg over bilveien osv Endret 30. desember 2011 av EryMax
anonym11 Skrevet 30. desember 2011 #25 Skrevet 30. desember 2011 " mistenker ikke ADHD" skriver du..? hva er det som gjør at du tenker at hun ikke har det.? Et barn kan godt legge seg tidlig og stå opp tidlig selv med ADHD.. (så at du skrev dette etter etter sovevanene. Vi gikk i den fella at ADHD barn kan ikke sove så lenge, legge seg tidlig tenker, de vil jo aldrig i seng. Men det er mer en vanlig for mange ADHD barn forde søvnkvaliteten blir dårlig.
skruf Skrevet 30. desember 2011 Forfatter #26 Skrevet 30. desember 2011 " mistenker ikke ADHD" skriver du..? hva er det som gjør at du tenker at hun ikke har det.? Et barn kan godt legge seg tidlig og stå opp tidlig selv med ADHD.. (så at du skrev dette etter etter sovevanene. Vi gikk i den fella at ADHD barn kan ikke sove så lenge, legge seg tidlig tenker, de vil jo aldrig i seng. Men det er mer en vanlig for mange ADHD barn forde søvnkvaliteten blir dårlig. Fordi at faren hennes har jobbet i flere år ved BUP........Hun har ingen symptomer på ADHD, men er bare en veldig sprelsk jentunge!
Gjest EryMax Skrevet 30. desember 2011 #27 Skrevet 30. desember 2011 (endret) Jeg spilte mye fotball også, å knuste faktisk kjellervinduene til farmoren min. Hvor enn i landet jeg var på besøk hos slektninger, så kunne jeg ende opp på legevakten. Når jeg var hos farmoren min om sommeren, var jeg fast gjest på sykestua. Var innlagt på sykehus igjen for ikke lenge siden, da traff jeg en sykepleier som jobbet på sykestua der min farmor bor. Hun husket meg godt Endret 30. desember 2011 av EryMax
Gjest Nuppdupp Skrevet 30. desember 2011 #28 Skrevet 30. desember 2011 hehe, da vet du hvordan du var som liten for din mor, ts
skruf Skrevet 30. desember 2011 Forfatter #29 Skrevet 30. desember 2011 hehe, da vet du hvordan du var som liten for din mor, ts Mamma sa ofte til meg at hun ønsket at jeg fikk en unge som meg.... Jupp,ser den nå.... (Leter etter gråe hårstrå.... )
Gjest O___o Skrevet 30. desember 2011 #30 Skrevet 30. desember 2011 haha! da høres det ut som du har gjort mye riktig =)
skruf Skrevet 30. desember 2011 Forfatter #31 Skrevet 30. desember 2011 Et eksempel er nå nylig da vi var på tur i et parkområde og det hang slengtau ned fra trærne. Da skulle hun leke Tarzan og slenge seg fra tau til tau, Problemet var for lang avstand og hun slengte seg med en hånd (tarzan vel og merke...)... Gikk som det måtte gå, ramle rett ned på en trestubbe, heldigvis med rumpestumpen først. Heldigvis. Sitait jenta; Neste gang vil jeg leke Jane....
Anglofil Skrevet 30. desember 2011 #32 Skrevet 30. desember 2011 Virker som du har en flott unge og at du er en flink mor. Hun minner meg faktisk litt om meg som barn. Jeg var riktignok ganske stille og sjenert, men jeg var ganske tøff av meg. Bestekompisen min som var to år yngre var alltid en skikkelig pyse, og jeg tok på meg "storesøsterrollen" (vi var begge enebarn) og gjennomførte alt han ikke turte. Tror nok mamma fikk hjertet i halsen noen ganger hun også, men det gjorde at jeg følte meg ganske harmonisk og trygg på meg selv, dette til tross for en oppvekst med mobbing gjennom hele barneskolen og vanskelig forhold til egen kropp. Jeg er glad jeg fikk utfolde meg, det gjorde at jeg ble trygg på meg selv, lærte mine egne grenser å kjenne til tross for vonde ting som jeg opplevde. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2011 #33 Skrevet 30. desember 2011 Jeg spilte mye fotball også, å knuste faktisk kjellervinduene til farmoren min. Hvor enn i landet jeg var på besøk hos slektninger, så kunne jeg ende opp på legevakten. Når jeg var hos farmoren min om sommeren, var jeg fast gjest på sykestua. Var innlagt på sykehus igjen for ikke lenge siden, da traff jeg en sykepleier som jobbet på sykestua der min farmor bor. Hun husket meg godt Men forskjellen er at TS' barn ikke gjør det med vilje for å få oppmerksomhet slik som du. 1
momo Skrevet 30. desember 2011 #34 Skrevet 30. desember 2011 Jenta vår danser også, hun har danset ballett siden hun var 3, så hun har ro og konsentrasjon når det trengs. Har tatt eksamener i ballett siden hun var 5, med toppkarakterer. Hun danser og stepp og jazz, i tillegg til speideren. Virkelig jente med fart i.. Helt utrolig hvor ulike to søstre kan bli! De er som dag og natt! Her går det i jazz, street, hip hop, break og popin loking. Men nå blir det ballett etter jul, for alle danselærerne hennes ønsker at hun skal danse det i noen år og, så hun kan bli en bedre danser i alt det andre. Og nå er vi oppe i 8-11 timer dans i uka, og hun får ikke nok. Danser hjemme, på gata, i butikken og overalt. Her har jeg to barn og, og lillebroren er så rolig, og finner aldri på tull, eller gjør de ville tingene. Han har aldri fått mer enn et vanlig skrubbsår. så er nok mulig å få to så forskjellige barn. Men tror nok disse aktive barna våres kan nå langt. Snuppa mi legger merke til alle ledige lokaler til leie, lurer på om jeg ikke kan leie det så hun kan starte danseskole. Og jeg har en venninne fra barneskolen som var helt lik, og hun har nådd veldig langt innen dans og trening, og eier sine egne bedrifter.
Gjest EryMax Skrevet 30. desember 2011 #35 Skrevet 30. desember 2011 Hvordan kan man knuse vindu med vilje? eller krype helt ytterst på kaikanten. Bygge flåte å sjøsette den, så du blir hentet opp av losbåten å fulgt hjem? Jeg har falt i sjøen,jeg har brekt ting,jeg hadde alltid skrubbsår samt blåmerker.
SmallTalk Skrevet 30. desember 2011 #36 Skrevet 30. desember 2011 Jeg synes jenta di høres helt herlig ut, jeg, TS.
Gjest Rastl0s Skrevet 30. desember 2011 #37 Skrevet 30. desember 2011 La barn være barn! Bedre med tøffe barn/jenter enn sånne som griner om man ikke vil leke teselskap i min mening.
Redbull Skrevet 30. desember 2011 #38 Skrevet 30. desember 2011 (endret) Syns du gjør rett jeg ts, i å la hun få styre på. Jenta vår ser også ut til å bli en "sånn" jente og hun kommer også til å få styre på. Det gjør hun allerede, hun får slå seg litt og holder påbsom en gal Endret 30. desember 2011 av Redbull
sommermor Skrevet 30. desember 2011 #39 Skrevet 30. desember 2011 Så herlig hun høres ut! Min jente er også i full fart hele dagen,her er det adhd inne i bildet. Min jente klatrer i trær og må balansere på muren,rett og slett være i aktivitet hele tiden. Min 8 åring har ennå ikke brukket noe,heldigvis,men vi har hatt noen turer på legevakten. Jeg er helt enig i at det er flott med aktive unger.Her brukes sykkelen masse,og hun gleder seg til det blir skøyteis.
skruf Skrevet 30. desember 2011 Forfatter #40 Skrevet 30. desember 2011 Jeg synes jenta di høres helt herlig ut, jeg, TS. Hun er herlig! Såklart, begge jentene er herlige, men jeg kunne av og til ønske at lillesøstera har vært litt mere fornuftig sånn som storesøstera... Hvor mange ganger i løpet av 2011 jeg har fått tlf fra skolen aner jeg ikke, hun klarer det mest utrolige. Men av og til så blir jeg imponert over hva hun kan få til! Da vi tok henne med på slalom for første gang så gikk det ikke lange stunda før hun rente baklengs, helt kontrollert! Vi planlegger nr 3, må innrømme jeg er spent på hvordan han/henne blir!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå