Gå til innhold

Hva er DIN nyttårsmeny?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, hva skal du lage på nyttårsaften?

Her blir det en liten aperetif med spekeskinke, tyttebærrømme og flabrød til forrett, helstekt kalkun, stekte poteter med timian og hvitløk, erter, rosenkål og deilig saus til hovedrett og panna cotta med bringebær til dessert.

God nyttår :nissevink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pinnekjøtt med tilbehør, og riskrem til dessert. Namnamnam

• Liker 1
Skrevet

Hjemmelaget pizza. Bare fordi det er lørdag, feirer i grunn ikke nyttårsaften.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Her blir det Smørstekt krydderkylling, waldorfsalat, rosenkål, erter og gratinere mandelpoteter. Til dressert blir det noe så enkelt som hjemmelaget tiramisu med Kahlua. :jepp:

Skrevet

Hos oss blir det Honning og senneps-marinert skinkestek, med pottiser og fløtesaus. Til dessert er det ostekake a'la min beste venn, som er verdens beste ostekake. :D

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet

reinsdyr med stekte poteter, grøssaker, saus. og til dessert lager jeg hjemmelaget softis. drikke blir forskjellig etter hva man ønsker.. øl, vin , brus

Gjest Survival
Skrevet

Er ikke hjemme, men skal spise kalkun. Det er tradisjon :) Aner ikke hva vertskapet skal lage av tilbehør eller til dessert.

Skrevet

her blir det helstekt kalkun med brunsaus, poteter og grønnsaker og annet tilbehør, også får jeg ikke helt bestemt meg for om jeg skal lage riskrem med hjemmelaget rødsaus, eller om jeg skal lage oreo dreamcake til dessert. :gjeiper:

godt blir det nok uansett! :)

Skrevet

Helstekt kalkun, fløtesaus, ris og waldorfsalat :). Har ikke tenkt på dessert :sjenert:

Skrevet

Pinnekjøtt med poteter, fett og kålrotstappe <3 Dessert aner jeg ikke.

• Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Pleier alltid ha kalkun, men i år tror jeg det blir noe viltkjøtt.

Ikke helt bestemt meg enda

Skrevet

Kalkun med deilig tilbehør og mørk sjokoladekake med vaniljeis og bærsaus til dessert.

Feirer ikke nyttår med fest og hæla i taket lenger, mer en stille feiring her hjemme ...

Inngangen til et nytt år må jo markeres, det er litt høytidelig for mitt vedkommende, samt litt vemodig en kveld for blandede følelser ...

Skrevet

Helstekt kalkun, med god saus, poteter og grønnsaker. Riskrem til dessert.

Skrevet

Etter litt om og men her inne på KG blir hovedretten kyllingfilet med solbærsaus, duchesspoteter og tilbehør. Til forrett tar vi noe enkelt med spekemat, og til dessert blir det hjemmelaget sjokolademousse. :)

• Liker 3
Skrevet

Kalkun med foliebakte grønnsaker og gratinerte poteter :)

Skrevet

Noe sunt og godt noe, med god dessert! :spise: Sjokoladefoundant kanskje?? :danse:

Skrevet

Pinnekjøtt, dampet vossakorv, kålrotstappe og mandelpoteter. Hjemmelaget cappuccinomousse og frukt til dessert.

Gjest HuskyPusky
Skrevet

hadde egentlig tenkt å ha helstekt kalkun, men ettersom alle kalkunen jeg fant i butikken var på 7-8kg og vi blir 2-3stk på nyttårsaften så kjøpt jeg et kalkunbryst istedet. Skal ha waldorfsalat, mandelpoteter, fløtesaus og grønnsaker til. Også blir det enkelt og godt med is og peanøtter til dessert.

Skrevet

Forrett blir fylt champignon.

Hovedrett blir stekt andebryst med hasselbackpoteter, mango og vårløk og mangosaus.

Til dessert pærer i karamell, servert med is ved siden av.

Gleder meg :nigo:

• Liker 1
Skrevet

Skal ikke lage noe selv, men mamma lager pinnekjøtt og kålrabistappe til meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...