Gå til innhold

Ris på baken, normalt og naturlig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mamma pleide å slå og skrike til meg og min søster, men det har ikke ført til at jeg slår mitt eget barn, tvert imot! Hun mente vi hadde godt av å få ris når vi var ulydige og har også sagt til meg at jeg kan slå mitt eget barn når han ikke hører etter, men aldri i verden om jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg aldri hadde klart å slå et forsvarsløse barn. Helt forferdelig rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva nøyaktig mener du man får ut av å slå barna? ikke får man respekt, ikke slutter de. og du kan bare begynne å frykte den dagen de er sterke deg. det skal jeg love deg. så hva får du ut av det? hva tror du barn som har blitt slått lettere kan gjøre med sin kjære?

Akkurat det som skjedde her. Jeg har slått mamma. Nektet å finne meg i det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
  • 3 år senere...
På 30.12.2011 den 2.24, Chiyo skrev:

Å gi et barn ris er å synke til er skikkelig lavt nivå. Det er ikke greit. Jeg gir katten i hva andre land gjør. Har du egentlig peiling på mange av de utlendingene som fikk ris som barn som sliter TS? Jeg bodde en stund i USA, og jeg kjenner til mange som sliter psykisk fordi foreldrene deres straffet dem med vold.

Det er kanskje en grunn til at Norge ansees som å være et av de beste landene å bo i. Det er lenge siden Norske foreldre sluttet å slå, og Norske barn gjør det mye bedre enn de fleste andre barn i verden. Jeg bor nå i England. Der er det lov til å rise barn, og jeg kan med god samvittighet si at Norske tenåringer oppfører seg ganske pent sammenlignet med Storbritannias ungdom.

Jeg har veldig lyst til å vite hva det er som gjør at du er så bombesikker på at å rise barn er bra for barnet TS. Jeg har bodd litt her og der, og de utlendingene jeg har pratet med syns ikke det var en metode som virket særlig bra. De jeg kjenner som har fått ris, opplevde det som veldig traumatisk.

Jeg pleide å få ris av pappa når jeg var mindre. Jeg er 20 nå og flytta til han for fire år siden. Jeg fikk depresjon etter jeg flytta hit. Mye på grunn av pappa sitt sinne og trang til å kontrollere folk rundt seg. Jeg angrer veldig på at jeg flytta hit fordi jeg føler meg ikke trygg og jeg føler meg så liten. kjefting skjer daglig for hver minste lille ting, ting som han kanskje han gjør en annen dag men da er det ikke noe galt med det. Jeg føler at jeg blir utsatt for psykisk vold, men samtidig så føler jeg at jeg ikke kan si det fordi jeg er redd for at jeg tar veldig feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble slått med bjørkeris da jeg var barn. Dette i tillegg til at jeg hele tiden fikk høre hvor lite viktig jeg var for min far og mor, gjorde at selvtilliten ble helt ødelagt. Pga knekt selvtillit dalte karakterene på skolen og jeg lot være å ta utdannelse fordi "jeg klarte jo ingenting".

Barn fortjener foreldre som behandler dem som mennesker, uten å slå dem gul og blå

Anonymkode: c1c7d...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke enten ris på baken eller fri barneoppdragelse, finnes andre alternativer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/29/2011 den 13.33, AnonymBruker skrev:

En rask sjekk på nettet viser at med unntak av norden, deler av øst europa og noen få sporadiske land er det tillatt å gi barn ris på rumpa i så godt som hele verden. Av jordens 6 milliarder innbyggere bor 5.7 milliarder i land som tillater ris på baken. kun 300 millioner bor i land som forbyr dette.

Så uansett om vi i det politisk korrekte Norge forbyr ris er resten av verden enige om at dette er normalt og naturlig. De er vi som avviker.

Konsekvensen av fri barneoppdragelse kan man se på programmet "Teenage boss".

Akkurat på dette punktet er jeg stolt av å være fra Norge. Det er aldri greit med fysisk overtramp. Det er en nedgradering av mennesket.

Flertallet har ikke alltid rett. Jeg blåser i om Norge skulle være helt alene i verden om forbudet. Det er ikke greit med vold/ris!

Anonymkode: 0abb1...c62

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat på dette punktet er jeg stolt av å være fra Norge. Det er aldri greit med fysisk overtramp. Det er en nedgradering av mennesket.

Flertallet har ikke alltid rett. Jeg blåser i om Norge skulle være helt alene i verden om forbudet. Det er ikke greit med vold/ris!

På dette punktet burde verden se til Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thursday, December 29, 2011 den 21.39, makkapakka skrev:

I Norge så kan vi som foreldre snart ikke se to ganger strengt på våre barn før det rettes en pekefinger i retning barnemishandling.

Kan ikke kalle det barnemishandling at jeg fikk ris på rumpa 2 ganger når jeg var barn, fordi jeg virkelig hadde gjort noe jeg ikke skulle.

Også ksn de rundjulte barba jule sine foreldre mår de blir gamle.

Anonymkode: 808e7...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...