Gå til innhold

Jeg har ødelagt kroppen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei TS.

Jeg har vært og er fortsatt i samme situasjon som deg. I starten av 20-årene, og ca. 160 cm høy.

På det tyngste veide jeg nok over 100 kg. Men da nålen på vekten nærmet seg 100, sluttet jeg å veie meg.

Grunnen til at jeg kom opp i så høy vekt var rett og slett at jeg bare spiste. Spiste og spiste og spiste.

Jeg veier nå rundt 85 kg. Noe er takket være at jeg har klart å spise sunnere i perioder, men mesteparten av vekttapet er nok grunnet sykdom.

Jeg sliter fortsatt med å ikke spise masse og usunt. Det er bare å ta kontakt. Send en personlig melding. Kanskje vi klare å hjelpe hverandre. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første, hold deg laaangt unna hvetemel! Er det noe folk blir feite av så er det hvetemelsprodukter!

Produkter lagd av hvetemel er brød, boller, kakebunner, pizzabunner, pasta(ja, spaghetti, makaroni, tagliatelle osv er pasta)

Sukker er heller ikke så bra å spise for mye av, så kutt ut brus, det er den værste synderen. Drikke heller farris! og bland gjerne med en god juice :)

Så er det viktig å huske på at VANN er den eneste tørstedrikken, og den eneste drikken som renser kroppen for avfallsstoffer.

Spis fett og proteiner. Fett er ikke farlig, og er VELDIG VIKTIG for kroppen. Den er dessuten slankende og bra for alle ledd, hjerte, hjernen, huden, kollagenen i huden osv osv

Protein er også veldig viktig, og er med på å fornye celler og å bygge opp kroppen. Det er dessuten bra for hud, hår, negler. ..

Visste du at det finnes 20 aminosyrer som kroppen trenger for å bygge de forskjellige proteinene kroppen trenger? Og at 8-9 av disse er essensielle, altså, vi må spise de gjennom mat(proteiner)for å få de i oss?

Så spis mye kjøtt og fisk. Fisk er også veldig slankende. Jeg pleier å kjøpe frossen fisk, slik som laks, ørret, sei og torsk. Du kan dampe i vann eller steke.

Ellers er det bare å spise mye grønnsaker og salater. Jeg pleier å lage med gode wokker eller salater. Elsker tacosalat! Lag deg supper!

Lag deg smoothie av bær og frukt og spis nøtter for å bli mett.

Bak dine egne brød av mandelmel (jeg kværner selv hjemme) eller bak deg hjemmelagede knekkebrød av frø og nøtter.

Pass på å spise nøtter og frø hver dag. Jeg pleier å strø f.eks sesamfrø over fiskewokken eller tar pinjekjerner i salater.

Ikke vær redd for å ha oje i mat og salat. Bruk fantasien og slå deg løs!

Selv gikk jeg ned 15 kg iløpet av 3 mnd, og har vært sunn, frisk og rask siden. JEG SPISTE MEG ALLTID METT TIL HVERT MÅLTID, MAN SKAL IKKE SULTE SEG ...

Du kan klare dette du også, og når du ser at det funker med dette kostholdet, vil du føle at du får til noe. Du vil bli en mester på kjøkkenet etterhvert! :)

Når selvtilliten din begynner å stige på dette området, kan du gå turer. Ikke tren hardt, men gå deg en rolig tur hver dag. Vær stolt over det du har fått til så langt, og kanskje etterhvert kan du finne deg en hobby eller interesse? :)

Jeg vil bare at du skal vite at fett er ikke farlig, det er livsnødvendig og slankende,

men produkter av hvetemel er fetende, og fører til ubalanse i blodsukkeret og i (hormon)balansen i kroppen ellers.

Signerer denne!! Veldig bra skrevet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg inn i Grete Roedes vektklubb på nett. Det er gratis. www.greteroede.no/roedeklubben

Kjøp en vekt (matvekt) hvis du ikke har det. Så begynner du å veie alle matvarer. Får sikkert mye pes nå, men det var slik jeg klarte å gå ned i vekt. Deretter legger du inn matvarene på greteroede. Der står det hvor mange kcal du skal spise hver dag i forhold til din vekt, din høyde og ditt aktivitetsnivå. Når du f.eks veier en pære så står det hvor mye kcal den inneholder. Grete Roedes "vektklubb" regner ut for deg hvor mye du har spist i løpet av en dag. Det står også hvor mye frukt, melk, grønnsaker, fett, karbohydrater og proteiner du bør få i deg. Den måler det opp i forhold til hva du spiser.

Sett deg også delmål. Det virker nok som en lang vei fra 100 til 60, men hvis ditt første mål er å veie 99 kg (altså under 100), så tar du det der ifra. Neste mål er 95, så er ditt neste mål etter det å veie under 90(altså 89 kg) etc.

Masse lykke til :klemmer:

Edit: Det er også veldig motiverende å kjøpe et målebånd. Det er ofte slik at vekten står stille når man har gått ned en del og da er det lett å miste motivasjonen, men som oftest går man inn et par cm både her og der selv om vekten har stoppet litt opp. Skriv ned hver uke - veldig motiverende. Ikke glem at det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær. Jeg går turer i alt slags vær. Det er lett å tenke: "nei, huff, i dag regner det, så da kan jeg ikke gå tur". Glem unnskyldninger. Det finnes INGEN unnskyldninger for å bevege seg.

Sett deg mål hver uke. F.eks i uke 1 skal du gå turer på 15 min hver dag, uke 2 skal du gå turer på 20 min hver dag, uke 3 skal du gå turer på 25 min hver dag osv.

Etter hvert kan du melde deg inn i et treningssenter hvis du føler for det. Jeg trener 3-4 ganger i uken og det er kjempemoro. Har fått med meg 5-6 venner som har meldt seg inn nå og er med å trene. Få med deg en venn eller venninne slik at dere kan motivere hverandre. Ikke finn på unnskyldninger for å droppe trening. Og ikke kutt ut namsenams fullstendig. Da er det lett å overspise når man først sprekker. Unn deg LITT sjokolade (f.eks 3 ruter) e.l hver lørdag.

Endret av HenLu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest alle innleggene i denne tråden, så kan jo hende jeg sier noe som allerede er blitt sagt.

For det første - den veien du skal er ikke umulig! Ikke i det hele tatt! Det trenger heller ikke å ta flere år, hvis du faktisk går inn for det.

Ja, det vil bli vanskelig å kutte drittmaten. Chips, sjokolade og brus er jo utrolig godt der og da, men det svir jo etterpå. Likevel skal man kose seg litt en gang i blant, men viktig at det ikke er mange dager i uka og helst i små mengder.

Uansett, det du i hovedsak bør tenke på er hva du stapper inn i munnen. Ikke spis for store måltider, men du skal heller ikke sulte deg. Istedenfor å forsyne deg med flere kyllingfileter (f.eks.) en middag, kan du fylle opp tallerkenen med masse grønnsaker. Spis mye fisk og kylling, det finnes også magert svinekjøtt. Nøtter metter godt mellom måltider også (husk at de har høyt energinivå, så her må du også begrense deg), frukt, bær, osv. Du må rett og slett forbrenne mer kalorier enn du spiser! Egentlig kan du spise helt normal mat, du må bare lære deg å begrense deg litt.

Noe som er veldig viktig er å begynne å bevege seg! Virkelig. Ja, du vil nok gå ned i vekt av å endre kostholdet ditt, men kroppen vil takke deg enda mer hvis du faktisk trener!! Jeg har ei venninne som kjøpte PT-pakke hos Elixia, hun veide mer enn deg, og er vel ganske nærme 60 kg nå. Ja, det var dyrt, men så utrolig effektivt! Du bør hvertfall begynne å gå mye turer, hvis du ikke er klar for treningssenter enda, men jeg anbefaler virkelig å trene hvertfall 3 ganger i uka og bevege deg hver dag.

Jeg har selv gått ned fra 82 kg til 64 kg, rett og slett på å passe på kaloriinntaket mitt og trene mye. Spinning og step har vært favorittene mine. Prøver å bli flinkere på styrketrening også, men det synes jeg er så kjedelig!

Men ja, SLUTT Å SMÅSPIS og slutt å stapp i deg mat som du vet ikke er bra for deg, for det VET du jo at den ikke er. Trenger du hjelp, kan du kontakte legen din. Det gjorde ei annen venninne av meg, og hun fikk hjelp med kostholdet. Hun går sakte men sikkert ned (hun trener nok ikke så veldig mye).

Jeg har trua på deg! Lykke til!! :)

P.S.

Hva med å bli med i en av trådene her? F.eks. 5 kg ned til jul? Vet du skal gå ned mer, men vi er jo alle i samme situasjon; altså at vi alle skal ned i vekt. Da kan du oppdatere oss på hvordan det går, få motivasjon, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger motivasjon og viljestyrke. Klarer du ikke å finne denne selv ts, så må du snakke med psykologen og la h*n hjelpe deg finne den. Jeg levde selv i et evig kaos med å endre vaner og livsstil, men jeg klarte det ikke før jeg fant den ekte viljestyrken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger motivasjon og viljestyrke. Klarer du ikke å finne denne selv ts, så må du snakke med psykologen og la h*n hjelpe deg finne den. Jeg levde selv i et evig kaos med å endre vaner og livsstil, men jeg klarte det ikke før jeg fant den ekte viljestyrken.

Hvordan fant du den? Hva motiverte deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker det samme at du kan begynne med å fokusere på å spise sunnere, og ikke å slanke deg ved å spise sinnsykt sunt og trene som faen. F.eks bytte ut loff med grovt brød. Mer frukt og grønnsaker også. Spis det mellom de "store" måltidene, så du er mett hele tiden. Presse deg selv til å drikke vann noe som renser og gir væske til kroppen din. Du må nesten kutte ut sjokolademelk, iste, og noe lignende i hverdagen, i hvertfall redusere inntak av de. Må du ha søtesaker så prøv å spise det rett etter et måltid. Bor du forresten alene? Kanskje du kunne be noen andre om hjelp i forhold til innkjøp/laging av mat?

Ved det å spise sunnere gjør deg også faktisk mer glad og lykkelig også!:) Du får også mer energi til å gå tur, osv. Så klarer du nok mer og er fort på god vei. Å være slank er ikke det viktigste, men det å være sunn. Du har ikke ødelagt deg selv, og du er aboslutt ikke ekkel! Det er et av de vanlige prb som kan dukke opp hos en i løpet av livet som kan løses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk så lyst til å hjelp deg, men er ikke så mye JEG kan gjøre, men kan komme med noen råd :klemmer:

Da jeg var på din alder veide jeg alt for mye av samme grunn som deg, men jeg tok det opp med psykologen og sammen satte vi en matplan. Etter hvert begynte jeg å trene også. På ett år gikk jeg ned 20 kg. Du kan klare mer enn dette til og med iom at det er snakk om 100 kg, går fort ned i starten.

1. EN gang må du gå ned i vekt, finn ekte vilje inni deg, samarbeid om målet med en fagperson. (Grete roede kurs?)

2. Ha klare målsettinger og ha dette som ettårs prosjekt

3. Spis sunt, tren og fokuser på det positive som kommer ut av dette! Kanskje kan lavkarbo være noe for deg, men snakk med en fagperson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv ernæringsrådgiver TS. Veninna mi gikk ned 20 kilo, jeg 15 bare etter et par timer hos en sånn rådgiver. Feks Balder klinikken i oslo..anbefales.. :) Men du bestemme deg for å skape en forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fant du den? Hva motiverte deg? :)

Det tok meg nesten ett år å komme dit. Det første som måtte gjøres var å arbeide med de andre problemene jeg hadde i hverdagen, bare av det slapp jeg unna trøstespisingen når vi var feridg. Gikk opp 10kg av selve bearbeidingen men. Nå er det bak meg.

Egentlig vankelig å si akkurat hva det kom fra, men på et tidspunkt fikk jeg nok av å sluntre unna treningen og å spise for mye, og det psykiske hang ikke over meg på samme måte lenger. Fikk nok for siste gang på en måte. Trening synes jeg bare er gøy, og jeg tilpasser det meg selv. Det samme med maten, jeg spiser det jeg vil bare mindre porsjoner. Lister og planer fant jeg ut at rett og slett bare gjorde vondt verre. Lære seg å jobbe med det man har.

Ikke lett for meg hver dag å komme meg på trening, men da ser jeg det som å dra på jobb også tenker jeg bare på hvor godt det føles etterpå. Skeier jeg ut med maten så lar jeg ikke det dra meg ned og tenker at gjort er gjort, jeg trenger jo ikke å fortsette og spise slik og føle meg fæl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det så ekstremt, jeg anbefaler deg å gå til lege så du kan få gastric bypass.

Ringte det ingen bjeller hos deg da ingen klær passet lengre? Da de nye du kjøpte, i enda større størrelse, også ble for små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha et personlig mål er ofte spennede:)

Hva med å kjøpe deg klær som du har som mål å passe inn i? Kjøp deg noe eksklusivt som belønning? :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, hold deg laaangt unna hvetemel! Er det noe folk blir feite av så er det hvetemelsprodukter!

Produkter lagd av hvetemel er brød, boller, kakebunner, pizzabunner, pasta(ja, spaghetti, makaroni, tagliatelle osv er pasta)

Sukker er heller ikke så bra å spise for mye av, så kutt ut brus, det er den værste synderen. Drikke heller farris! og bland gjerne med en god juice :)

Så er det viktig å huske på at VANN er den eneste tørstedrikken, og den eneste drikken som renser kroppen for avfallsstoffer.

Spis fett og proteiner. Fett er ikke farlig, og er VELDIG VIKTIG for kroppen. Den er dessuten slankende og bra for alle ledd, hjerte, hjernen, huden, kollagenen i huden osv osv

Protein er også veldig viktig, og er med på å fornye celler og å bygge opp kroppen. Det er dessuten bra for hud, hår, negler. ..

Visste du at det finnes 20 aminosyrer som kroppen trenger for å bygge de forskjellige proteinene kroppen trenger? Og at 8-9 av disse er essensielle, altså, vi må spise de gjennom mat(proteiner)for å få de i oss?

Så spis mye kjøtt og fisk. Fisk er også veldig slankende. Jeg pleier å kjøpe frossen fisk, slik som laks, ørret, sei og torsk. Du kan dampe i vann eller steke.

Ellers er det bare å spise mye grønnsaker og salater. Jeg pleier å lage med gode wokker eller salater. Elsker tacosalat! Lag deg supper!

Lag deg smoothie av bær og frukt og spis nøtter for å bli mett.

Bak dine egne brød av mandelmel (jeg kværner selv hjemme) eller bak deg hjemmelagede knekkebrød av frø og nøtter.

Pass på å spise nøtter og frø hver dag. Jeg pleier å strø f.eks sesamfrø over fiskewokken eller tar pinjekjerner i salater.

Ikke vær redd for å ha oje i mat og salat. Bruk fantasien og slå deg løs!

Selv gikk jeg ned 15 kg iløpet av 3 mnd, og har vært sunn, frisk og rask siden. JEG SPISTE MEG ALLTID METT TIL HVERT MÅLTID, MAN SKAL IKKE SULTE SEG ...

Du kan klare dette du også, og når du ser at det funker med dette kostholdet, vil du føle at du får til noe. Du vil bli en mester på kjøkkenet etterhvert! :)

Når selvtilliten din begynner å stige på dette området, kan du gå turer. Ikke tren hardt, men gå deg en rolig tur hver dag. Vær stolt over det du har fått til så langt, og kanskje etterhvert kan du finne deg en hobby eller interesse? :)

Jeg vil bare at du skal vite at fett er ikke farlig, det er livsnødvendig og slankende,

men produkter av hvetemel er fetende, og fører til ubalanse i blodsukkeret og i (hormon)balansen i kroppen ellers.

Heh, jeg må le de fleste gangene du uttaler deg om kosthold. Det er ikke hvetemel som gjør folk feite, men at man får i seg flere kcal enn man forbruker. Jesus. :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det så ekstremt, jeg anbefaler deg å gå til lege så du kan få gastric bypass.

Ringte det ingen bjeller hos deg da ingen klær passet lengre? Da de nye du kjøpte, i enda større størrelse, også ble for små?

Tro deg eller ei, jeg kan bruke mange av de samme klærne nå som da jeg veide for eksempel 70 kg. Så jeg merker det ikke så mye på klærne.

Ringte noen bjeller? Jeg vet jo at jeg er tjukk og har visst det lenge. Det betyr ikke at bare fordi man er klar over egen situasjon, så endrer man vaner på dagen.

Det er dessuten umulig å ta innlegget ditt seriøst når du foreslår gastric baypass. Jeg er kraftig overvektig ja, men ikke i så stor grad at eneste utvei er operasjon.

Jeg laget først og fremst denne tråden for råd og støtte. Jeg vet jo selv hva som må til for å gå ned i vekt. Hadde du selv slitt med depresjon, så ville du kanskje hatt litt mer empati. Før jeg ble deprimert var jeg helt normalvektig.

Ingen grunn til å være så overlegen i svaret ditt.

- ts

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Tro deg eller ei, jeg kan bruke mange av de samme klærne nå som da jeg veide for eksempel 70 kg. Så jeg merker det ikke så mye på klærne.

Ringte noen bjeller? Jeg vet jo at jeg er tjukk og har visst det lenge. Det betyr ikke at bare fordi man er klar over egen situasjon, så endrer man vaner på dagen.

Det er dessuten umulig å ta innlegget ditt seriøst når du foreslår gastric baypass. Jeg er kraftig overvektig ja, men ikke i så stor grad at eneste utvei er operasjon.

Jeg laget først og fremst denne tråden for råd og støtte. Jeg vet jo selv hva som må til for å gå ned i vekt. Hadde du selv slitt med depresjon, så ville du kanskje hatt litt mer empati. Før jeg ble deprimert var jeg helt normalvektig.

Ingen grunn til å være så overlegen i svaret ditt.

- ts

Jeg har gått ned 40 kg helt uten gastric bypass, klarer jeg det så klarer du det også for jeg er en skikkelig lating som elsker mat :fnise:

Du klarer dette :jepp:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest hele tråden, så jeg regner med at du har fått noen gode råd.

Derfor vil jeg bare gi deg en :klemmer: , og si at du må ta tiden til hjelp. Det vil ta flere år å komme helt ned til 60 kg. Det bør ikke gå fort heller for da går du bare opp igjen i vekt.

Godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blubberella

Her er det så ekstremt, jeg anbefaler deg å gå til lege så du kan få gastric bypass.

Ringte det ingen bjeller hos deg da ingen klær passet lengre? Da de nye du kjøpte, i enda større størrelse, også ble for små?

Gastric bypass er en stor og farlig operasjon som kun gis til folk med ekstrem fedme (over 40 i BMI for friske eller over 35 i BMI for diabetespasienter). De må snakke masse med lege og psykolog på forhånd og undersøkes nøye for å bli "godkjent" som kandidat. Og første skritt mot operasjonen er faktisk ofte å gå litt ned i vekt først. Gastric bypass er ingen enkel utgang for alle med noen kilo ekstra, men en siste utvei for dem som sliter med helsa pga overvekten/fedmen. Det er nok ingen løsning for en deprimert person heller, da operasjonen ikke påvirker vaner og tankegang. Mange har falt tilbake til gamle vaner og klart å spise seg tjukk igjen fordi psyken tross alt ikke endrer seg av en operasjon. Selv en magesekk som er skrumpet inn med 95% kan faktisk utvides en god del igjen dersom man overspiser over lengre tid.

Det at du foreslår GB er bare arrogant og lite gjennomtenkt. Og angående klær og sånn; mennesker er svært flinke til å ignorere og fortrenge problemer, og spesielt når psyken er i ulage. Man merker at klærne blir for små, men istedet for å tenke at man bør skjerpe seg og gå ned i vekt, føler man seg bare mer mislykket og sklir inn i ei suppe av fornektelse og trøstespising.

Første steg for TS er å få orden på psyken og rydde opp i gamle uvaner. Deretter kommer omleggingen av livsstilen sin. Å spørre om "ingen bjeller ringte" og foreslå noe så drastisk som gastric bypass tyder bare på at du har null kunnskap om temaet.

TS: Som Best sier tar det lang tid å kvitte seg med mange kilo på en sunn og varig måte. Du bør tenke på hvor mange år du har brukt på å legge på deg kiloene, for kroppen er et vanedyr som må omvendes gradvis for å tilpasse seg de nye spisevanene og større aktivitetsnivå. Ta det sakte og gled deg over hvert minste lille resultat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: slutt å fortell deg selv at du er ødelagt! Det er du heldigvis ikke. En kropp er en fantastisk konstruksjon, med en enorm evne til å forandre seg. Du har blitt fet, men ikke ødelagt! :jepp: Fettet kan du bli kvitt. Du er ung, du har en kropp med potensial og all mulighet til å endre sti. Jeg vet at mat ikke er lett. Mange sliter med dette, u.t inkludert.. Vil tro du kan ha godt av å komme deg ut av ensomheten, og få noe annet som kan engasjere deg enn maten. Noen foreslår psykolog, det høres ut som en god ide. Føler med deg, og ønsker deg lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ BRA at du har tenkt å gjøre noe med dette :) Jeg regner med du egentlig vet selv hva som er sunt og usunt, så jeg vil gi deg tre råd/forslag:

1. Grete Roede-kurs. Har to venninner som begge var over 100 kg og slet VELDIG med å ta tak i dette selv, og begge har gått ned 20 kg på et halvt år med GR.

2. Hvis du ikke vil gå på kurs: opprett en dagbok på feks mylog.com (gratis). Vei alt du spiser og skriv det inn her, så regner den ut hvor mange kcal du har spist og hvor stor andel som er protein, karbo og fett. Veldig lett å bruke, og en super måte å holde kontroll! Og så føles det så bra å legge seg de dagene du har et fint kaloritall :) Det gir en skikkelig god følelse og en selvtillitboost. Og når du vet du må skrive noe inn frister det mindre å putte det i munnen. Kjempemotiverende!

3. Join en av trådene om vektnedgang her inne! Vi heier på hverandre og deler både oppturer og nedturer. Vi har snakket om å opprette en ny en med mål om 5 kg ned til 1. mai (antakeligvis) - bli med :goodbye:

Endret av Honeydew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg mye igjen med det du beskriver. Jeg har alltid vært overvektig. Har vært glad i vanlig mat, og spist akkurat det jeg har hatt lyst på.

I høst begynte jeg å ta tak i dette, og forandringene kom fort!! Det tar ikke lang tid før man blir mer fornøyd med seg selv, og klærne sitter litt finere.

jeg er 35 år nå, og skulle ønske jeg gjorde dette for 15 år siden!!! Jeg har mye mer enn deg å ta av!

Det er ikke lett å motivere seg for å begynne, men man må bare starte ett sted! Jeg begynte med å bytte ut brødskiver med grove knekkebrød, og spiser en porsjon mindre til middag, samt at jeg erstatter mye av potetene og pastaen osv med mer grønnsaker. Drikker ikke brus eller juice, men vann, vann og vann. og litt melk eller te uten suker. Man venner seg raskt av med sukker:) Jeg følger ikke noe slavisk lavkarbo eller annen diett, men gjør det jeg kan leve med. Spiser nesten det jeg vil på lørdager!

Etterhvert begynte jeg å bevege meg mer, gikk raske turer i oppoverbakker, små jogga litt der ingen kunne se meg, og tok situps pg noen andre enkle styrkeøvelser.

Veien til full motivasjon er ikke lett, men man må ta små skritt om gangen! Da kommer mye av seg selv, og når forandringene begynner å komme blir man liksom hekta på hva slags trening som forbrenner mest fett, hva slags knekkebrød som er det sunneste osv.

Hvis du har veldig dårligere matvaner kommer nok endringene fortere enn du tror!!

Lykke lykke til!!! Ikke gi opp, og husk at den tiden du bruker på dette er en brøkdel av livet ditt, men noe du ikke kommer til å angre på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...