Lala Skrevet 21. desember 2003 #1 Del Skrevet 21. desember 2003 Da jeg tok ut av kattedoen i dag så jeg at det var blod i avføringen til pus! Han har en tendens til å være løs i magen. Han har fått ormekur (ca 1 måned siden siste). Virker ikke spesielt syk ellers. Men han har veldig dårlig ånde og promper en del. Dette er noe jeg har lagt spesielt merke til den siste tiden (et par uker). Han får Royal Canin tørrfor og en posjonspose Whiskas hver dag. Han er glad i mat. Han er blank og fin i pelsen. Noen som vet hva dette kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 21. desember 2003 #2 Del Skrevet 21. desember 2003 Er han kastrert? Hvis han er det, bør du komme deg snarest til dyrelegen. Kan være nyresten som tetter hele systemet, det kan han dø av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 21. desember 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 21. desember 2003 Oi oi! Ja han er kastrert!!! Får ringe dyrlegen i morgen tidlig! Huff nå ble jeg bekymret. Han betyr så ufattelig mye for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 21. desember 2003 #4 Del Skrevet 21. desember 2003 Kastrerte katter har en tendens til å få tilstoppet urinveiene. Dyrelegen min sa til meg at jeg måtte være på utkikk etter blod når han tisset. Samt gi han spesialmat. Jeg vet at katter har fått dette problemet selv om katten har fått spesialmat. Hvis du har en dyrelegevakt, ville jeg ringt i kveld. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men i Oslo tror jeg man kan ringe døgnet rundt. Fortell hvordan det går. :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 21. desember 2003 #5 Del Skrevet 21. desember 2003 Hei, nå ser jeg at du sier avføring!!!!!!!! Vel, dette kan være falsk alarm, fordi det er blod fra urinveien jeg snakker om. Se på katten din og se om det er blod fra urinveien hans. Uansett bør du nok kontakte dyrlegen i morgen. Håper det går bra :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 21. desember 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 21. desember 2003 Nei ingenting fra urinen. Bor rett utenfor Oslo. Hvor kan jeg ringe? Dyrlegen nevte en gang han var dårlig tidligere at jeg skulle være obs på akkurat dette. Husker ikke hva det kunne være symptom på, men det var kanskje noe magekatarr eller noe lignende. Hvor kan jeg lese mer om dette? Finnes det noe dyrlegen.no eller lignende? Han spiser mye rart. Har hatt mye oppvask stående på benken pga maskinen er ødelagt og jeg har bakt en del julekaker de siste dagene. Kan han ha fått i seg noe? Han virker frisk. På lørdag la jeg merke til gress eller lignende i avføringen. Han spiser mye på plantene inne, selv om han ikke får lov. Tror ikke jeg har noe giftig, har prøvd å unngå det. De han spiser på er juccapalme(?) og en såkalt "elefantfot". Umulig å holde han unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 21. desember 2003 #7 Del Skrevet 21. desember 2003 Jeg tror veterinærhøyskolen har en døgnvakt. Ellers kan du se om du finner noe her: http://www.dyrewebben.no/faktasidene/katt/helse/ http://www.dyrenett.no/no/katt/ http://www.dyrenett.no/no/s/forum/forum.as...asp?FORUM_ID=28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 21. desember 2003 #8 Del Skrevet 21. desember 2003 Oslo Dyreklinikk har åpent døgnet rundt (men prisene er rimelig stive på kvelden/natta). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 22. desember 2003 #9 Del Skrevet 22. desember 2003 Hvis du har gitt han ormekur nylig, så tror jeg at blodet i avføringen kan komme av dette. Jeg synes du bør ta en telefon til dyrlegen i morgen (mandag) for å høre. Så lenge katten virker frisk og rask for øvrig, så er det ingen grunn til å ta kontakt med dyrlegen nå i helga. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 22. desember 2003 #10 Del Skrevet 22. desember 2003 Fortell hva som skjer og hvordan det går med katten din :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 22. desember 2003 #11 Del Skrevet 22. desember 2003 BLod i avføring kan være alvorlig! F.eks. magesår.. Men det kan også være noe katten har spist, som har skjært den opp innvendig. ref. den gangen vår katt spiste juletrepynt(plastglitterstriper). Gikk rett gjennom.. og skjærte opp tarmen slik at han blødde. Ikke noe avorlig det da, men får det sjekket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 22. desember 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 22. desember 2003 Har netttopp snakket med dyrlegen. Fant nemlig blod i avføringen i dag også. Men han virker veldig frisk og rask i dag. Dyrlegen sa følgende: "Siden han virker frisk trenger du ikke komme til meg ennå. Du kan prøve å faste han i et døgn og så gi han ris blandet med fiskeboller for å stabilisere magen. Blodet kan komme av at tarmen er sliten pga magesyken. Hvis han ikke er bedre på julaften må du komme med han." Han har vært ute i natt, så da har han ikke sist siden i går kveld. I kveld skulle jeg begynne med spesialmaten. Håper det går bra, ellers er det full fart til dyrlegen. Heldigvis har jeg verdens beste dyrlegekontor som alltid følger opp. En gang glemte jeg å ringe for å fortelle hvordan det gikk (fordi det gikk så bra) og da ringte de meg istedet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 22. desember 2003 #13 Del Skrevet 22. desember 2003 Flott! Som ildermamma sier jeg "Heller en gang for ofte, enn en for lite" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 22. desember 2003 #14 Del Skrevet 22. desember 2003 Hvilket dyrelegekontor bruker dù? Bare sånn i tilfelle du bor i Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 23. desember 2003 Forfatter #15 Del Skrevet 23. desember 2003 Fornebu Dyreklinikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 23. desember 2003 #16 Del Skrevet 23. desember 2003 Fornebu Dyreklinikk Takk :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 24. desember 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 24. desember 2003 Han har ikke blitt bedre. Har vært å sjekket han hos dyrlegen nå. Fått med antibiotika og melkesyrebakterer og spesialmat. Får håpe han snart blir frisk igjen. Hadde 40,5 i feber stakkars! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 24. desember 2003 #18 Del Skrevet 24. desember 2003 Huff, håper pusen din blir fort frisk. Stell ekstra godt med ham i Jula da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lala Skrevet 24. desember 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 24. desember 2003 Jeg prøver, men min ellers så matglade pus har ikke hatt lyst på mat siden i dag tidlig. Hvis han ikke spiser maten sin i løpet av natten, får jeg ringe dyrlegen igjen. Antibiotikaen han tar kan bare tas sammen med et måltid og det blir jo vanskelig når han ikke vil spise. Nå er han helt slapp og virker plutselig veldig dårlig. Kan jo være medisinen da, men jeg er litt ekstra på vakt nå. Stakkars babyen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 24. desember 2003 #20 Del Skrevet 24. desember 2003 :trøste: Håper det snart går over :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå