Gå til innhold

Pilleslutt - ingen mens

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest GadgetGirl ulogget

Lurer på om det er andre som har opplevd dette. Hvordan gikk det? Måtte mensen/eggløsning settes igang med medisiner eller er det noe man kan gjøre selv (reseptfritt) som får kroppen i gang.

Ett spørsmål til: Vet noen om dette vil føre til at vi vil kunne få problemer med å bli gravide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge har du gått etter pilleslutt uten å få mens da?

Jeg vil tro at legen vil vente et par måneder eller tre før noe blir gjort etter pilleslutt.

For å få i gang en blødning kan man få det samme som man ellers får for å utsette mensen: Primolut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke noe om Primolut som 140062003 skriver om, men da jeg ikke fikk mens etter pilleslutt fikk jeg "Provera" av legen for å få en blødning igjen.

(Min lege ville ikke gi meg dette før det hadde gått et år, men de fleste leger jeg har hørt om begyner å "tenke" på dette etter ca 3 mnd uten mens)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på pillene (Trionetta) for ca 1,5 år siden. Da ikke for å bli gravid, men fordi jeg ville gå ned i vekt. (La på meg mye etter at jeg begynte med pillene) Første måneden etter pilleslutt kom mensen som vanlig. Etter det ble den 3 mnd forsinka. Og jeg var IKKE gravid (Tok test CB omtrent hver uke, og den var alltid negativ.) Så det kan stemme at mensen blir borte litt etter pilleslutt. Men vil anbefale deg å ta tester jevnlig alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snart 2. mnd. siden jeg sluttet med Trionetta og det er vel kanskje litt tidlig å begynne å bekymre seg. Men det er alltid litt betryggende å høre andres erfaringer.

Lise79 Jeg la også på meg mye etter at jeg begynte med Trionetta og håper nå på at de ekstra kiloene skal rase av uten noen form for anstrengelse. Hva kan jeg forvente meg? Er jeg nødt til å skrive ned et nyttårsforsett eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg raste ikke av med en gang ( Så gikk jeg på pillene i 4 år før jeg sluttet også da). Men med sunn mat + litt mosjon gikk jeg ned til slutt =) Jeg fant ut at jeg gikk FORTERE ned enn når jeg gikk på pillene (Og når jeg gikk på pillene gikk jeg opp igjen med en gang.)

Så du bør nok sette deg noen mål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vel, jeg sluttet med trionetta i september. En uke etterpå fikk jeg en endagsblødning. Så tok det 84 dager før jeg fikk mens igjen. Nå går jeg og venter nå på neste blødning. Er ikke mer enn 25 dager siden den forrige, men titter etter den lell :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problem. Det er nå over et år siden jeg sluttet på Trionetta, men alikevel er mensen min veldig ujevn... Tror aldri den har kommet på dagen. Hvis jeg blir gravid nå kommer jeg sikkert ikke til å merke noe før etter en stund siden jeg er vant til at mensen alltid er forsinket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del var gravid etter p-pilleslutt med en gang, skjønner ikke åssen jeg rakk å få eggløsning engang, for jeg testet positivt allerede før forventet første mens (altså før det var gått 28 dager fra siste mens),

så alt er mulig :blunke:

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninde som ble gravid med en gang også. MEN det skal sies at hun omtrent blir gravid bare samboeren hennes tenker på henne da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da jeg sluttet på trionetta for å bli gravid med førstemann, var det full klaff med en gang.

Denne gangen er jeg nok ikke fullt så heldig *sukk* Har prøvd siden september

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på Trionetta i 4 år, og da jeg sluttet var jeg i 28 dagers syklus med det samme og har vært det siden.

Har ikke blitt gravid, men det er en helt annen historie. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på Trionetta i 10 år, og sluttet i oktober. Har hatt to mens etter det, og med 6 ukers mellomrom hver gang. Mensen har dessuten blitt veldig anderledes nå, etter pilleslutt (varer bare 2-3 dager, mot 5 før). Hadde vel håpet at jeg skulle gli rett inn i en perfekt 28 dagers syklus, men det skjedde visst ikke. Er ikke gravid ennå heller.... Hvis dette ikke bedrer seg, tenkte jeg å snakke litt med elgen min, og evt. teste akupunktur. Har hørt noe om at det har hjulpet andre å komme i 4-ukers syklus igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Det er vanlig at det tar litt tid før mensen kommer i gang etter P.pille bruk. For noen kan det ta opptil ett helt år før den har kommet skikkelig igang igjen. Jeg har også i min jobb som refleksolog sett tilfeller der den uteblir blir helt, men dette er jo selvfølgelig ikke daglig. Men litt tid er det lurt å instille seg på at det kan ta.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...