Gå til innhold

Burde hun gå i bryllupet?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg ville ikke ha dratt. Det blir så tydelig at de ikke godtar min partner fordi vi er av samme kjønn. Forkastelig synes jeg. Jeg hadde blitt både såret og forbannet. Jeg hadde nok også droppet gaven og bare sendt et kort.

Skrevet

Gjør folk fortsatt sånt?

Jeg ville ikke dratt. Jeg ville heller ikke dratt om jeg fikk vite at vertskapet faktisk gjorde såpass mye forskjell på gjestene sine. Makan! :kjefte:

Skrevet

Jeg er lesbisk og i et langvarig forhold, hadde min kvinnelig kjæreste ikke blitt inviter så hadde jeg ikke deltatt selv heller, om det så var broren eller søsteren min som giftet seg...

Mennesker som ikke aksepterer seriøse homofile forhold i år 2012 virker ikke særlig oppegående, ikke noen man vil gå i bryllup til uansett, kanskje?...

Skrevet

Er du sikker på at det kun er pga legningen at partneren ikke har blitt invitert? I vårt bryllup inviterte vi ikke partnere som vi ikke kjente så godt, rett og slett fordi vi måtte begrense antall gjester og ville heller invitere flere venner enn partnere til venner/kusiner/fettere som vi knapt har møtt. Men vi ringte de det gjaldt før vi sendte ut invitasjonene, slik at de skjønte hvorfor vi gjorde som vi gjorde. Ble bare møtt med forståelse, og kan også tenke meg at noen av partnerne ble glad for å "slippe" å gå i bryllup til noen de kjenner ;) men da må man jo forklare hvorfor.

Hvis partneren kjenner brudeparet like godt som de andre partnerne og hun er den eneste som ikke er invitert, hadde jeg først ringt og spurt om det var gjort en feil, så bedt om en forklaring og så ikke dratt i bryllupet hvis jeg ikke fikk en god forklaring. Jeg hadde gjort det ganske klart for brudeparet hva jeg synes om dette.

• Liker 1
Skrevet

Det är väl allmänt gott skick att man bjuder in bägge två i ett etablerat par till ett bröllop!? Att bjuda sin bror men inte hans sambo för att de bor på andra sidan landet och man bara har träffats en gång är inget man gör, lika lite som att man bara bjuder vännen eller kusinen men utan deras äkta häft.

Har man ont om platser, så bjuder man inte paret alls. Så det så.

Skrevet

Slenger meg på de andre her. Dersom det er tydelig mtp. at andre partnere er invitert, så hadde jeg nok avstått. Ville ikke feiret kjærligheten til andre dersom de ikke aksepterte min.

+1

Skrevet

Vad det gäller TS fråga så tycker jag nog att hon borde tacka nej, alternativt svara "Ja tack, vi kommer gärna bägge två ;)"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...