Gå til innhold

Burde hun gå i bryllupet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjenner en som er lesbisk. Hun er gift med en kvinne og de er veldig lykkelig i lag. Nå skal kusinen hennes gifte seg, men konen er ikke invitert. Andre i familien som er gift får ta med den de er gift med. Det er jo normalt at man inviterer begge, men hun får ikke ta med den hun er gift med. Hun er veldig såret og vet ikke om hun vil dra i bryllupet. Moren hennes har sagt at hun ikke ville gjort det, men som tante bør hun dra. Det er jo kusinen sitt bryllup og hun kan invitere hvem hun vil, men ettersom andre fettere og kusiner får ta med den de er gift med er det vel noe som ikke helt stemmer.

Ville du dratt i bryllupet om det var deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke dratt i bryllupet. Selvsagt står kusinen fritt til å invitere hvem hun vil. Og det er frivillig å takke ja.

Så lenge alle andre får ta med seg ektefellen sin, men ikke hun som er lesbisk, hadde jeg blitt så såret at jeg aldri i verden hadde dratt. jeg hadde blitt så skuffet og såret at jeg heller ikke hadde gitt gave.

• Liker 17
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg bestemmer ikke over hva andre skal gjøre, men jeg hadde nok ikke gått. Jeg hadde ikke følt meg vel et sted der min seksuelle legning var gjenstand for utelukking av min partner. Det blir dyneløftning på et meget ufint nivå og det er også åpenbart at man blir drøftet bak lukkede dører samt at noen føler ubehag med tanke på mine valg. Slike mennesker ville jeg rett og slett avskrevet for fremtidig sosial omgang. Det hadde heller ikke blitt noen gave.

Vi er i 2011 og vi bør faktisk være kommet så langt at vi forstår at forskjellige seksuelle legninger ikke skal diskrimineres på denne måten.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Enig med QP her. Utrolig dårlig gjort av vertskapet!

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde stilt et ultimatum: enten kommer vi begge, eller ingen. Og hadde jeg fått beskjed om ingen så ville jeg ikke hatt stort mer med dem å gjøre i ettertid!

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde ikke dratt - jeg feirer ikke så trangsynte tilbakestående menensker.

• Liker 11
Skrevet

Hadde det vært meg ville jeg først av alt tatt noen telefoner for å høre om det bare var meg som var invitert uten partner, eller om det var flere. Hvis det bare var meg ville jeg ringt kusinen min og spurt om hvorfor.

• Liker 2
Skrevet

For et trangsynt vertskap.

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg ville ikke ha dratt. Uansett hvor nært forhold jeg hadde hatt til brudeparet.

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg synes det er utrolig at noen fortsatt har et slikt menneskesyn, så i første omgang ville jeg forvisset meg om at det stemte at partneren ikke var invitert.

Og hvis det stemte, da ville jeg absolutt ikke dratt.

Skrevet

Jeg ville ikke ha dratt. Det er helt utrolig ufint å utelukke noens ektemake på den måten. Jeg hadde ikke tatt det nådig opp om mannen min ikke hadde blitt invitert i et bryllup der det var forventet at jeg skulle komme. Og i mine øyne er dette akkurat det samme.

Skrevet

Jeg kjenner en som er lesbisk. Hun er gift med en kvinne og de er veldig lykkelig i lag. Nå skal kusinen hennes gifte seg, men konen er ikke invitert. Andre i familien som er gift får ta med den de er gift med. Det er jo normalt at man inviterer begge, men hun får ikke ta med den hun er gift med. Hun er veldig såret og vet ikke om hun vil dra i bryllupet. Moren hennes har sagt at hun ikke ville gjort det, men som tante bør hun dra. Det er jo kusinen sitt bryllup og hun kan invitere hvem hun vil, men ettersom andre fettere og kusiner får ta med den de er gift med er det vel noe som ikke helt stemmer.

nei,hadde blitt hjemme. Ikke f...om jeg hadde gått til slike folkmed slike holdninger.Ikke haddejeg kjøpt presang heller...pga de hr vært j...stygge med meg. De aksepterer ikke min ektefelle...

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke ha gjort. Det er jo tydelig at de har noe i mot lesbiske og at de i nød har invitert kusinen kun fordi hun er familie. Jeg ville ikke ha dratt i et bryllupp hvor jeg egentlig ikke var ønsket.

Skrevet

Slenger meg på de andre her. Dersom det er tydelig mtp. at andre partnere er invitert, så hadde jeg nok avstått. Ville ikke feiret kjærligheten til andre dersom de ikke aksepterte min.

• Liker 1
Skrevet

jeg hadde heller ikke dratt. makan til å være trangsynt.

Skrevet

Som alle andre her inne sier: nei, hun burde ikke gå, og burde ikke ha med presang. Jeg ville ikke ringt kusinen, det ville vært altfor ydmykende. Skulle man da dra hvis hun evt ombestemte seg? Nei vetdu hva. Jeg hadde latt være å komme, men samtidig sørget for at de andre gjestene fikk vite hva som var grunnen: at man ikke ble invitert.

Skrevet

Nei, men jeg ville gitt en overdådig gave. En gave som ville vert umulig å ikke legge merke til på grunn av sin eksklusivitet.

Skrevet (endret)

er vel kusinen som er blitt presset av den eldre garde. kommer sikkert mange gamle onkler tanter besteforeldre som ikke er av samme syn som mange i 2011. som igjen dem er redd skal falle om eller noe.

hvis jeg skulle hatt et besøk eller tilstelning og ikke ville hatt noen med en annen legning enn min egen så hadde jeg ikke invitert noen av dem.

det er vel framdeles fritt fram for å velge selv uten å diskriminere noen?

tidligere i år var jeg i min onkel sitt bryllup, og der var det ikke mindre enn 5 homofile par, og jeg ser ikke hvorfor folk ikke kan samles samme hvilken legning. det spiller vel ingen rolle?

nei jeg hadde ikke gått, og om hun går, tror jeg kjæresten hennes som sitter igjen faktisk føler seg sviktet av sin egen partner.

Endret av *Sinnataggen*
Gjest Gurimalla ii
Skrevet

Jeg ville ikke dratt. Hvis det var min svigerdatter som ikke ble invitert ville jeg ikke dratt, heller ikke hvis det var min svigerinne eller kona til en kusine. Jeg ville mao boikottet bryllupet, da jeg synes brudefolkene er skikkelig ufine. Jeg har ikke lyst til å gå i slike bryllup.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...