Gå til innhold

Pinlig situasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Feiret jul med familie,og en pinlig episode som har skjedd flere ganger.

Svigerinne kjøper ikke julegaver til noen i svigerfam,det er helt greit.Det er en jobb hun overlater til mannen.Det er hans fam.som hun sier.

Det verste er at hun må spørre hva de enkelte fikk,for hun aner ikke det engang.

Jeg vet at mannen sitter hjemme og pakker inn,og merkelig at intr. er så laber.

Det samme skjer når noen i svigers har bursdag.Hun aner ikke noe. Siden han reiser mye i jobben,så er det ikke alltid han er hjemme,men hun kan ikke gjøre den jobben for han.

beg. å lure på om hun egentlig liker fam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på hvor mange koner som sitter å pakker inn gaver til både egen familie og svigerfamilie, uten at mannen hverken hjelper til eller interesser seg noe særlig....

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde situasjonen vært omvendt, at hun hadde kjøpt og pakket, og han ikke hadde vist noe eller brydd seg, så hadde ingen stilt dette spørsmålet....

jeg har det slik med min samboer, han kjøper til sin familie og jeg kjøper til min, det er en grei fordeling, siden vi begge har mye å gjøre før jul, han kjenner også sin familie bedre, og vet litt bedre hva de trenger / ønsker seg...... Det kan være at hun velger å la han gjøre jobben, slik at dere skal bli glad for gavene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er en pinlig situasjon fordi..? Som oftest er det the other way around, som brukerne over meg har skrevet. At det oftest er mannen som ikke vet/ henger med i gaveshoppingen. Ingenting galt i at hun ikke helt er med vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke at dette er hverken pinlig er uvanlig? Synes du overanalyserer og er litt hårsår.

Jeg og mannen har vært sammen i ti år. Jeg kjøper til min familie, han til sin familie. Vi skriver begges navn på kortet, og legger en del penger i det siden vi er to. Det er ikke alltid jeg vet hva han pakker inn.

Det betyr ikke at vi ikke bryr oss om svigerfamilien, men at man kjøper gaver til den som er en nærmest, og har en fornuftig arbeidsdeling oss i mellom.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er det nok omvendt, men min mann spør da aldri mottakerne av gaven hva de fikk :fnise: Det er derimot litt pinlig.. Han later som om han var med å handlet (og som regel kommer han på hva vi ga bort ganske kjapt) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Her i huset er det jeg som må sørge for jule- og bursdagsgaver, ikke bare til min familie, men også til mannens. Han aner ikke når de fyller år engang, og er vi bedt i bursdag nevner han ikke gave med et ord, bare regner med at jeg har tatt meg av det. Jeg kunne jo vært trassig og driti i å kjøpe gaver til de på hans side? F.eks dukket opp i bursdag uten noen ting og bare sende ham et spørrende blikk? Det ville nok vært stas, tenker jeg! Og gjett hvem som hadde blitt syndebukken? :eeeh:

Før jul pleier jeg å "tvinge" ham til å delta i gaveinnkjøp til sine egne foreldre, i det minste. Hadde ikke jeg tatt initiativet ville det antagelig ikke blitt noe innkjøp.

Til bursdagen min skal jeg ønske meg sånne baller som svigerinnen din har! :jepp:

Endret av Bodillen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fetteren til en venninne utbrøt strålende på bursdagen hennes: Wow så kul og flott gave, hvem har du fått den av?

Hun: Øøøhh, fra deg? (og kjæresten din tydeligvis...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset tar vi "ansvar" for hver vår familie, uten at den andre legger seg borti. Enkelt og greit! Ett fett for meg hva han kjøper til sin familie, og det samme omvendt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I familien min handler mannen alt av mat, og jeg alt av klær og gaver. Han vet ikke hva som er inni gaven før den åpnes av mottakeren, og jeg vet ikke hva som er til middag før jeg gløtter i kjelene. Funker for oss! :-D Men litt teit å spørre mottakeren, det er jeg enig i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...