Gå til innhold

Forbrenner jeg etter trening?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått pulsklokke, polar ft40, og har merket at etter trening fortsetter jeg å forbrenne kalorier? Forbrenner man altså ekstra kalorier også etter endt trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du forbrenner kalorier hele døgnet.

Ja jeg er klar over det, men om jeg forbrenner -ekstra- kalorier rett etter trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått pulsklokke, polar ft40, og har merket at etter trening fortsetter jeg å forbrenne kalorier? Forbrenner man altså ekstra kalorier også etter endt trening?

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er klar over det, men om jeg forbrenner -ekstra- kalorier rett etter trening :)

Så lenge kroppen er i en restitusjonsprosess er det naturlig å anta at man bruker noe mer energi enn man bruker ellers når man er passiv.

Hvorvidt dette er ekstra kalorier er litt vanskelig å si da jeg ikke helt vet hva du mener med ekstra kalorier.

Etter trening er det mange prosesser som fortsatt er aktive og det tar tid å roe ned. Imidlertid tror jeg effekten av slik "etterforbrenning" er veldig hauset opp. I tillegg er det fryktelig vanskelig å måle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro man forbrenner litt ekstra etter trening ja, men hvor mye du forbrenner er nokså vanskelig for oss å estimere. Men at pulsklokken - som teller kalorier etter pulsen din reagerer er ikke rart. Det tar jo ofte en god stund å komme ned i puls igjen etter en økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil tro man forbrenner litt ekstra etter trening ja, men hvor mye du forbrenner er nokså vanskelig for oss å estimere. Men at pulsklokken - som teller kalorier etter pulsen din reagerer er ikke rart. Det tar jo ofte en god stund å komme ned i puls igjen etter en økt.

Hvis man er i dårlig form ja. :gjeiper:

Hvor raskt man kommer ned til hvilepuls etter en treningsøkt er faktisk en ganske god indikator på hvor god form man er i. Det er selvsagt individuelle forskjeller, så det kan være greit å sjekke dette etterhvert som man trener og forhåpentligvis kommer i bedre form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner har vært på trenings- og ernæringskurs på sykehus. Der fikk de beskjed om at dersom de trappet ned aktiviteten i 10 minutter etter trening, f.eks. gå 10 min etter løping, så ville de øke etterforbrenningen betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått pulsklokke, polar ft40, og har merket at etter trening fortsetter jeg å forbrenne kalorier? Forbrenner man altså ekstra kalorier også etter endt trening?

Man forbrenner jo selvsagt hele tiden, men forbrenningen øker under og en stund etter trening. Var i alle fall det jeg lærte i gymmen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Jeg har lært at jo hardere man trener jo mer forbrenner man etter trening. Men jeg kan ikke si for sikkert om man faktisk forbrenner mer etter trening eller ikke, men er det jeg har hørt fra mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...