Gå til innhold

En assistentlærers problemer.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest z0roaster

Det er det, men det er ikke 150 år siden amerikanerne begynte å behandle afroafrikansere som mennesker. Den veien har vært - og er - lang! ;)

Hvis vi ekskluderer sørstatene fra beregningen, er det mer enn 100 år siden det og. Og svarte er jevnt over like fattige, kriminelle og intellektuelt tilbakestående over hele landet. Faktisk viser undersøkelser at svartes kunnskapsnivå i sørstatene har gått NED siden rasesegregeringen tok slutt.

Det er heller ikke slik at diskriminering i seg selv er nok til at en minoritet blir sosiale tapere. Irlendere, asiater og italienere ble lenge sett ned på i USA de og, men de karret seg etter hvert opp fra søla. For ikke å snakke om jødene, som nå er landets mest suksessfulle minoritetsgruppe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, men jeg mener det er feil å ikke rapportere det bare fordi de er svarte. Jeg forstår likevel hans kvaler, det er lett å bli annklaget for å være rasist. Likevel er det og rasisme å ikke rapprtere dem fordi de er svarte.

Nei, det er faktisk ikke rasisme. Grunnen til at han ikke vil gjøre det er at han vet konsekvensene. Det har ikke noe med hudfargen deres å gjøre, men med reaksjonene fra andre basert på hudfargen.

Herregud mann, skjerp deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er faktisk ikke rasisme. Grunnen til at han ikke vil gjøre det er at han vet konsekvensene. Det har ikke noe med hudfargen deres å gjøre, men med reaksjonene fra andre basert på hudfargen.

Herregud mann, skjerp deg!

Ja, det er hans grunn. Det jeg sier er at dersom en velger å ikke rapportere kun fordi dette er svarte elever så er det og rasisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er hans grunn. Det jeg sier er at dersom en velger å ikke rapportere kun fordi dette er svarte elever så er det og rasisme.

Han velger å ikke rapportere på grunn av frykt for reaksjonene, ikke på grunn av hudfargen til elevene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han velger å ikke rapportere på grunn av frykt for reaksjonene, ikke på grunn av hudfargen til elevene.

Ja, jeg vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest UngKalven

Det er egentlig ganske interessant. Tenk hvor mange lignende problemstillinger det må være rundt om i verden. De er ikke helt gode de som på død og liv skal melde seg inn i SOS rasisme o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det, men det er ikke 150 år siden amerikanerne begynte å behandle afroafrikansere som mennesker. Den veien har vært - og er - lang! ;)

Likevel er det mange tiår siden den europeiske verden sluttet å diskriminere negrene. Tvert i mot går jo dagens institusjonaliserte rasisme mot europeere. Så hvor lenge mener du egentlig at rasismekortet skal være en gyldig unnskyldning for både negrene og oikofobene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...