Gå til innhold

Panikkannfall?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Syns det bare er unødvendig av dere og sette i gang en stor diskusjon angående Cipralex og andre medsiner. Det var ikke det jeg lurte på i det hele tatt...

For det første som VET jeg hvordan de kan funke. Har brukt de FØR også. Men nå man er helt nede er det ikke mye valgt.. det, eller selvmord.. ville kanskje valgt piller du også, ja.

For det andre så fikk jeg annfallet for første gang når jeg IKKE gikk på tabletter for det skev jeg (Om dere hadde lest)

For det tredje: Nei, kommer ikke til å slutte med alkohol kun fordi jeg får anfall, det blir for dumt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det tredje: Nei, kommer ikke til å slutte med alkohol kun fordi jeg får anfall, det blir for dumt.

Jeg synes det er direkte uansvarlig å drikke seg fra sans og samling, og iallefall når man går på medisiner som ikke bør kombineres med alkohol. På toppen av det hele forteller du om anfall du får når du drikker for mye. Likevel vil du fortsette?

Javel, lykke til sier jeg da.

For de som har opplevd skikkelige panikkanfall, er det å droppe alkohol en liten pris å betale for å leve normalt.

• Liker 1
Skrevet

Når det eneste gøy jeg har her i livet er med alkohol så er det ikke rart jeg ikke vil stoppe.

Dessuten sa ikke legen noe om at det var farlig og kombinere og han vet jeg drikker mye.

Skrevet

Hvis du heller vil ha panikkanfall enn å slutte å drikke, så kan du umulig hatt så veldig sterke anfall..

Det står i pakningsvedlegget at medisinen ikke bør kombineres med alkohol. Du skal ALLTID lese pakningsvedlegget før du begynner på en medisin.

Skrevet

Noen får abstinenser, ja, men mange unngår det dersom man trapper ned over tid. Jeg har kuttet ut mine tvert, men har gått på så lave doser at det ikke har vært noe problem. SSRI er en av de mest brukte typen antidepressiva. For noen er det kanskje den verste typen, mens andre har best effekt av den.

Det du skriver er bare bullshit, skjønner ikke hvordan du kan tro at en LEGE ikke bryr seg om helsen din?!

hvorfor jeg skriver det? jeg tenker jeg har litt mer livserfaring enn deg. jeg tror ikke, jeg vet.

Nye “psykdommer” skapes for å passe legemidlene. En slik lidelse er sosial angst. Altså; Først var medikamentet, så kom lidelsen.

Slik skapes nye markedsnisjer. Man kan få inntrykk av at sosial angst nærmest har nådd epidemiske tilstander. Sosial angst hadde ingen hørt om før legemiddelindustrien sa de hadde et medikament mot det. Og hovedandelen av pasienter med diagnosen sosial angst er sjenerte barn.

Abstinensproblematikk

Man påstod at SSRI ikke skapte avhengighet. Dette var hovedårsaken til at medisinene fikk slik suksess etter de vanedannende B-preparatene.

Trass i SSRI’s alvorlige bivirkninger hadde ingen stilt spørsmål om avhengighet.

Det som ser ut til å bli det største forklaringsproblemet for legemiddelindustrien er den fysiske avhengigheten av legemidlene. Problemene begynte først å vise seg på midten av 90-tallet men ble kategorisk avvist av produsentene. Det skulle likevel vise seg at abstinensproblematikken var langt alvorligere enn ved benzos. Det er innrapportert over dobbelt så mange problemer ved seponering av SSRI som ved benzodiazepiner.

Folk som har stått på medikamentet bare noen få uker og slutter, får alvorlige, ofte livstruende symptomer.

ts vil ikke ha hjelp, men oppmerksomhet tyder de siste svarene på

Skrevet

hvorfor jeg skriver det? jeg tenker jeg har litt mer livserfaring enn deg. jeg tror ikke, jeg vet.

Da må jeg si at du har vært veldig uheldig med de legene du har vært i kontakt med. Alt helsepersonell jeg har møtt, spesielt de jeg har møtt i psykiatrien, har bare vært ute etter å hjelpe meg så godt de kan - også når det kommer til medisiner.

Jeg skal ikke uttale meg om hvem som har mest livserfaring, men du kan ikke konkludere med at du har mest ut i fra det som er skrevet i denne tråden. Du vet hverken hvor gammel jeg er eller hva jeg har vært igjennom.

Skrevet

Angst kombinert med alkohol er aldri en smart ting.

Skrevet

Da må jeg si at du har vært veldig uheldig med de legene du har vært i kontakt med. Alt helsepersonell jeg har møtt, spesielt de jeg har møtt i psykiatrien, har bare vært ute etter å hjelpe meg så godt de kan - også når det kommer til medisiner.

Jeg skal ikke uttale meg om hvem som har mest livserfaring, men du kan ikke konkludere med at du har mest ut i fra det som er skrevet i denne tråden. Du vet hverken hvor gammel jeg er eller hva jeg har vært igjennom.

leste du resten eller var det bare det du klarte å si imot? jo det kan jeg basert på det du gir uttrykk for å ikke vite. hvis du leser resten, så ville jeg ikke kalt legen din snill ;)

Skrevet

leste du resten eller var det bare det du klarte å si imot? jo det kan jeg basert på det du gir uttrykk for å ikke vite. hvis du leser resten, så ville jeg ikke kalt legen din snill ;)

Jeg leste resten også, ja. Jeg har aldri nektet for at man kan få bivirkninger av SSRI (eller andre antidep for den saks skyld), men man må jo selvsagt ta hensyn både under opptrapping og nedtrapping av medisiner for å unngå unødvendige bivirkninger/abstinenssymptomer. Det gjelder jo alle medisiner - ingen medisiner fungerer på alle, og ingen medisiner kan garantere å være fri for bivirkninger.

Jeg har vært så syk at det var helt klart verdt å ta sjansen på at medisinene skulle fungere. Man må veie ting opp mot hverandre - prøve et middel som i beste fall kan gjøre meg veldig mye bedre og i verste fall kan gjøre meg verre, eller la være å prøve?

Skrevet

Jeg vil ha hjelp, men vil ikke la angsten vinne hvor meg :)

Var så sterk at jeg måtte innlegges .. så jo. Men de er ikke like sterke nå mer, så jeg dør ikke av det.

Skrevet

Hatt angsten siden jeg var 12-13 .. aldri hatt noe problemer med på denne måten med alkohol før.

Skrevet

Men hvorfor ikke kutte ut alkoholen for en stund, og se om anfallene gir seg? Har du hatt panikkannfall i edru tilstand? Når du har vært rusa og fått anfall, hvor mye har du drukket?

Jeg drakk i noen år uten en eneste angstreaksjon i alkoholrus, men plutselig en dag begynte de å komme, og de kom hver eneste gang jeg drakk. Jeg har nå kuttet ut alkoholen helt, og selv om angsten ikke er borte så slipper jeg i alle fall unna de anfallene som kom i forbindelse med alkohol.

Skrevet

Men hvorfor ikke kutte ut alkoholen for en stund, og se om anfallene gir seg? Har du hatt panikkannfall i edru tilstand? Når du har vært rusa og fått anfall, hvor mye har du drukket?

Jeg drakk i noen år uten en eneste angstreaksjon i alkoholrus, men plutselig en dag begynte de å komme, og de kom hver eneste gang jeg drakk. Jeg har nå kuttet ut alkoholen helt, og selv om angsten ikke er borte så slipper jeg i alle fall unna de anfallene som kom i forbindelse med alkohol.

Skrevet

Fordi det er da jeg er sosial. Hvis jeg ikke drikker kommer jeg alltid til og sitte inne alene for jeg orker såvidt være med folk uten en "dytter" på den sosiale biten ...

Jeg har hatt det når jeg har vært edru og, men da samme dag når jeg kom fra legevakta.. (kan jo vært alkohol igjen i blodet men..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...