Gå til innhold

Panikkannfall?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg havnet på legevakten her for noen helger siden, fordi jeg ble alkoholforgiftet (sa dem da). Men det samme har skjedd to ganger igjen etterpå, alltid når jeg drikker. Skjer som regel om noen "tar" på meg..

Jeg holder på og bli helt sprø, for dette ødlegger jo hele kvelden min (og andres!).. Igår klarte jeg ha et normalt alkoholinntak, og ble ikke henge sørpings.

Men så får jeg disse annfallene! Kommer dette til og fortsette hver gang jeg drikker? det er fryktelig ubeagelig. Skulle ut idag også egentlig, men var så sliten etter og ha hyperventilert i sikkert to timer i strekk idag til morningen. Jeg har null kontroll liksom.

Hva burde jeg gjøre? er det noe å gjøre?

Jeg går forsvåidt allerede på medisner mot angst (cipralex...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at du skal enten gå til psykolog eller så bør du kjempe mot angsten din selv! Har hatt angst jeg også og gått på medisiner for det, men det beste var vell å finne ut hva jeg var redd for og hvorfor jeg var redd for det. Så etterpå kjempe mot det og møte det "ansikt til ansikt". Jeg tror jeg ville gjort noe med det så fort som mulig sånn at du slipper og slite med det senere i livet.

Skrevet (endret)

Muligens dårlig kombi med cipralex og alkohol? Eller, cipralex i seg selv er en dårlig kombi.

Endret av LovelyMonroe
  • Liker 1
Skrevet

Bare gått på cipralex i en uke, så kan ikke være noe med de å gjøre..

Skrevet (endret)

Hvorfor ikke? Jeg sa at kombinasjonen av cipralex OG alkohol gjerne kunne føre til dette, altså om du tok disse medisinene før, eller mens du inntok alkohol.Om du har gått på de i en uke, et år, eller en dag har ikke noe å si, det er om du har kombinert dem og alkohol.

Endret av LovelyMonroe
Skrevet

Jeg gikk ikke på de når jeg har fått de andre annfallene, og heller ikke når jeg havna på legevakta. Derfor....

Skrevet

Kutt ut alkohol. Både fordi det ikke skal kombineres med medisinene dine, og fordi det kan forverre anfallene.

Gjest Survival
Skrevet

Jeg foreslår at du kutter ut alkohol. Jeg er ganske sikker på (etter mine egne erfaringer og rapporter jeg har lest), at alkohol forsterker personligheten man allerede har. Det vil si at alkohol faktisk kan gjøre angsten din to-tre-fire ganger sterkere enn angsten du opplever når du ikke har drukket.

I tillegg så er alkohol dårlige nyheter i seg selv. Den logiske tankegangen blir som vi alle vet, ganske mye mer ulogisk når man drikker. Og alkohol og medisiner er aldri, aldri en bra kombinasjon.

Gjest Nuppdupp
Skrevet

på vedlegge står det at alkohol og den medisinen er farlig. har ei venninne som gikk på det (men hun sluttet på grunn av det) og hun reagerte akkurat som deg. i tillegg fikk hun svettetokter. det er på grunn av medisinene dine. dessuten blir man ifølge henne avhengi av medisinen . du burde slutte og be legen komme opp med noe bedre

Skrevet

Cipralex har hjulpet mange, SSRI er nok den mest brukte typen antidepressiva. Fordi noen har dårlig erfaring med den, betyr ikke det at alle får det.

Jeg har selv prøvd den med en haug med bivirkninger, men er likevel åpen for at andre kan ha veldig god effekt av den.

Skrevet

Cipralex har hjulpet mange, SSRI er nok den mest brukte typen antidepressiva. Fordi noen har dårlig erfaring med den, betyr ikke det at alle får det.

Jeg har selv prøvd den med en haug med bivirkninger, men er likevel åpen for at andre kan ha veldig god effekt av den.

lykke til når du prøver å slutte med den. du får abstinenser

Skrevet

lykke til når du prøver å slutte med den. du får abstinenser

Jeg har bare gått på den i lave doser i korte perioder, men har alle tre (!) gangene sluttet på grunn av ekstreme bivirkninger. Har funnet ut at antidepressiva ikke er noe for meg ;)

Ellers får man normalt ikke abstinenser hvis man trapper ned over lang tid.

Skrevet

Jeg har bare gått på den i lave doser i korte perioder, men har alle tre (!) gangene sluttet på grunn av ekstreme bivirkninger. Har funnet ut at antidepressiva ikke er noe for meg ;)

Ellers får man normalt ikke abstinenser hvis man trapper ned over lang tid.

på den får man det selv om man trapper ned over tid.. den er den verste av de alle man kan bruke. men legen skriver dem ut fordi han/hun har avtale med produsenten. og spør man om en de ikke har avtale med, så må man overtale legen til det. er best å bytte lege med en gang. de bryr seg lite om helsen din og skriver ut medisiner i hytt å pine. det er skadelig for hjernen også, men bryr legen seg om det? nei

Skrevet

på den får man det selv om man trapper ned over tid.. den er den verste av de alle man kan bruke. men legen skriver dem ut fordi han/hun har avtale med produsenten. og spør man om en de ikke har avtale med, så må man overtale legen til det. er best å bytte lege med en gang. de bryr seg lite om helsen din og skriver ut medisiner i hytt å pine. det er skadelig for hjernen også, men bryr legen seg om det? nei

Noen får abstinenser, ja, men mange unngår det dersom man trapper ned over tid. Jeg har kuttet ut mine tvert, men har gått på så lave doser at det ikke har vært noe problem. SSRI er en av de mest brukte typen antidepressiva. For noen er det kanskje den verste typen, mens andre har best effekt av den.

Det du skriver er bare bullshit, skjønner ikke hvordan du kan tro at en LEGE ikke bryr seg om helsen din?!

Skrevet

Jeg havnet på legevakten her for noen helger siden, fordi jeg ble alkoholforgiftet (sa dem da). Men det samme har skjedd to ganger igjen etterpå, alltid når jeg drikker. Skjer som regel om noen "tar" på meg..

Jeg holder på og bli helt sprø, for dette ødlegger jo hele kvelden min (og andres!).. Igår klarte jeg ha et normalt alkoholinntak, og ble ikke henge sørpings.

Men så får jeg disse annfallene! Kommer dette til og fortsette hver gang jeg drikker? det er fryktelig ubeagelig. Skulle ut idag også egentlig, men var så sliten etter og ha hyperventilert i sikkert to timer i strekk idag til morningen. Jeg har null kontroll liksom.

Hva burde jeg gjøre? er det noe å gjøre?

Jeg går forsvåidt allerede på medisner mot angst (cipralex...)

Siden du skriver at det skjedde for noen uker siden første gangen og at du da ikke hadde begynt på cipralex så virker det jo ikke som om det er årsaken, selvom blanding av alkohol og veldig mange medisner for psykiske lidelser absolutt ikke er å anbefale (virker som om du har drukket alkohol mens du har gått på disse i ettertid)

For å være ærlig tror jeg at jeg ville kuttet ut alkoholen for en stund for å se om det holder panikk-anfallene dine borte. Det virker som om du KUN får de i forbindelese med alkohol og da må du nesten vurdere selv hva du synes er værst,- å klare deg uten alkohol eller å gjennomgå panikk-anfall. Selv var jeg aldri i tvil og sluttet å drikke alkohol for mange år siden, nettopp pga angst og panikk-anfall. Det er gjerne en underliggende årsak til panikk-anfall og angst, og disse kan bli MEGET forsterket når man drikker. Men som sagt,- det må bli opp til deg å vurdere hva du synes er det værste. Jeg ønsker deg uansett lykke til :)

Skrevet

Cipralex gjør ingen friske, den bare skyver problemene unna, også er de dobbelt så gale når de kommer tilbake. Går man på antideprisive så hanskes man jo ikke med problemet, men skyver det vekk og gjør det hele verre. Det er viktig å ta problemet fra roten av og jobbe med seg selv, ikke gå på noe tullete antidepprisiva, det gjør det jo ikke frisk, heller motsatt.

Skrevet

Man blir ikke frisk av antidepressiva alene, men det kan for mange gi en midlertidig bedring på noen områder, slik at det er lettere å jobbe seg gjennom problemene. Det er anbefalt at man går på antidepressiva i 6 mnd etter at man ble symptomfri, før man gradvis trapper ned dosen og deretter kutter det helt ut.

Jeg har VELDIG dårlig erfaring med antidepressiva på grunn av ekstreme bivirkninger (jeg som har skrevet som AB lengre oppe også), men ser likevel at mange kan ha effekt av slike medisiner. Jeg merket jo en virkning av medisinen selv, på tross av veldig mange bivirkninger.

Jeg synes det blir litt feil å svartmale en hel type medisiner bare fordi en selv har negative opplevelser med det. Alle reagerer forskjellig, og man vet ikke hvordan man reagerer før man har prøvd.

Skrevet

Man blir ikke frisk av antidepressiva alene, men det kan for mange gi en midlertidig bedring på noen områder, slik at det er lettere å jobbe seg gjennom problemene. Det er anbefalt at man går på antidepressiva i 6 mnd etter at man ble symptomfri, før man gradvis trapper ned dosen og deretter kutter det helt ut.

Jeg har VELDIG dårlig erfaring med antidepressiva på grunn av ekstreme bivirkninger (jeg som har skrevet som AB lengre oppe også), men ser likevel at mange kan ha effekt av slike medisiner. Jeg merket jo en virkning av medisinen selv, på tross av veldig mange bivirkninger.

Jeg synes det blir litt feil å svartmale en hel type medisiner bare fordi en selv har negative opplevelser med det. Alle reagerer forskjellig, og man vet ikke hvordan man reagerer før man har prøvd.

Jeg svartmaler ikke antidepprisiva fordi jeg selv har negative opplevelser med det. Jeg har sett uttalige negative opplevelser med det, fra andre personer. Antidep. ødelegger hjernen og får deg til å virke likesinnet og ikke ha følelser, det ødelegger kroppen. Gjett hvor mye medisinindustrien tjener på det tullet der da?? Fordi når noen først begynner på det blir de avhengige fordi det ikke gir langsiktig effekt, men må taes hele tiden, så de tjener jo kjempemye på at de ikke hjelper de det gjelder med en ordentlig naturlig løsning, men at de går på medisiner som må fornyes hele tiden. Det handler om å ta problemet og jobbe med det, og det er ikke for å være slem mot ts jeg nevner dette, men for å hjelpe før problemet bli verre. Er bedre å få snakket med noen skikkelige personer, kanskje dra til psykolog og virkelig få bukt i hva som er gale og hva man vil oppnå.
Skrevet

Men er det ikke bedre å ta medisiner som får en litt "opp fra gørra", slik at man lettere kan jobbe seg frisk? Nå snakker jeg ikke om en lettere depresjon, men hvis man er alvorlig psykisk syk og er veldig langt nede. Jeg har vært VELDIG langt nede selv, og hvis en medisin kunne hjulpet meg bare litt opp, slik at jeg kunne ha fungert litt mer normalt i de periodene og faktisk klart å ta tak i problemene, ville jeg helt klart ha gått på den. Men som sagt får jeg ekstreme bivirkninger, jeg tåler ikke antidepressiva.

Jeg har ingen erfaring med hvor lav terskelen er for å få antidep, da jeg var veldig syk før jeg fikk tilbudet selv, men jeg har hørt fra en fagperson at man ikke medisinerer lette depresjoner.

Skrevet

Siden du fikk ditt første panikk anfall i påvirket tilstand, så kan dette være årsaken til at du fikk ditt neste i samme tilstand, og neste, og neste... Det blir på samme måte som hvis man fikk sitt første i bil for.eks. Neste gang man kjører bil, så kan man få det igjen.. Hvorfor? Fordi frykten er så stor for å få det igjen, og hva skjer? Man får det! Det er ikke sikkert du en gang tenker over det. Tror du..

Det kan nok være lurt å droppe alkohol for en stund som mange anbefaler, men da har du også på et vis latt angsten vinne. Uansett, når man har angst, så skal man være forsiktig med alkohol. Det kan forverre det hele. Så du har på en måte fått et "uheldig tilfelle" av når du får disse anfallene, om jeg kan si det på den måten.

Jeg syntes du skal få veiledning av legen din. Det hjelper ikke å bare få antidepressiva uten å vite hva du skal gjøre videre for å takle disse anfallene!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...