AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #1 Skrevet 27. desember 2011 Nå har jeg vært deprimert i 1.5 år ca. Går til psykolog. Har ikke tatt noe antidep enda, er så redd for det. Men depresjonen går jo ikke over, selv om jeg prøver alle råd. Spise sunt, trene, være med på sosiale ting. Har bare konstant lyst til å grine og stenge meg inne. Dere som sliter med depresjon og har blitt bedre, hvor lang tid tok det for dere? Hva var det som hjalp for å få dere ut av det? Kjenner jeg er veldig lei av å ha det sånn. Vil leve og ha det bra.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #2 Skrevet 27. desember 2011 Ta må du begynne på antidepressive.
CoffeeCup Skrevet 27. desember 2011 #3 Skrevet 27. desember 2011 Jeg er vanligvis imot medisinering, men det er hvis man ikke har prøvd alt annet først. Det høres ut som om dette kanskje kan være neste steg for deg? En hjelp til å få deg over kneika! Kanskje du ikke trenger å gå på medisinene så lenge heller. Og det er veldig bra at du går til psykolog mens du går på medisiner. Hvorfor er du redd da? Jeg har ikke depresjon, men har angst, så det blir ikke helt det samme. Men jeg ga hvertfall aldri opp, det blir bedre! Bare gi deg selv tid og tålmodighet. I det lange løp er dette noe du vokser på Desverre så er ikke 1,5 år så veldig mye, men det føles nok som en evighet. Fortsett jobben hos psykologen din, det er hvertfall innmari lurt Også er det kanskje på tide å vurdere antidepressive medisiner.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #4 Skrevet 27. desember 2011 Takk for svar, det setter jeg pris på. Det er jo ingen jeg kjenner som forstår hva jeg går gjennom. Jeg er så redd for å bli sløv, feit og rar av antidep. At jeg skal bli en annen person på en måte. Men jeg vurderer om jeg skal prøve cipralex, som min psykolog anbefaler.
2shy Skrevet 27. desember 2011 #5 Skrevet 27. desember 2011 Prøv EFT Ei venninne ble frisk fra dyp depresjon med denne metoden, bare 3 behandlinger. Har selv hatt 100% hell med denne behandlingen mot angst/fobier.
CoffeeCup Skrevet 27. desember 2011 #6 Skrevet 27. desember 2011 Takk for svar, det setter jeg pris på. Det er jo ingen jeg kjenner som forstår hva jeg går gjennom. Jeg er så redd for å bli sløv, feit og rar av antidep. At jeg skal bli en annen person på en måte. Men jeg vurderer om jeg skal prøve cipralex, som min psykolog anbefaler. Det er nok bortimot umulig å forstå hvordan en depresjon føles med mindre man har gått gjennom det selv. Jeg er den første til å innrømme at jeg ikke ante hvordan angst kunne føles, før jeg ble rammet selv.. helt grusomt Har du snakket med psykologen din om bekymringene rundt antidep? Det er sikkert lurt å gå nøye gjennom tankene dine rundt det før du begynner og mens du går på de. Du har hvertfall den beste forutsetningen, siden du går til psykolog Da behandler du også årsaken til depresjonen din, ikke bare symptomene. Og disse medisinene hjelper veldig mange, ofte hører man mest om det motsatte desverre. Men husk at det er en grunn til at psykologen din anbefaler det. H*n vil bare ditt beste
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #7 Skrevet 27. desember 2011 Jeg gikk på veggen da jeg var 16. Depresjoner, søvnproblemer og tom. Da jeg var ferdig på vgs flyttet jeg vekk fra hjembyen og til kjærestens hjemsted. Det tok meg 4 år fra det smalt til jeg følte jeg kunne kalle meg selv "frisk". Antidepressiva var ikke løsningen for meg. Men å komme meg vekk og se ting fra en annen side. Få tid til meg selv uten påvirkning utenfra. Får noen tilbakefall om vinteren. Men klarer å komme meg på bena igjen etter en stund. Jeg hadde en kamerat som selv gikk på veggen da vi var 21. Han måtte innrømme at han tidligere bare trodde jeg var lat. Men at han nå forsto hva de innebar å være deprimert. Det gjorde godt å høre. Men utrolig synd at det må så mye til før andre forstår :/ 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #8 Skrevet 28. desember 2011 Har du vurdert ECT? Mange deprimerte har hatt veldig god effekt av det.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #9 Skrevet 28. desember 2011 psykologer har ikke kunnskap om medisiner.. spør heller etter zoloft. det har hjulpet meg hvertfall. har gått på det i snart 2 år nå. eneste er at man kan miste litt sexlyst og føle seg likegyldig i begynnelsen.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #10 Skrevet 28. desember 2011 Tok meg litt over ett år å komme ut av det, var skikkelig langt nede. Helt passiv på sofaen mens ting forfalt rundt meg. Klarte å komme ut av det medisiner. Psykiater kan hjelpe med medisinering hvis du ønsket det. Jeg har en veninne som er bipolar, hun snakker varmt om cipralex som nevnes i denne tråden.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #11 Skrevet 28. desember 2011 psykologer har ikke kunnskap om medisiner.. Det er ikke psykologen som bestemmer medisiner, de drøfter den enkelte sak med en lege eller psykiater, som skriver ut resept. En psykolog har ikke lov til å skrive ut resepter, men de har nok en del kunnskap om medisiner likevel - til og med jeg som bare er pasient har med tiden fått ganske mye kunnskap om forskjellige psykofarmaka (uten at det kan sammenlignes med kunnskapen til en lege!)
Gjest rolfus Skrevet 28. desember 2011 #12 Skrevet 28. desember 2011 Depresjon er en alvorlig sykdom som kan verre på sikt om den får lov til å utvikle seg. Tiltak er nødvendige om du ikke vil at depresjonen skal forkludre livet ditt. Vil anbefale at du oppsøker lege og får henvisning for utredning, dersom du ikke har gjort dette. Kan det også tenkes at du har en bipolar lidelse? Jeg har gått i mange år med bipolar lidelse, uten medisinering, og fikk et helt nytt liv med medisiner. Lykke til!
Gjest rolfus Skrevet 28. desember 2011 #13 Skrevet 28. desember 2011 Så at du var redd for vektbivirkninger, så jeg måtte svare deg på det også. Selv om andre opplever vektbivirkninger av et medikament, er det ikke sikkert at du vil gjøre det. Isåfall kan du jo bare seponere medisinen om du legger på deg av den. Det finnes også legemidler med dokumentasjon på vektnøytralitet (med virkning hhv.mot depresjon/preventivt for depressive episoder), som eksempelvis Fontex og Lamictal.
2shy Skrevet 28. desember 2011 #14 Skrevet 28. desember 2011 Har du vurdert ECT? Mange deprimerte har hatt veldig god effekt av det. Jeg antar du mener EFT? Helt enig, dette er svært effektivt. Medisiner bør unngås, virkelig unngås..
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #15 Skrevet 28. desember 2011 psykologer har ikke kunnskap om medisiner.. spør heller etter zoloft. det har hjulpet meg hvertfall. har gått på det i snart 2 år nå. eneste er at man kan miste litt sexlyst og føle seg likegyldig i begynnelsen. Zoloft funker ikke på alle. Jeg ble tvert imot mye verre av zoloft, ble nesten sinnsyk av det. Man bør være klar over at medisinering er en løsning som kan innebære mange bivirkninger. Noen blir bedre psykisk, men bivirkningene er så mange at det ikke føles verdt det.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #16 Skrevet 28. desember 2011 Jeg antar du mener EFT? Helt enig, dette er svært effektivt. Medisiner bør unngås, virkelig unngås.. Kjenner ikke til EFT men ECT er det som kalles elektrokonvulsiv terapi, og det er svært effektivt. Link: Elektrosjokk og depresjon
2shy Skrevet 28. desember 2011 #17 Skrevet 28. desember 2011 Kjenner ikke til EFT men ECT er det som kalles elektrokonvulsiv terapi, og det er svært effektivt. Link: Elektrosjokk og depresjon Okey, jeg kjenner til EFT som er noe ala tankefeltterapi, som også har vist seg svært effektivt. Særlig fordi man jobber med årsaken til problemet, noe jeg mener er viktig.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #18 Skrevet 28. desember 2011 Det er ganske strengt hvem som får ECT-behandling. Man må ha prøvd annen behandling (inkludert medisinering) uten effekt først. Men ECT er den mest effektive depresjonsbehandlingen som finnes, og bør absolutt vurderes om man ikke lykkes i å bli kvitt depresjonen på annen måte.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2011 #19 Skrevet 28. desember 2011 http://www.velghypnose.no/omdaneel.html Anbefales på det sterkeste. Min sønn ble kvitt depresjonen sin, og jeg er evig takknemlig for dette opplegget. Koster litt ekstra, men vel vært hver eneste krone.
2shy Skrevet 28. desember 2011 #20 Skrevet 28. desember 2011 http://www.velghypnose.no/omdaneel.html Anbefales på det sterkeste. Min sønn ble kvitt depresjonen sin, og jeg er evig takknemlig for dette opplegget. Koster litt ekstra, men vel vært hver eneste krone. Jeg har også veldig tro på hypnose, og særlig de som bruker EFT sammen med hypnoterapi. Jeg ville aldri funnet på å ta medisiner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå