Gjest Bustenskjold Skrevet 27. desember 2011 #21 Skrevet 27. desember 2011 Ord for dagen : Den som kun tar spøg for spøg og alvor kun alvorligt Han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt. Piet Hein.
Gjest D_flatmajor Skrevet 27. desember 2011 #22 Skrevet 27. desember 2011 For andre, eller for deg? Jeg tror de fleste andre ser humoren i det, så sant det ikke blir altfor mye av det. Problemet er når enkelte (som deg) legger så vanvittig mye i det og gjør klagingen din til et langt større problem enn "flørtingen" du reagerte på i utgangspunktet. Og hvorfor kan ikke du skrive pm til meg & maneater og be oss holde "flørtingen" unna tråden? Ah javisst... Du er jo så opptatt av å være anonym... Kanskje ikke så rart da.. Når vi ikke vet hvem du egentlig er, er det også umulig for oss å vite om du er an forumets seriøse brukere eller om du egentlig bare er et troll som er ute etter å lage kvalm Jeg er ikke AB fra tidligere i tråden, ei heller har jeg et problem med "avsporinger" som i denne tråden. Likevel syns jeg AB har et poeng i at mange tråder blir litt ramponert av folk som sporer av. Dette er ikke et godt eksempel på en slik tråd, etter min mening. Poenget mitt er at folk er på KG av ulike årsaker, og ikke alle er like interessert i intern humor mellom enkeltbrukere midt i tråder om et "seriøst" tema. Det finnes til og med et underforum for snikk-snakk, og PM. (....men hvis man påpeker dette, så er man visst ofte automatisk sur og grinete, klagete eller sjalu på de som har en flørtende/god tone). Jeg er iallefall ikke et troll, og det tror jeg egentlig ikke AB fra tidligere i tråden er heller. Særlig sur er jeg heller ikke, forresten. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #23 Skrevet 27. desember 2011 Og så er folk så sure hele tida, også Det er masse trolling bare for å provosere og masse sure folk (jada, det heter egentlig mange, før en AB kommer og klager på grammatikk også). En helt uskyldig tråd diskuteres som det er verdens viktigste sak, og alle har minikort lunte. Og så kommer det troll midt oppi det hele og diskuterer videre med kverulantene, og plutselig er det 30 siders diskusjon om undertøy eller vaniljeis. 1
Gjest Maneater? Skrevet 27. desember 2011 #24 Skrevet 27. desember 2011 (....men hvis man påpeker dette, så er man visst ofte automatisk sur og grinete, klagete eller sjalu på de som har en flørtende/god tone). Nei, men du ser nå at fordi en person kommenterte tre småting, så ble faktisk hele tråden ødelagt, nettopp fordi det blir en diskusjon av det? Skjønner hvis det hadde vært på en annen sin tråd å vi hadde holdt det gående, men nå var all "flørtingen" (hva faen? man flørter da ikke med folk man aldri har det ansiktet til eller pratet med før?) avsluttet. :-)
Gjest Bustenskjold Skrevet 27. desember 2011 #25 Skrevet 27. desember 2011 Jeg er ikke AB fra tidligere i tråden, ei heller har jeg et problem med "avsporinger" som i denne tråden. Likevel syns jeg AB har et poeng i at mange tråder blir litt ramponert av folk som sporer av. Dette er ikke et godt eksempel på en slik tråd, etter min mening. Poenget mitt er at folk er på KG av ulike årsaker, og ikke alle er like interessert i intern humor mellom enkeltbrukere midt i tråder om et "seriøst" tema. Det finnes til og med et underforum for snikk-snakk, og PM. (....men hvis man påpeker dette, så er man visst ofte automatisk sur og grinete, klagete eller sjalu på de som har en flørtende/god tone). Jeg er iallefall ikke et troll, og det tror jeg egentlig ikke AB fra tidligere i tråden er heller. Særlig sur er jeg heller ikke, forresten. Helt enig med deg, og jeg er selv motstander av avsporing i tråder. I dette tilfellet (altså "flørtingen" mellom meg og maneater, så lagde vi kun litt uskyldig moro ut av ett enkelt poeng. Jeg synes faktisk AB avsporer tråden i langt større grad ved å ergre seg over det, spesielt når vi selv ikke drar det lengre (vel og merke ikke før han/hun gir stadig sterkere uttrykk for hvor irriterende vedkommende finner det) Og hvorfor skal vi sende hverandre PM? AB blåser saken helt ut av dimensjoner og gjør det til langt mer enn det er. Hun er ikke betatt av meg, jeg er ikke betatt av henne, vi kjenner ikke hverandre engang. Alt vi gjorde var å lage litt humor i nuet, og noen nevneverdig avsporing var det ikke fra mitt syn Takk for innspillet.
Gjest Bustenskjold Skrevet 27. desember 2011 #26 Skrevet 27. desember 2011 ...plutselig er det 30 siders diskusjon om undertøy eller vaniljeis. Jeg liker ikke vaniljeis... Kan vi heller diskutere krokanis?
Gjest D_flatmajor Skrevet 27. desember 2011 #27 Skrevet 27. desember 2011 (endret) Helt enig med deg, og jeg er selv motstander av avsporing i tråder. I dette tilfellet (altså "flørtingen" mellom meg og maneater, så lagde vi kun litt uskyldig moro ut av ett enkelt poeng. Jeg synes faktisk AB avsporer tråden i langt større grad ved å ergre seg over det, spesielt når vi selv ikke drar det lengre (vel og merke ikke før han/hun gir stadig sterkere uttrykk for hvor irriterende vedkommende finner det) Nei, men du ser nå at fordi en person kommenterte tre småting, så ble faktisk hele tråden ødelagt, nettopp fordi det blir en diskusjon av det? Skjønner hvis det hadde vært på en annen sin tråd å vi hadde holdt det gående, men nå var all "flørtingen" (hva faen? man flørter da ikke med folk man aldri har det ansiktet til eller pratet med før?) avsluttet. :-) Ja, jeg må poengtere at jeg ikke sitter og sier at dere flørter. Og om folk flørter, så ser jeg ikke problemet i det heller forresten. Og det dere skriver her har dere selvsagt helt rett i. Folk er så ulike, og enkelte lager problemer ut av ingenting i stedet for å akseptere andre. Jaja, poenget blir kanskje at man kan ikke gjøre noe her inne uten at noen flyr i taket. Men i forhold til trådens egentlige tema, så er jeg enig i at det virker som det er en del trolling her for tida. Mer enn vanlig, altså. Endret 27. desember 2011 av D_flatmajor
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #28 Skrevet 27. desember 2011 Personlig synes jeg enkelte drar anonym-funksjonen vel langt, helt ok når de skal drøfte seksuelle/ familiære problemstillinger, men å finne "Anonym bruker" i "ufarlige" tråder synes jeg selv blir for dumt.. At du synes det blir for dumt, det er greit, men det er jo bare for deg å la være å skrive som anonym bruker, så trenger du ikke tenke mer på det. Jeg skriver som anonym bruker av to grunner. 1. Jeg deler profil med en annen siden jeg kun har hotmail-konto og ikke har lyst til å opprette flere e-postkontoer. 2. Jeg vil ikke at informasjonen jeg deler skal knyttes opp i mot en bruker. Hun jeg deler profil med har ikke slike reservasjoner, og hun skriver derfor med åpen profil.
Gjest Bustenskjold Skrevet 27. desember 2011 #29 Skrevet 27. desember 2011 At du synes det blir for dumt, det er greit, men det er jo bare for deg å la være å skrive som anonym bruker, så trenger du ikke tenke mer på det. Jeg skriver som anonym bruker av to grunner. 1. Jeg deler profil med en annen siden jeg kun har hotmail-konto og ikke har lyst til å opprette flere e-postkontoer. 2. Jeg vil ikke at informasjonen jeg deler skal knyttes opp i mot en bruker. Hun jeg deler profil med har ikke slike reservasjoner, og hun skriver derfor med åpen profil. Da er det jo greit Og jeg har i utgangspunktet ikke problemer med anonyme brukere så lenge de ikke bruker anonymiteten til personangrep, bevisst avsporing av tråder, eller nettopp det jeg reagerte på ved en AB i denne tråden, ta en helt uskyldig meningsutveksling og blåse den opp til en sak helt ut av dimensjoner.. Jeg er selv tilhenger av at trådene ikke skal spore av. Jeg er tilhenger av at tråden omhandler emnet, og ikke for mye "usaklig pludring" innimellom.. Men jeg er også tilhenger av litt uskyldig moro, så lenge det ikke tar helt av. Min og maneaters "flørting" strakk seg over tre innlegg. Såpass må det være rom for uten at man skal reagere. Da må man tåle å bli stemplet som snerpete, humørløs og ikke minst feig som harker ut av seg noe så usaklig og humørsykt under anonymt brukernavn 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #30 Skrevet 27. desember 2011 Jeg liker ikke vaniljeis... Kan vi heller diskutere krokanis? Du vil bare ta all krokanisen du!!! Har du ikke skjønt at andre kanskje også vil ha!!! ...hadde vært normal KG-respons på det :gjeiper:
Gjest Bustenskjold Skrevet 27. desember 2011 #31 Skrevet 27. desember 2011 Du vil bare ta all krokanisen du!!! Har du ikke skjønt at andre kanskje også vil ha!!! ...hadde vært normal KG-respons på det :gjeiper: Nei, de kan få den jævla vaniljeisen Men vi får avslutte her, før vi blir beskyldt før flørting & avsporing av tråden (igjen)
Aldrisur Skrevet 27. desember 2011 #32 Skrevet 27. desember 2011 (endret) Jeg får ofte følelsen av å lese trolleinnlegg når noen starter en tråd, og da får veldig lyst til å svare dumt og nebbete på disse. Vel, så skriver jeg et nebbete svar og trykker send... Etterpå tenker jeg, hm, kanskje det ikke er trolling allikevel, og da føler jeg meg fryktelig slem. Blir helt frustrert av den trollinga jeg! Endret 27. desember 2011 av Aldrisur
Gjest Maneater? Skrevet 27. desember 2011 #33 Skrevet 27. desember 2011 Jeg får ofte følelsen av å lese trolleinnlegg når noen starter en tråd og at jeg får veldig lyst til å svare dumt og nebbete på disse. Vel, så skriver jeg et nebbete svar og trykker send... Etterpå tenker jeg, hm, kanskje det ikke er trolling allikevel, og da føler meg fryktelig slem. Blir helt frustrert av den trollinga jeg! Aaw
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå