Gå til innhold

Hund- hvilken har du?

Fremhevede innlegg

Gjest Survival
Skrevet

Bichon Havanais :) En stor hund i en liten hund. Og de krever:

- Masse kos, sosialisering og lek

- En del mosjon, men ikke like mye som de fleste andre raser

- MASSE pelsstell. Både børsting og bading. Selv om at pelsen er kortklippet skal den behandles litt hver dag.

- Nok mentaltrening.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en nydelig liten Jack Russell terrier, tispe. 30 cm høy (Ikke den minste variasjonen, heller mer mediumliten) Hvit pels, brune flekker. Krøllet hale.

Hun får gjennomsnitt 3 turer om dagen. En på morgenen der hvor jeg går til en park og slepper henne løs. (Bor i sentrum, så ikke så mye skog her hehe), og så en midt på dagen (snusetur i bånd på ca. 20 min) og en på kveld. Også snusetur med bånd. Hun får også hjernetrim daglig. Alt fa 5 minutter til 30 minutter, spørs veldig. Lærer henne triks eller så gjemmer jeg godbiter og lar henne snuse seg etter de, veldig morsomt for henne!

Hun er litt krevende. Liker å være blant mennesker, er veldig nysgjerrig av seg. Veldig lojal, eventyrlysten, smart, leken. Men hun er også en real sofaelsker! Kan sove/chille på sofa/seng flere timer i strekk. Spesielt på søndager... hehe.

Jah!

Skrevet

Har en nydelig liten Jack Russell terrier, tispe. 30 cm høy (Ikke den minste variasjonen, heller mer mediumliten) Hvit pels, brune flekker. Krøllet hale.

Hun får gjennomsnitt 3 turer om dagen. En på morgenen der hvor jeg går til en park og slepper henne løs. (Bor i sentrum, så ikke så mye skog her hehe), og så en midt på dagen (snusetur i bånd på ca. 20 min) og en på kveld. Også snusetur med bånd. Hun får også hjernetrim daglig. Alt fa 5 minutter til 30 minutter, spørs veldig. Lærer henne triks eller så gjemmer jeg godbiter og lar henne snuse seg etter de, veldig morsomt for henne!

Hun er litt krevende. Liker å være blant mennesker, er veldig nysgjerrig av seg. Veldig lojal, eventyrlysten, smart, leken. Men hun er også en real sofaelsker! Kan sove/chille på sofa/seng flere timer i strekk. Spesielt på søndager... hehe.

Jah!

PS! Hun har stri pels, krever ikke så mye pelsstell, men litt ihvertfall. Bader henne ca. 2 ganger i mnd og børster henne etter bad/dusj, for hun blir VELDIG bustete/rotete i pelsen.

Skrevet

Rhodesian Ridgeback gutt har vi, han er rett over 2 år. Ganske krevende hund egentlig, han er viljesterk, men også ganske lærenem, nysgjerrig, intelligent og har man Ridgeback kan man bare lære seg tålmodighet først som sist (fordel om man kan ta alt med humor også, for man kommer opp i en rekke situasjoner hvor humor er det eneste som gjelder). Evig snill med barn, jeg kan ikke tenke meg noen mildere hund rundt barna (og de er små). Vi har mye erfaring med schæfere fra tidligere, og ridgebacken er vesentlig roligere i hjemmet, og vesentlig mer tålmodig med barn.

Hva gjelder trening kjører vi vel en halv til hel time mental trening om dagen, kort tur om morgenen (halv time tre kvarter) og lang tur om ettermiddagen (halvannen time, eller times joggetur). Men han krever ikke denne treningen, altså, skulle det skjære seg en dag er han fornøyd med en halvtime morgen + kveld, kanskje mindre også, vi har aldri vært under det, og alltid hatt en fornøyd, rolig og balansert hund hjemme i sofaen utenom trening/tur.

Kunne tenke meg en hund til, Skotsk hjortehund, f.eks. Må bare vite at tiden strekker til...

Skrevet

Har labrador (hann). Stor og sta (et hvert fe er sin herre likt...), krever minimum to timer tur hver dag, ellers blir han masete og rampete. Intelligent og smart, snill og kosete. Veier 40 kg, og elsker å sitte på fanget (hjeeeelp!). Var et mareritt som valp/unghund, omplassering ble vurdert daglig... Nå er han en rolig 4-åring som sjelden finner på tull. Går greit i lag med andre hunder (også andre hanner), og er den perfekte "barnevakt" og lekeonkel for små valper. En skikkelig mammadalt, men hvis gubben sier ordet "hjortejakt" spretter han opp og er klar. Han er mye ute i hagen, og han elsker snø nesten like mye som vann. Bjeffer hvis det går andre hunder forbi, men ellers er det ikke mye lyd (bortsett fra snorking, selvfølgelig). Han har humor, og forstår ironi!

Vi har tenkt å skaffe oss en hund til, og det står mellom en labrador til (men annen farge), curly coated retriever eller nova scotia duck tolling retriever (toller).

Skrevet

Har en australsk kelpie (1 år), en australian shepherd (5 år) og en labrador (9 år). De to første krever mye både mentalt og fysisk. Labradoren blir med på alt, men hadde nok ikke hatt noe imot å leve som sofahund heller :)

Skrevet (endret)

abonnere

"jeg vil ha en liten hund"

:rodmer:

Endret av xante

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...