non-stop Skrevet 26. desember 2011 #1 Skrevet 26. desember 2011 Hei:) Hvilken hund har du? Og hva krever den hunden av deg? Hvor mye tur osv! Takk for svar!
Fanta Exotic Skrevet 26. desember 2011 #2 Skrevet 26. desember 2011 Familien har en Engelsk Cocker Spaniel. Trenger 4-5 turer om dagen. Gjorde ihvertfall det tidligere, nå er han veldig gammel og liker best å gå kortere turer, eller bare tisse i hagen før han går inn. Krever masse pelsstell og masse kos
Chiqette Skrevet 26. desember 2011 #3 Skrevet 26. desember 2011 Jeg har en blandingstispe av staffordshire bullterrier og rottweiler. Hun er svært aktiv, og elsker og bli brukt, noe som passer meg bra. Går noen timer om dagen, og trener mye mentaltrening, noe som spesielt rottweileren i henne krever. Ellers får hun ut daglig energi på og gå med kløv i skogen og på fjellet, og trekke bilhjul, men hun syntes nok det er deilig med noen korte lufteturer iblandt og sløve på soffan. I tilegg så og si ikke pelsstell i det hele tatt
chicadee Skrevet 26. desember 2011 #4 Skrevet 26. desember 2011 Aha! jeg prøvde på en små pelsraser, men var kanskje litt vel definert, denne var mye bedre! Jeg har en nydelig Shih Tzu gutt på 11 uker Han krever sine tisseturer en 10 ganger for dagen, også koser vi oss ute i hagen og i parken en gang for dagen hver: parken på morgenen og hagen på ettermiddag Han er en veldig lettlært liten gutt som gjerne vil lære! Vi klikketrener, og begynner på kurs i januar. Som mange vet so er Shih Tzu en rase med MYE pels Så hver dag øver vi på litt pelsstell, og idag lekte jeg altså frisør med tynner saks og ansiktssaksen Kan ikke tro at hårene gror så fort! Han begynner å bli vant til det, og har gradvis økt øktene fra å klipp en klo/hårtust til nå å faktisk få gjort litt.. som å klippe i ansiktet så han kan se^^ ellers så er de ikke hunder for veldig arbeidsbevisste folk, for de liker ikke å være alene hjemme for lenge. Min klarer fint 2-3 timer nå, og har tenkt å øke til 6 for de lange dagene på universitetet, i tilfelle både meg og sambo ikke er hjemme Han er en koseklump! Og elsker draleker. Vi har lært han slipp og å knurre Senere når han er eldre skal vi bruke han i agility!
chicadee Skrevet 26. desember 2011 #5 Skrevet 26. desember 2011 Familien har en Engelsk Cocker Spaniel. Trenger 4-5 turer om dagen. Gjorde ihvertfall det tidligere, nå er han veldig gammel og liker best å gå kortere turer, eller bare tisse i hagen før han går inn. Krever masse pelsstell og masse kos Jeg så på cocker spaniel da jeg var på leting etter rase! Men vi har allerede to i familien med hver sin, så tenkte jeg skulle prøve noe nytt:D De trenger mye ørestell gjør de ikke?(tenke tenke)
chicadee Skrevet 26. desember 2011 #6 Skrevet 26. desember 2011 Jeg har en blandingstispe av staffordshire bullterrier og rottweiler. Hun er svært aktiv, og elsker og bli brukt, noe som passer meg bra. Går noen timer om dagen, og trener mye mentaltrening, noe som spesielt rottweileren i henne krever. Ellers får hun ut daglig energi på og gå med kløv i skogen og på fjellet, og trekke bilhjul, men hun syntes nok det er deilig med noen korte lufteturer iblandt og sløve på soffan. I tilegg så og si ikke pelsstell i det hele tatt Så herlig! begge de to rasene er flotte, så om man er heldig kan man ende opp med DEN superhunden! Og kan tenke meg det er masse arbeid ja! Er ikke begge rasene veldig frampå og direkte? Så man må øve på hilsning og sånt?(jeg har ikke peiling, men man hører jo så mye rart!)
Chiqette Skrevet 26. desember 2011 #7 Skrevet 26. desember 2011 (endret) Så herlig! begge de to rasene er flotte, så om man er heldig kan man ende opp med DEN superhunden! Og kan tenke meg det er masse arbeid ja! Er ikke begge rasene veldig frampå og direkte? Så man må øve på hilsning og sånt?(jeg har ikke peiling, men man hører jo så mye rart!) Hos meg har jeg hatt litt problemer med hilsing og passering av folk, da hun så utrolig gjerne vil ha kos av alle! Men med positiv trening har hun tatt det utrolig fort, men trenger litt mer trening når det gjelder og ikke hoppe på folk Broren min har desverre vært litt uheldig med staffordshiren sin, da hu ikke hilser helt korrekt på andre hunder, som gjør at de iblandt reagerer negativt. Derfor har jeg vært nøye med og sosialisere tispa mi mye med andre hunder, og gjerne voksne hunder som sier ifra, og er vandt med unghunder ( hu mi er 8 mnd) og hun går super overens med alle hunder! Men det er to litt "tøffe" raser som krever og bli brukt og få bruke hue Men jeg kunne ikke tenkt meg og hatt noen annen rase! Endret 26. desember 2011 av Chiqette
Zakuro Skrevet 26. desember 2011 #8 Skrevet 26. desember 2011 Å, har så lyst på hund:) Men vet ikke helt hva slags hund som ville passet meg og kjæresten. Ingen av oss har lyst på liten hund(med unntak av ovnsrøret kanskje<3), men store hunder trenger som oftest så utrolig mye trim... Kunne tenkt meg en Kookier hound; http://www.hunderase.com/images/hunderase/kooikerhondje.jpg Men vet ikke hvor mye trim dem trenger?
Fanta Exotic Skrevet 26. desember 2011 #9 Skrevet 26. desember 2011 Jeg så på cocker spaniel da jeg var på leting etter rase! Men vi har allerede to i familien med hver sin, så tenkte jeg skulle prøve noe nytt:D De trenger mye ørestell gjør de ikke?(tenke tenke) Jo, det gjør de også. Blir fort klamt inni der, og da klør det veldig! Lukter også. Men han pleier å si i fra når det klør Tar ikke lang tid å rense
Gjest "gjest" Skrevet 26. desember 2011 #10 Skrevet 26. desember 2011 Ingen hund, men hadde jeg hatt en så ville jeg hatt korthåret St Bernhard. Den er altså da så utrolig flott.
Redbull Skrevet 27. desember 2011 #11 Skrevet 27. desember 2011 Golden retriver krever kos og oppmerksomhet, pelsstell, klipping av klør, lek og oppdragelse. Han er en utrolig lettlært hund. Krever ikke mye tur ennp desverre, da han er valp. Gleder meg til turgåing!!
Kite Skrevet 27. desember 2011 #12 Skrevet 27. desember 2011 To border collie-tisper. Dette er en rase som krever veldig mye aktivitet, også i form av "hjernetrim" og lære ting og sånn
Gjest SemperFi Skrevet 27. desember 2011 #13 Skrevet 27. desember 2011 Har ikke hund nå, men om jeg skulle hatt en i fremtiden blir det en husky. 1
Polymorph Skrevet 27. desember 2011 #14 Skrevet 27. desember 2011 Har en blanding av collie, border collie og labrador. Hun er superskjønn! Trenger minst 1 times tur til dagen, men elsker laaange turer! Men hun må ut å tisse rundt 4-6 ganger til dagen da.
Redbull Skrevet 27. desember 2011 #15 Skrevet 27. desember 2011 Har ikke hund nå, men om jeg skulle hatt en i fremtiden blir det en husky. Huskyer er NYDELIGE!!!!!
Roo Skrevet 27. desember 2011 #16 Skrevet 27. desember 2011 Her i huset bor det en dansk svensk gårdshund. Han er glad i å variere aktivitetsnivå- så noen dager går vi tur på flere timer, mens andre dager ligger han inne på sofaen dagen lang. Passer meg og min livsstil perfekt! Ellers er han veldig glad og gira på hjernetrim. Gjemme snop og søke, sitt, ligg, piruett, spill dø, litt agility osv..
She_Leiva Skrevet 27. desember 2011 #17 Skrevet 27. desember 2011 Familien har to Whippet-hanner. De klarer for det meste å underholde seg selv. Vi har en ganske stor eiendom, der vi bare slipper de fritt, så de kan løpe til de ikke orker mer. Det er også fine og veeeldig trofaste og kjærlige. En flott hunderase.
Gjest Wolfmoon Skrevet 27. desember 2011 #18 Skrevet 27. desember 2011 Familien her har en svensk lapphund hann, som nå begynner å bli gammel. Krever ikke ekstremt mye mosjon, men kan helt fint få det Vår står ute mye og får fulgt med på alt (en del bjeffing i rasen) og får dermed ikke så mange lufteturer som mange andre, da han jo er ute hele dagen uansett Rasen er i bunn og grunn helt fantastis, de er jo verdens vakreste (helt objektivt sett), i tillegg er de lojale men egenrådige med stor personlighet (har aldri truffet to lapper med lik personlighet). Krever litt pelsstell i form av børsting, men har selvrensende pels og røyter kun et par ganger i året. Da i store baller av hår som er lette å plukke opp
Gjest Badabing Skrevet 27. desember 2011 #19 Skrevet 27. desember 2011 Å, har så lyst på hund:) Men vet ikke helt hva slags hund som ville passet meg og kjæresten. Ingen av oss har lyst på liten hund(med unntak av ovnsrøret kanskje<3), men store hunder trenger som oftest så utrolig mye trim... Kunne tenkt meg en Kookier hound; http://www.hunderase.com/images/hunderase/kooikerhondje.jpg Men vet ikke hvor mye trim dem trenger? Jeg så på kooiker forrige gang jeg skulle skaffe meg hund, men det er er visst en temmelig krevende og aktiv rase, som visstnok kan være litt stri også. Vi valgte en med litt roligere lynne. Synes kooikeren nesten minner litt om border collie når du ser den på videoer, så den kan virke som man bør drive mye mental trening med den for at den skal være lykkelig. Sjekk ut videoer på youtube, der får du et godt inntrykk Vi har to hunder, men det er en så rar mix at jeg tror jeg lett blir gjenkjent om jeg forteller om dem her
Gjest finurlig Skrevet 27. desember 2011 #20 Skrevet 27. desember 2011 Har ikke hund enda, men skal kjøpe en Engelsk Mastiff til neste år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå