Gå til innhold

Nå i disse PK tider.........


Gjest Kjell Propell

Anbefalte innlegg

Gjest Kjell Propell

Jeg har friskt i minne Øren skole i Drammen, der nisseluer ble forbudt.... de skulle ha "vinterfest"... og dusinvis av lignende tilfeller bare i Oslo. Vi er så PK at vi er selvutslettende av redsel for å bli kalt rasister, at det er helt skummelt.

Så hørte jeg en herlig befriende uttalelse fra en kar, som ble uttalt for en stoppe kjeften på en annen person pga rasismebeskyldninger over en lav sko:

"Disse sultne negrane i Afrika vet ikke hvor vondt det er å være ordentlig mett !!!"

Jeg er litt lei av å bli kalt rasist bare fordi jeg mener at innvandrere skal tilpasse seg Norge og norske verdier, ikke omvendt!

Så neste gang noen kommer med rasismebeskyldninger, skal jeg ha denne her i bakhånd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke problemet overvekt snart overgått problemet sult blant fattige i verden da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har friskt i minne Øren skole i Drammen, der nisseluer ble forbudt.... de skulle ha "vinterfest"... og dusinvis av lignende tilfeller bare i Oslo. Vi er så PK at vi er selvutslettende av redsel for å bli kalt rasister, at det er helt skummelt.

Så hørte jeg en herlig befriende uttalelse fra en kar, som ble uttalt for en stoppe kjeften på en annen person pga rasismebeskyldninger over en lav sko:

"Disse sultne negrane i Afrika vet ikke hvor vondt det er å være ordentlig mett !!!"

Jeg er litt lei av å bli kalt rasist bare fordi jeg mener at innvandrere skal tilpasse seg Norge og norske verdier, ikke omvendt!

Så neste gang noen kommer med rasismebeskyldninger, skal jeg ha denne her i bakhånd.

Hva i helvete har en lærers spesielle syn på nisseluer med sult i Afrika i gjøre?

Idiot.

Om jeg diskuterer med et julenek av ditt kaliber, og du klinker til med:

"Disse sultne negrane i Afrika vet ikke hvor vondt det er å være ordentlig mett, ho-ho-hoo !!!" kommer du kun til å bevise at mine mistanker om ødelagte sjelsevner hos deg er helt riktige.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du misser poenget!

Det er det kanskje du som gjør? Det blir ikke like stor slagkraft i utsagnet hvis sult ikke er et spesielt stort og aktuelt problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjell Propell

Hva i helvete har en lærers spesielle syn på nisseluer med sult i Afrika i gjøre?

Idiot.

Om jeg diskuterer med et julenek av ditt kaliber, og du klinker til med:

"Disse sultne negrane i Afrika vet ikke hvor vondt det er å være ordentlig mett, ho-ho-hoo !!!" kommer du kun til å bevise at mine mistanker om ødelagte sjelsevner hos deg er helt riktige.

Du misser poenget her du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har friskt i minne Øren skole i Drammen, der nisseluer ble forbudt.... de skulle ha "vinterfest"... og dusinvis av lignende tilfeller bare i Oslo. Vi er så PK at vi er selvutslettende av redsel for å bli kalt rasister, at det er helt skummelt.

Så hørte jeg en herlig befriende uttalelse fra en kar, som ble uttalt for en stoppe kjeften på en annen person pga rasismebeskyldninger over en lav sko:

"Disse sultne negrane i Afrika vet ikke hvor vondt det er å være ordentlig mett !!!"

Jeg er litt lei av å bli kalt rasist bare fordi jeg mener at innvandrere skal tilpasse seg Norge og norske verdier, ikke omvendt!

Så neste gang noen kommer med rasismebeskyldninger, skal jeg ha denne her i bakhånd.

Sikker på at det ikke var en ironi her i denne uttalelsen som du ikke har oppfattet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

"Disse sultne negrane i Afrika vet ikke hvor vondt det er å være ordentlig mett !!!"

Hadde du sagt det til meg i en diskusjon om rasisme, så hadde jeg bare tenkt at du var en ignorant på generell basis. Altså: ute av stand til å dra en logisk slutning og uten kunnskap om verden du lever i. Men for all del: rock on!

Fint at du drar inn "politisk korrekt" her, forresten. Det er jo blant de frasene i det norske språk som er aller mest misbrukt. Da for å ta fra folk en legitim rett til å kritisere uttalelser som ikke henger på greip, eller for å tillegge meningsmotstandere motiver de ikke nødvendigvis har.Men det er bare min (politisk korrekte?) mening.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Propell

Hadde du sagt det til meg i en diskusjon om rasisme, så hadde jeg bare tenkt at du var en ignorant på generell basis. Altså: ute av stand til å dra en logisk slutning og uten kunnskap om verden du lever i. Men for all del: rock on!

Fint at du drar inn "politisk korrekt" her, forresten. Det er jo blant de frasene i det norske språk som er aller mest misbrukt. Da for å ta fra folk en legitim rett til å kritisere uttalelser som ikke henger på greip, eller for å tillegge meningsmotstandere motiver de ikke nødvendigvis har.Men det er bare min (politisk korrekte?) mening.

Den personen som opprinnelig kom med uttalelsen, gjorde det for å gjøre narr! Han gjorde narr av en person som beskyldte ham for å være rasist fordi han mente at vi burde stanse all u-hjelp til afrikanske land. Fordi det ikke hjelper. De som sulter gjør det uansett hvor mye penger vi gir, nylig kjøpte for eks. Robert Mugabe ny privatjet til ca 300 000 000 NOK...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Nå er det slik at enkelte har det med å slenge rundt seg med rasismebegrepet når innvandringsfiendtlig er rett ord. Jeg forstår også at det er utidig å bli kalt rasist.

På den andre side så hjelper det utrolig lite på å svare flåsete tilbake.

Og dette mener jeg på tross av at jeg er skeptisk til uhjelp - i alle fall den form for uhjelp som består i å pøse penger avgårde uten mål og mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell Propell, her kommer to faktapunkter til deg:

1) U-hjelp hjelper. 100% kommer ikke frem, men mye av det.

2) Du lider av særs mangelfullt utviklede sjelsevner som ikke ser hvor dumt det er det du lirer av deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjell Propell

Kjell Propell, her kommer to faktapunkter til deg:

1) U-hjelp hjelper. 100% kommer ikke frem, men mye av det.

2) Du lider av særs mangelfullt utviklede sjelsevner som ikke ser hvor dumt det er det du lirer av deg.

Pisspreik.

De fleste afrikanere ber oss nemlig om å STANSE u-hjelp. Fordi ALT sammen havner i feil hender!

Skal vi hjelpe afrika, må vi fjerne tollmurer!

Og du kan bare spare deg personangrep. Kaller du alle du ikke er enige med for idioter ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

http://no.wikipedia.org/wiki/Neger det har altså blitt oppfattet negativt etterhvert. det har blitt et skjeldsord..

men nå i dag er man rasist nesten uansett hva man sier. til og med politiet har blitt beskyldt for å være rasistisk. folk bruker dette ordet enten når de føler det er deres siste utvei eller for å fornærme i en slags krangel.

Endret av Nuppdupp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pisspreik.

De fleste afrikanere ber oss nemlig om å STANSE u-hjelp. Fordi ALT sammen havner i feil hender!

Det kommer helt an på hva slags midler man bruker. Jeg har tillit til Redd Barna og Unicef.

Og du kan bare spare deg personangrep. Kaller du alle du ikke er enige med for idioter ?

Ok jeg kan ta tilbake det ene ordet, og nei jeg kaller slettes ikke alle som er uenige med meg for idioter - jeg setter pris på en ordentlig debatt i ny og ne. Jeg finner det dog umulig å debattere med deg siden dine forsøk på svar kun reflekterer uvitenhet, ignoranse og fraværende empati.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

http://no.wikipedia.org/wiki/Neger det har altså blitt oppfattet negativt etterhvert. det har blitt et skjeldsord.. men nå i dag er man rasist nesten uansett hva man sier. til og med politiet har blitt beskyldt for å være rasistisk. folk bruker dette ordet enten når de føler det er deres siste utvei eller for å fornærme i en slags krangel.

Det er en "showstopper". Si "jævla rasist" og diskusjonen er ferdig. Den som har ropt rasist trenger ikke argumentere.

Jeg forstår derfor veldig godt at folk ikke liker å bli kalt rasist. Men det er ganske drøyt å sammenligne en gnagende tom mage uten utsikter til å få noe mat i overskuelig fremtid med en stappmett en der eneste problemet er at en gjerne skulle ha ett mer dersom det var mulig å styve mer mat innabords. Jeg heller derfor til at den som tyr til slike argumenter er like tom for argumenter som den som roper rasist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

Det er en "showstopper". Si "jævla rasist" og diskusjonen er ferdig. Den som har ropt rasist trenger ikke argumentere.

Jeg forstår derfor veldig godt at folk ikke liker å bli kalt rasist. Men det er ganske drøyt å sammenligne en gnagende tom mage uten utsikter til å få noe mat i overskuelig fremtid med en stappmett en der eneste problemet er at en gjerne skulle ha ett mer dersom det var mulig å styve mer mat innabords. Jeg heller derfor til at den som tyr til slike argumenter er like tom for argumenter som den som roper rasist.

nei, jeg gjør ikke det. bare sa det siden Ts hele tiden påpekte at alle misforsto. så tenkte det var det han siktet til. ja, jeg synes det var feil å snakke om tomme mager i afrika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Propell

Det kommer helt an på hva slags midler man bruker. Jeg har tillit til Redd Barna og Unicef.

Ok jeg kan ta tilbake det ene ordet, og nei jeg kaller slettes ikke alle som er uenige med meg for idioter - jeg setter pris på en ordentlig debatt i ny og ne. Jeg finner det dog umulig å debattere med deg siden dine forsøk på svar kun reflekterer uvitenhet, ignoranse og fraværende empati.

Jeg er like uvitende som Jens Stoltenberg i så fall.

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article3899133.ece

U-landene må ta mer ansvar for å komme seg ut av fattigdommen selv. Skattebetalerne må begynne å se resultater. Bistand skal ikke lenger være en selvfølge, og nå er det på tide at flere av landene tar grep selv.»

Nei, sitatet er ikke fra et bistandspolitisk seminar i Fremskrittspartiet. Det er statsminister Jens Stoltenberg som sa dette i et intervju med NRK 21. september i år.

Tragisk

Han har rett. Derfor er det så skuffende at hans egen regjering nå har lagt frem et statsbudsjett uten noen tiltak for å forbedre norsk bistand. La meg ta ett eksempel: Tanzania har vært hovedbistandsland i snart femti år. Norge har bidratt med over 22 milliarder kroner i til Tanzania siden 1962. Men situasjonen er tragisk.

Det er ikke mange andre enn bistandsorganisasjonene som har nytt godt av alle milliardene. Folk bor under presenninger, i bølgeblikkskur eller stråhytter eller rett og slett på fortauene under åpen himmel. Det er som regel ikke innlagt strøm og vann, og det er tiggere overalt. Hvor er det blitt av resultatene, spør mange, herunder statsminister Jens Stoltenberg. Hva er pengene brukt til, skal Tanzania fortsette å få milliarder i 50 år til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Den personen som opprinnelig kom med uttalelsen, gjorde det for å gjøre narr! Han gjorde narr av en person som beskyldte ham for å være rasist fordi han mente at vi burde stanse all u-hjelp til afrikanske land. Fordi det ikke hjelper. De som sulter gjør det uansett hvor mye penger vi gir, nylig kjøpte for eks. Robert Mugabe ny privatjet til ca 300 000 000 NOK...

Ja, jeg skjønte forsåvidt det. Siden jeg ikke er blant de som ukritisk slenger rundt meg med rasismebeskyldninger eller andre ukvemsord, så reagerer jeg på samme måte nå. Både "rasist" og det sitatet du skriver er dårlige argumenter.

Det er ikke dumt å være kritisk til hvor u-hjelpsmidlene havner. Jeg er også det, selv om jeg mener bistand er positivt og at det utgjør en forskjell. Selv om jeg skulle velge å gi penger til et bistandsprosjekt i Afrika et sted, så betyr jo ikke det at jeg er uvitende om korrupsjon etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...