Gå til innhold

Skuffet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sitter i dag og er litt skuffet over min svigerfar.

Han måtte nesten tvinges av en av brødrene til mannen min for å komme innom oss før jul for å hente julegavene til seg selv og to av de voksene sønnene sine.

Og vi fikk ingen ting i retur... Greit nok at vi voksne ikke får gaver, men at han ikke har med noe som hels til sitt eneste barnebarn synes jeg er trist:( Han har også mer enn nok penger, så det er ikke det som er problemet.

Hun fikk ikke gave i fjord jul heller, og ikke kom han i 1 års dagen hennes i sommer.

Er jeg urimelig som synes dette er er trist på hennes vegne???

Jeg har lyst å slutte å gi svigerfar gaver, men da blir mannen min sur.

Gruer meg til den dagen datteren min blir stort nok til å forstå at hun ikke får noen gaver av farfar, og aner ikke hva jeg skal svare når hun spørr om hvorfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop28

Jeg sitter i dag og er litt skuffet over min svigerfar.

Han måtte nesten tvinges av en av brødrene til mannen min for å komme innom oss før jul for å hente julegavene til seg selv og to av de voksene sønnene sine.

Og vi fikk ingen ting i retur... Greit nok at vi voksne ikke får gaver, men at han ikke har med noe som hels til sitt eneste barnebarn synes jeg er trist:( Han har også mer enn nok penger, så det er ikke det som er problemet.

Hun fikk ikke gave i fjord jul heller, og ikke kom han i 1 års dagen hennes i sommer.

Er jeg urimelig som synes dette er er trist på hennes vegne???

Jeg har lyst å slutte å gi svigerfar gaver, men da blir mannen min sur.

Gruer meg til den dagen datteren min blir stort nok til å forstå at hun ikke får noen gaver av farfar, og aner ikke hva jeg skal svare når hun spørr om hvorfor...

Merkelig at han skal få gave da når de voksne i familien ellers ikke gir hverandre gaver? Hvorfor er det bare han og de voksne sønnene hans som skal få gaver når ingen av de andre får? Teit av mannen din å bli sur for at du ikke vil gi den sure gubben gave. Og merkelig at en bestefar driter sånn i barnebarnet sitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selvfølgelig lov til å bli skuffet, men det er ikke noe du kan gjøre med det. Noen gir bare ikke gaver, sånn er det. Så lenge han ikke favoriserer så er det vel greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg til den dagen datteren min blir stort nok til å forstå at hun ikke får noen gaver av farfar, og aner ikke hva jeg skal svare når hun spørr om hvorfor...

Den dagen forklarer du henne at det finnes viktigere ting her i livet enn materialistiske ting, også sier du at farfar har ofte nok med å tenke på seg selv.

Forøvrig høres han ut som en tafatt nisse, men hei - DET får ikke du endret.

God jul!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg virkelig ikke giddet å bry meg om. Og om mannen din har lyst til å fortsette å gi ham gaver, så overlat det til ham. :nissekonekyss:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om siste jula jeg husker å ha fått gave av min bestefar og samboeren.. Så seint som mulig fikk mamma endelig "lov" til å komme bort med gaver, og fikk en sur kommentar og såvidt slengt en pose i henda (fra samboeren).

Samme året fikk jeg bursdagsgave sendt i posten, med prislappen på. Det var langt å dra 2 1/2 mil for å levere den personlig..

Nei, jeg synes ikke dette var en ålreit måte å oppføre seg på. Hvis mannen din blir så sur om en gave ikke blir ordnet til hans far, så kan han ordne det sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Den dagen forklarer du henne at det finnes viktigere ting her i livet enn materialistiske ting, også sier du at farfar har ofte nok med å tenke på seg selv.

Forøvrig høres han ut som en tafatt nisse, men hei - DET får ikke du endret.

God jul!

Ja da må hun vetne til ungen er nesten voksen før hun forklarer den for unger er veldig opphengt i gaver med jul og vil ikke forstå det om ts forklarer dette.

Unger lærer jo at dersom de er snille får de julegaver. Ungen får ikke julegaver.. Syns ikke farfar at hun har vært snill, vil hun tenke.

Jeg hadde tatt det opp med bestefaren jeg.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da må hun vetne til ungen er nesten voksen før hun forklarer den for unger er veldig opphengt i gaver med jul og vil ikke forstå det om ts forklarer dette.

Unger lærer jo at dersom de er snille får de julegaver. Ungen får ikke julegaver.. Syns ikke farfar at hun har vært snill, vil hun tenke.

Jeg hadde tatt det opp med bestefaren jeg.

Ærlig talt, ikke ilegg unger slike dårlige egenskaper, de blir slik de blir oppdratt til å bli. Om foreldrene legger opp til at ungen skal kreve gaver, og at pakker betyr lykke, kan de faen meg bare takke seg selv når ungene blir sutrete fordi de ikke får akkurat det de vil.

Jeg tenkter å tro at vanlige norske barn ikke får alt for mange gaver som det er.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Ærlig talt, ikke ilegg unger slike dårlige egenskaper, de blir slik de blir oppdratt til å bli. Om foreldrene legger opp til at ungen skal kreve gaver, og at pakker betyr lykke, kan de faen meg bare takke seg selv når ungene blir sutrete fordi de ikke får akkurat det de vil.

Jeg tenkter å tro at vanlige norske barn ikke får alt for mange gaver som det er.

Jeg har sett unger reagere sånn når det kommer til gaver. Det er presis sånne egnenskaper unger under en viss alder har. Sånn er det. De vil ikke forstå det der før de nærmer seg ti års alderen.

Tydeliog at du ikke vet hvordan barn tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel hende farfaren har sine grunner for ikke å gi? Kanskje han f.eks er drittlei den kommersielle jula?

Hvis det er sånn at han strør om seg med julegaver til alle andre kan jeg jo forstå at man blir skuffet over å bli utelatt, men er det det som er tilfelle her,da? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett unger reagere sånn når det kommer til gaver. Det er presis sånne egnenskaper unger under en viss alder har. Sånn er det. De vil ikke forstå det der før de nærmer seg ti års alderen.

Tydeliog at du ikke vet hvordan barn tenker.

Flaks at du kjenner meg så godt at du kan uttale deg om hva jeg vet om barn.

De barna du omgåes må ha en oppdragelse med andre verdier enn de rundt meg.

Forresten er jeg mor til noen som gjorde meg stolt i går. Men igjen, det kom ikke som noen overraskelse verken på meg eller de andre gjestene i selskapet at fireåringen var kjempeglad for det hun fikk, uansett hva det var.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Flaks at du kjenner meg så godt at du kan uttale deg om hva jeg vet om barn.

De barna du omgåes må ha en oppdragelse med andre verdier enn de rundt meg.

Forresten er jeg mor til noen som gjorde meg stolt i går. Men igjen, det kom ikke som noen overraskelse verken på meg eller de andre gjestene i selskapet at fireåringen var kjempeglad for det hun fikk, uansett hva det var.

Hun fikk iallefall noe..

By the way. Unger som har gnetne foreldre som aldri lar dem få noen ting ekstra noen gang blir jo selvsagt glade for alt..

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fikk iallefall noe..

Ja? Er TS sitt tilfelle et "gave fra farfar eller ingen gaver fra noen" eller noe?

Uansett - meningsløst å fortsette denne debatten med deg, vi har forskjellige verdier og forventninger til små mennesker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Ja? Er TS sitt tilfelle et "gave fra farfar eller ingen gaver fra noen" eller noe?

Uansett - meningsløst å fortsette denne debatten med deg, vi har forskjellige verdier og forventninger til små mennesker.

Det er ganske big deal å ikke få noe fra selveste bestefaren. Hadde det vært en onkel hadde jeg skjønt det mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små barn holder da ikke regnskap med hvem de får julegaver av og ikke? Hvis hun skulle spørre en gang i framtida får du bare si at farfar aldri har kjøpt julegave til henne og at hun får spørre ham selv hvorfor.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Små barn holder da ikke regnskap med hvem de får julegaver av og ikke? Hvis hun skulle spørre en gang i framtida får du bare si at farfar aldri har kjøpt julegave til henne og at hun får spørre ham selv hvorfor.

man leser vel opp hvem gavene er til og fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

man leser vel opp hvem gavene er til og fra?

Ja, det gjør man. Og så sitter liksom den lille tassen med en liste over de hun forventer å få gaver fra og krysser av etter hvert som hun åpner, eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Ja, det gjør man. Og så sitter liksom den lille tassen med en liste over de hun forventer å få gaver fra og krysser av etter hvert som hun åpner, eller?

Nei men han nører jo om noen sier til tassen fra farfar eller om farfar ikke er nevnt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men han nører jo om noen sier til tassen fra farfar eller om farfar ikke er nevnt?

Tviler jeg veldig sterkt på om en liten unge tenker på. De er opptatt av de gavene de får, ikke de de ikke får.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Tviler jeg veldig sterkt på om en liten unge tenker på. De er opptatt av de gavene de får, ikke de de ikke får.

Jeg hadde iallefall som liten lagt merke til om min morfar som jeg forgudet, ikke gav meg julegave..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...