Gå til innhold

Hva spiser dere i jula?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva spiser dere i jula sammenlignet med det daglige kostholdet når det kommer til utskeielser, som godteri, kaker, is osv? :)

Det er jo slik at på julaften koser man seg med all slags god mat, kaker, godis osv. Hva med 2,3 juledag osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser klart annerledes i juleferien enn resten av året. Blir både julekaker, ribbe og julepølse, og det er ikke hverdagskost. Men jeg spiser ikke så veldig mye, stopper når jeg er mett. Spiser omtrent det samme hele juleferien. Er som regel ikke en spesiell dag hvor jeg spiser mer enn andre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser færre og litt større måltider, og i tillegg litt ekstra snop/kake til kaffen. Men det er greit, så lenge jeg endrer rutinen på nyåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julaften er det pinnekjøtt. En av dagene er det lammestek hos svigers. Og så pleier pappa og mamma ha biff. På julaften blir det ikke så mye ekstra, da en er så mett etter middagen. I dag har det blitt litt kaker. Spiser ikke så mye ekstra i julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser det jeg alltid spiser: Nøyaktig det jeg har lyst på :ler: Har jeg lyst på pannekaker 4 dager på rad, så spiser jeg det! Har jeg lyst på godis til kvelds, så spiser jeg det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser alt jeg har lyst på. Fra 1.januar er det tilbake til lavkarbolivet. Jeg bryr meg ikke rett og slett, det er deilig å leve litt litt en gang i blant. Akkurat nå gomler jeg godteri og synes det er deilig å ikke tenke konsekvenser. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I julehelgen spiser jeg akkurat som det passer meg, og har gått rundt stappmett i snart to døgn nå :fnise: Fra i morgen skal jeg begynne å begrense meg litt igjen, + trene, men kommer absolutt ikke til å strebe etter å nå mitt vanlige mål om 1300 kcal/dag denne uken. Jeg elsker julen og er ikke villig til å ofre kosen med å slippe å tenke på hva som er usunt og fetende for å forhindre gå opp et kilo, når jeg har 51 andre uker i året på meg til å ta meg av det kiloet.

Endret av Honeydew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kvalm matorgie fra lillejulaften til 2. juledag. Så er det om å gjøre å være streng og vende tilbake til normal kost. :P Jeg har tidligere hatt problemer med overspising, så har vansker med å begrense meg når ting først er i hus. Kan vel si det tar meg 4 dager å tømme skapene. Samboer som handler alt! Den djevelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ALT jeg kommer over. :spise:

Egentlig ganske greit. Har gjort det i 4-5 dager nå og er dritt lei mat, spesielt tung,usunn eller søt mat. Blir ikke mer av det på en stund tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vegetarianer og spiser for det meste poteter med saus og grønnsaker i julen. Elsker det:D Blir normal middag for meg, ikke noe spesielt tungt eller usunt.

Ellers spiser jeg mye godteri, mer enn ellers, selv om jeg pleier spise en del da også:) Konfekt, julekaker, Twist osv. Sjokolade :rodmer: Er ikke så glad i juledesserter som riskrem og karamellpudding, så på den fronten blir det lite.

Har trent masse i desember og har et kcal-inntak på ca 2000 pr dag også i julen (ikke regnet på det, men veldig ca, er antageligvis litt mer akkurat julaften, 1. og 2.dag) så har ikke gått opp ett gram:p

Spiser mer "dritt" uten dårlig samvittighet i julen, det er den eneste forskjellen. Slanker meg ikke eller noe til vanlig heller, så julematinntaket er ikke veldig forskjell fra ellers i året:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser akkurat det jeg vil, av både mat, drikke, kaker og godis. Men siden jeg ikke er såå glad i søtt, så blir det ikke så voldsomt med snop. Mat derimot... ;) Spiser lavkarbo til vanlig, og går tilbake til det når jeg føler jeg er ferdig med jula. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda sofie

Huff, har spist ALT for mye. Masse snop, alle slags kaker, mye dritt mat rett og slett. Blir ikke sjokkert hvis jeg har gått opp noen kg nei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis lavkarbo er en livsstil og ikke en diett, hvorfor spiser alle lavkarboer ikke lavkarbo i julen? :ironi::fnise:

Har aldri hørt om en veganer som spiser kjøtt på jul og drikker melk til julefrokosten, eller en med glutenallergi som spiser vanlig brød på jul.

Syns bare det er så morsomt, og det forteller meg bare atter en gang at lavkarbo er en dustete diett, fremfor en naturlig og akk så fantastisk livsstil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis lavkarbo er en livsstil og ikke en diett, hvorfor spiser alle lavkarboer ikke lavkarbo i julen? :ironi::fnise:

Har aldri hørt om en veganer som spiser kjøtt på jul og drikker melk til julefrokosten, eller en med glutenallergi som spiser vanlig brød på jul.

Syns bare det er så morsomt, og det forteller meg bare atter en gang at lavkarbo er en dustete diett, fremfor en naturlig og akk så fantastisk livsstil.

Det er vel av samme grunn som alle de andre som ikke er lavkarbere, fordi man vil kose seg. Det er da ikke noe mer annerledes enn de som trener mye kanskje trener mindre i jula og kanskje spiser mer godt. Hva er egentlig forskjellen? Det er nemlig ikke denne éne uka i året som teller, det som regel de 360 andre dagene i året.

Jeg er lavkarber først og fremst fordi min kropp tåler karbohydrater i store mengder svært dårlig. Blodsukkeret mitt går som en jojo og jeg har slitt mye med besvimelser fordi jeg plutselig opplever blodsukkerfall. Og nei, jeg har ikke diabetes, jeg har blitt testet for det meste og på papiret er jeg frisk og rask. Allikevel, lavkarbo gav faktisk et helt nytt liv. Jeg kan gå fire timer uten å spise og ikke oppleve at jeg føler meg voldsomt svimmel. Det er min grunn til å være lavkarber.

MEN, jeg er ingen fanatiker. Jeg synes karbohydrater i seg selv er veldig godt men ønsker jeg et normalt liv så må jeg faktisk kutte ned. Og nei, jeg kutter ikke ut alle karbohydrater, jeg spiser dog begrensede mengder av dem. Det betyr at jeg spiser for det meste grønt i stedet f.eks ris.

Begynner egentlig å bli ganske lei denne kjeklinga mellom lavkarbere og de som ikke er det, men jeg synes folk godt kan la være å bry seg om hva andre gjør og heller akseptere at det som funker for en selv ikke alltid fungerer for andre.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...