Gjest finurlig Skrevet 25. desember 2011 #21 Del Skrevet 25. desember 2011 Klikket på linken "Bortskjemte unger" og forventet å lese om dataspill og sykler, men her er det kun snakk om gadgets som burde være forbeholdt de voksne?! Da jeg var liten gutt slåss vi, vi hoppet fra taket for å teste hvor dyp snøen var, vi tok det ikke tungt om vi falt i vannet under fisking - vi var smågutter! Hva nå da?, når barna løper rundt med elektronikk for mange tusen kroner i lommene, hva gjør ungene deres? Sitter de rolig hele dagen..? Jeg er ikke så forbanna gammel, så jeg syns det er skremmende... Jeg kunne ikke vært mer enig! De ungene jeg sitter barnevakt for, fikk hver sin iPad. De er hhv. 8 og 10 år, tror ikke de har vært ute i frisk luft siden sommeren 2007. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BamseB Skrevet 25. desember 2011 #22 Del Skrevet 25. desember 2011 Jeg kunne ikke vært mer enig! De ungene jeg sitter barnevakt for, fikk hver sin iPad. De er hhv. 8 og 10 år, tror ikke de har vært ute i frisk luft siden sommeren 2007. Hva skal det bli av slike? Det finnes grenser for hvor mange dataingeniører vi trenger! Har selv et søskenbarn på 12 år som så sin første elg i år, han gråt sine modige tårer når dumme meg tilogmed skjøt den.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest finurlig Skrevet 25. desember 2011 #23 Del Skrevet 25. desember 2011 Hva skal det bli av slike? Det finnes grenser for hvor mange dataingeniører vi trenger! Har selv et søskenbarn på 12 år som så sin første elg i år, han gråt sine modige tårer når dumme meg tilogmed skjøt den.... Ånei ånei, hvorfor skal man skyte den fine elgen, man kan jo kjøpe kjøtt i butikken! Har også hørt historier a là "Se Mamma, en bekk!!" og lignende. Nei hva blir det av barn. De vil jo ikke være sosiale lengre, for de kan bare spille med hverandre over nettet. Skremmende utvikling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullamore Dew Skrevet 25. desember 2011 #24 Del Skrevet 25. desember 2011 wow, ting har forandra seg.. Når jeg og mine venner var på den alderen hadde vi aldri fått så avanserte teknologiske greier, jeg vet ikke en gang helt sikkert hva det er for noe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiljeEjlis Skrevet 25. desember 2011 #25 Del Skrevet 25. desember 2011 Jeg fikk mobil i 4 klasse, fikk en sjelden gang kontantkort så jeg ikke skulle bruke telefonen på så mye tull, men fikk jo ikke noen super dyr telefon, en crappy nokia jeg spilte Snake på ! Men fantes ikke touch telefoner eller iphone når jeg gikk i 4klasse! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2011 #26 Del Skrevet 25. desember 2011 Synes synd på de stakkars barna som ikke får oppleve en skikkelig spennende barndom da de bruker dagen på å sitte foran pc, ipod og lignende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 25. desember 2011 #27 Del Skrevet 25. desember 2011 Synes dere det ikke er litt vel mye å gi barn ned i 11-12 årsalderen en Iphone til jul? nevøen min på 12 år sier alle hans kamerater fikk seg DET, og han er kjempeskuffet for han fikk jo IKKE DET. Synes uansett at på den alderen skal man ikke ha sånne dyre mobiler. Alt for mange unger som får svindyre mobiler og ipoder idag. Man må bare stå på krava å være streng tror jeg. Unger idag bør lære seg å være taskknemlig for de gavene de får framfor å bli sure for det de ikke fikk. Tipper nevøen din fikk flust med andre ting han burde vært over glad for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 25. desember 2011 #28 Del Skrevet 25. desember 2011 Ipad til en 1-åring er jo komplett idiotisk! Ingen små barn trenger noe sånn, uansett hvor mange apps det finnes til barn. Hva får dette barnet til neste jul, mon tro? Man må jo toppe seg selv hvert år... :gjeiper: At litt større barn får iPhone er også unødvendig i mine øyne, men tross alt hakket bedre enn å gi ettåringer iPad. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 25. desember 2011 #29 Del Skrevet 25. desember 2011 Nja, syns ikke det trenger å være galt. Alle er ulike, med forskjellige forutsetninger for hva man kan/vil gi. Det beste er nok å ikke sammenligne julegaver, siden folk har så ulikt syn på hva som er "vanlig", "normalt" og "greit" å gi til både barn og voksne. Når det er sagt, så skjønner jeg godt at det kan oppstå sjalusi blant barn i sånne tilfeller. Men jeg mener altså at man ikke kan løse dette ved å legge seg borti hva andre gir. Jeg syns det er galt, for ungene blir bortskjemte og utakknemlige av det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest finurlig Skrevet 25. desember 2011 #30 Del Skrevet 25. desember 2011 Jeg syns det er galt, for ungene blir bortskjemte og utakknemlige av det. Signerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HopelessFear Skrevet 25. desember 2011 #31 Del Skrevet 25. desember 2011 Lite vits i å kjøpe dyre gaver til småbarn, de foretrekker emballasjen mer enn selve gaven. Det er min erfaring hvert fall. Husker jeg fikk nøkkelknipe når jeg var fem. Den beste gaven jeg fikk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #32 Del Skrevet 25. desember 2011 Bryr meg katta om hva andre gir til sine barn og hva andre får.. det er det ikke noe som andre har noe med. Mine unger har hver sin HTC telefon og de er 8 og 9 år gamle, ser virkelig ikke problemet med det. Det er jo veldig brukervennlige telefoner, lette å lære og slikt. Vil ikke si at mine unger sitter mer inne enn andre gjør, de er aktive dagen lang, både ute og inne. Sitter sjelden i ro noen av de, spiller fotball, sykler og skater om sommeren, aker og går på ski om vinteren +++ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #33 Del Skrevet 25. desember 2011 Min yngste på 14 fikk iPhone til jul; noe hun har ønsket seg lenge. Og hun har faktisk spart som bare det denne høsten for å få råd til å kjøpe seg en selv, da vi har sagt fra at vi syntes det var for dyrt. Nå hadde det seg slik at min samboer fikk en da han kjøpte datautstyr til fimraet for x antall tusen, og plustelig hadde vi tidenes julegave i havn! Hun hadde absolutt ikke ventet å få den i det hele tatt. og maken til glede er det lenge siden ejg har sett! Så nå går sparepengene til PS3 i stedenfor, og vi klarte virkelgi å overaske henne grundig til jul! Men som sagt, vi hadde ikke kjøpt en så dyr telefon til en fjortenåring. Så det eneste som var grunnen til at 14 åringen ikke fikk iPhone var prisen? Synes det er merkelig at dere synes det er for dyrt å kjøpe det til en 14 åring men siden dere fikk en iPhone så var det greit å gi bort likevel?! Er ikke verdien på gaven av betydning likevel siden dere ikke måtte betale den? En 14 åring burde ikke ha en så dyr telefon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 25. desember 2011 #34 Del Skrevet 25. desember 2011 Så det eneste som var grunnen til at 14 åringen ikke fikk iPhone var prisen? Synes det er merkelig at dere synes det er for dyrt å kjøpe det til en 14 åring men siden dere fikk en iPhone så var det greit å gi bort likevel?! Er ikke verdien på gaven av betydning likevel siden dere ikke måtte betale den? En 14 åring burde ikke ha en så dyr telefon. Ja, vi fikk den. Og både jeg og min samboer har telefoner vi er utmerket fornøyd med. Og siden husets 14-åring ønsket seg denne omtrent over alt på jord ( og nesten hadde spart opp til å kjøpe den selv; med å vaske for sine bestforelde, løpe ærend osv), så ja, hun fikk den. Om verdien av gaven ikke er av betydning? Den skjønte jeg ikke helt. Nei, jeg har ikke penger til å kjøpe en så dyr telefon til ungene mine. Nå fikk vi denne servert i fanget, skal jeg da la være å gi den til henne siden jeg ikke har mulighet til å kjøpe den til ordinær pris?Kanskje kaste den i steden for? Siden den er for dyr? ;-) Og om en 14 åring bør ha en så dyr telefon eller ikke.. vel, hva skal jeg gjøre når hun evt har spart opp nok penger til å kjøpe den selv? Nekte henne å kjøpe telefonen fordi jeg synes den er for dyr?Det motiverer sikkert for videre sparing..... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ticket Skrevet 25. desember 2011 #35 Del Skrevet 25. desember 2011 Har man råd har man lov. Jeg synes denne tråden lyser av sure gamle kjerringer som mente alt var så mye bedre før. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2011 #36 Del Skrevet 25. desember 2011 Så det eneste som var grunnen til at 14 åringen ikke fikk iPhone var prisen? Synes det er merkelig at dere synes det er for dyrt å kjøpe det til en 14 åring men siden dere fikk en iPhone så var det greit å gi bort likevel?! Er ikke verdien på gaven av betydning likevel siden dere ikke måtte betale den? En 14 åring burde ikke ha en så dyr telefon. Datteren gjorde seg jo fortjent til å få den telefonen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 25. desember 2011 #37 Del Skrevet 25. desember 2011 Har man råd har man lov. Jeg synes denne tråden lyser av sure gamle kjerringer som mente alt var så mye bedre før. Men det handler jo noe om hvilke verdier man skal lære unger da. Selv om man er styrtrik betyr jo ikke det at man skal gi ungerne alt det dyreste og det fineste og skjemme de vekk så til de grader at de ikke blir glad for en gave med mindre den er verdt over 2000 kr. Jeg syns de burde lære å spare opp til ting selv. Klart de kan få dyre gaver av og til, men ikke bare det. De burde lære seg andre verdier enn penger også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2011 #38 Del Skrevet 25. desember 2011 Har man råd har man lov. Jeg synes denne tråden lyser av sure gamle kjerringer som mente alt var så mye bedre før. Er stadig fler og fler overvektige barn, gitt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ticket Skrevet 25. desember 2011 #39 Del Skrevet 25. desember 2011 Er stadig fler og fler overvektige barn, gitt Man blir ikke overvektig av å fin gave en gang i året. Kjære vene da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ticket Skrevet 25. desember 2011 #40 Del Skrevet 25. desember 2011 Man skulle tro enkelte her inne ferier jul flere ganger i året så bortskjemte barna deres blir av fine og dyre julegaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå