Gjest Lille-pus Skrevet 27. desember 2011 #61 Del Skrevet 27. desember 2011 Men hva er egentlig forskjellen på å bytte og selge? Hvis du feks fikk to av en ting, men du får ikke bytta den inn på butikken(er jo ikke alle som tar imot bytter av ulike grunner, eller at de bare kan tilby tilgode-lapp når du kansje helst ville hatt pengene tilbake?). Da kan det jo være like greit å legge det ut på finn da? Det går jo på en måte for det samme:) Jeg hadde ikke blitt sur hvis noen hadde solgt en gave de hadde fått av meg iallefall.. Jeg synes ikke det er helt det samme å bytte en vare i en annen vare, - som å finne den julegaven du brukte tid og penger på å finne, til salgs på finn.no eller på ebay. Helt ærlig må jeg si at hadde jeg funnet den gaven jeg selv hadde lagt mye tid & penger ned i under rubrikken "til salgs" på finn.no så hadde jeg faktisk blitt ganske trist Den som øsnker seg penger må jo være så grei å si det, - før jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 27. desember 2011 #62 Del Skrevet 27. desember 2011 For første gang på flere år har jeg ingen gaver som skal byttes! En skulle jeg gjerne ha byttet, for vi trenger egentlig ikke serveringsfat. Men bytteretten på det gikk visst ut i november... Kanskje jeg bare skal re-gifte det videre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 27. desember 2011 #63 Del Skrevet 27. desember 2011 Jeg synes ikke det er helt det samme å bytte en vare i en annen vare, - som å finne den julegaven du brukte tid og penger på å finne, til salgs på finn.no eller på ebay. Helt ærlig må jeg si at hadde jeg funnet den gaven jeg selv hadde lagt mye tid & penger ned i under rubrikken "til salgs" på finn.no så hadde jeg faktisk blitt ganske trist Den som øsnker seg penger må jo være så grei å si det, - før jul. Men hva om de hadde fått dobbelt opp av det da og det ikke er en ting man har bruk for å ha flere av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ixnay Skrevet 27. desember 2011 #64 Del Skrevet 27. desember 2011 Skal bytte et par lysestaker som ikke er vår stil, veldig veldig blanke. Fine, for all del, men passer ikke inn her.. Også skal jeg bytte glass som jeg fikk dobbelt opp av. Ellers veldig fornøyd Skjønner heller ikke de som kaster gaver de har fått.. Fretex??! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bazibaz Skrevet 27. desember 2011 #65 Del Skrevet 27. desember 2011 For første gang så har jeg gaver som må byttes. Vi fikk noe sengetøy som var altfor stort, og så fikk vi noe i sateng. Det skal byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 27. desember 2011 #66 Del Skrevet 27. desember 2011 Skal bytte 1 toastjern, siden vi allerede har det. Men alt det andre var midt i blinken, og det var jo litt synd vi hadde toastjern egentlig. For det var en fin gave til oss, som er er nyetablert par. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 27. desember 2011 #67 Del Skrevet 27. desember 2011 ja jeg fikk pengegave på 50 tusen lapper og har tenkt å bytte dem inn i kronestykker og tømme de i badekaret for å bade.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 27. desember 2011 #68 Del Skrevet 27. desember 2011 Jeg vil ha det toastjernet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #69 Del Skrevet 27. desember 2011 Å selge eller kaste dem er noe helt annet. Hvorfor gjør noen det? Jeg vet ikke med andre, men vi har ikke råd til å leie oss et eksternt lager bare for å kunne lagre de 14 (!!!) gulvlysestakene vi fikk i fjor, de 11 stettfatene (hvorav fire av de har sånn glassklokkelokk) vi fikk i år, de 6-7 1,5 meter høye trenissene vi har fått opp gjennom åra og ikke minst glassfatet som målte 1,6 meter i diameter og som sikkert hadde kostet tusenvis av kroner, men som vi rett og slett måtte ha kastet ut senga for å få plass til. Vi har rett og slett ikke plass til disse tingene; vi prioriterer seng, sofa, kjøleskap, dusjkabinett og klesskap foran. Det samme gjelder stekepanne, vaffeljern og bakebolle. Jeg kan ikke fatte at det gjør oss til dårlige mennesker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 27. desember 2011 #70 Del Skrevet 27. desember 2011 Jeg vet ikke med andre, men vi har ikke råd til å leie oss et eksternt lager bare for å kunne lagre de 14 (!!!) gulvlysestakene vi fikk i fjor, de 11 stettfatene (hvorav fire av de har sånn glassklokkelokk) vi fikk i år, de 6-7 1,5 meter høye trenissene vi har fått opp gjennom åra og ikke minst glassfatet som målte 1,6 meter i diameter og som sikkert hadde kostet tusenvis av kroner, men som vi rett og slett måtte ha kastet ut senga for å få plass til. Vi har rett og slett ikke plass til disse tingene; vi prioriterer seng, sofa, kjøleskap, dusjkabinett og klesskap foran. Det samme gjelder stekepanne, vaffeljern og bakebolle. Jeg kan ikke fatte at det gjør oss til dårlige mennesker... Dette høres jo helt vilt ut! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #71 Del Skrevet 27. desember 2011 Jeg skal bytte to bøker som jeg har fra før og et par øredobber som jeg ser blir for tunge til å ha i ørene Må innrømme jeg bytter noe nesten hver jul. Hvert år får jeg spørsmål om hva jeg ønsker meg, og jeg ramser alltid opp forskjellige (rimelige) ting, men ingen kjøper noe av det likevel så skjønner ikke helt vitsen med at de spør? Jeg liker best å gi gaver, men blir litt oppgitt når jeg bruker mye tid og omtanke på å undersøke hva folk ønsker seg og tilpasse gaven til det, mens andre bare ser ut til å kjøpe noe i siste slengen som jeg overhodet ikke trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 27. desember 2011 #72 Del Skrevet 27. desember 2011 (endret) Å bytte julegaver er da helt ok, og ikke noe man trenger å ha dårlig samvittighet for. Å selge eller kaste dem er noe helt annet. Hvorfor gjør noen det? det lurer jeg også på!! eller, å selge dem kan jeg forstå hvorfor noen idioter gjør.. men å kaste dem!? jeg har til å med lest i nettaviser at søppeltømmere finner mange julegaver med innpakningspapiret på!! det kan jeg verken fatte eller begripe! kan noen det?? jeg er jo så nyskjerig på hva det er for noe inni innpakningspapiret, og hvem er vel ikke det?? Endret 27. desember 2011 av NozMonster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cupcakes Skrevet 27. desember 2011 #73 Del Skrevet 27. desember 2011 I år blir alt beholdt, pleier stort sett å beholde ting, men hender jeg bytter inn noen ting i noe jeg heller vil ha eller har mer bruk for, tenker det er bedre enn at ting blir stående å støve og ikke blir brukt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 27. desember 2011 #74 Del Skrevet 27. desember 2011 Men hva om de hadde fått dobbelt opp av det da og det ikke er en ting man har bruk for å ha flere av? Reise til butikken og bytte. Enkelt og greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aramee Skrevet 27. desember 2011 #75 Del Skrevet 27. desember 2011 Jeg har byttet et gavesett fra Body Shop med dusjsåpe og bodylotion til et gavesett fra Body Shop med dusjsåpe og bodylotion Og en Chanel-neglelakk i en Chanel-neglelakk. Sånn må jeg nesten løse det når gavene er perfekte men jeg er allergisk mot lukten av produktene, eller har trend-fargen fra før av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 27. desember 2011 #76 Del Skrevet 27. desember 2011 Reise til butikken og bytte. Enkelt og greit Ikke alt som er lett å få bytte, noen oppererer ikke emd bytte på visse varer, det kan være for lenge siden man har kjøpt varen, butikken er ikke i området mottakeren bor på.... Bedre å selge enn å kaste 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mandalas Skrevet 27. desember 2011 #77 Del Skrevet 27. desember 2011 Vi skal bytte litt Lego. Unødvendig å ha en stor StarWars-lego stående når ingen er intr i å bygge den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #78 Del Skrevet 27. desember 2011 Kanskje vi burde lage en "vil du ha julegavene mine"-tråd her på KG, der folk kan gi bort eller selge det de ikke får byttet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safira Skrevet 27. desember 2011 #79 Del Skrevet 27. desember 2011 Jeg skal bytte to bøker. Den ene har jeg lest, og den andre fikk jeg dobbelt opp av. Men det betyr jo at jeg får tak i andre bøker jeg ønsker meg, så da blir hvertfall jeg kjempeglad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 27. desember 2011 #80 Del Skrevet 27. desember 2011 Fikk dobbelt opp av en gave, og jeg bytter den ene. Fikk også glass i "feil" serie, og det bytter jeg til den serien vi samler på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå