Gå til innhold

1. og 2. juledag. Hva gjør du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1. juledag er her en sløvedag. Vi skal ingen steder og ingen kommer til oss. Vi nyter brunsj og dropper middagen. Koser oss med kaker og godteri. Film og tv. Unger leker med julepresanger.

2. juledag er ikke ulikt, men da drar vi til famile på middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mat, TV, PC, bøker og sofa ... og minst en lang spasertur hver dag.

Besøkene har vi unnagjort før julaften i år og nyter stille dager i fredag og ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Vi slapper av og koser oss på julaften.

På 1. juledag så reiser vi på besøk til noen i familien min og spiser god middag.

2. juledag slapper vi av hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

I dag koser jeg meg i sofa'n med tv, iPaden, god mat, litt godis og bare slapper av :hjerte: I morgen skal jeg på 2.dagsball med gode venner. Herlig musikk og full fest. Blir artig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

1. og 2. juledag er som vanlige dager, bare det at jeg har fått et par nye ting å holde på med. Eneste som er annerledes fra vanlige dager er at vi fortsatt koser oss med snop og pinnekjøtt til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. juledag: spise ordentlig frokost med familien som har overnattet fra julaften :) ellers slappe av dag til man skal ut på byen på kvelden.

2. juledag, middag med familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der min familie kommer fra er tradisjonen slik at man går ikke ut på besøk 1. juledag. Det er en stille dag. Går man ut på besøk kalles man juldagspetter. Fra og med 2. juledag er det familieselskaper, juletrefest, julefester etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. juledag, idag, skal jeg spise middag hos svigermor, der hennes manns barn med kjærester også er tilstede.

2. juledag blir det middag hos samboers søster med hele familien til samboer, før vi på kvelden skal i 50 årsdag til min onkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Juledag: julefrokost med familien, avslapning hele dagen. Gå en tur til kirkegården. Så ut å feste med vennegjengen på kvelden.

2. Juledag: Avslapning hele dagen. Familiemiddag med tanter, onkler, kusiner og fettere på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ingen faste tradisjoner siden foreldrene mine er skilt. Vi har liksom gjort noe nytt hvert år, så det er aldri sikkert.

2. juledag har det skjedd at vi har feiret bursdagen til pappa da, men det kommer an på arbeidstidene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30

1. dag er det lang og sen julefrokost,ungene ordner og koser seg med gavene og vi drar på kino.

2. julefag i år, reiser vi på cruise:) og DET gleder vi oss til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. juledag er det deilig brunsj med familien (mamma, pappa, søster og jeg), avslapning med filmer osv hele dagen, en spasertur vanligvis (men det regner fælt i dag, så tror jeg dropper det) og til middag spiser mamma og pappa lutefisk, og min søster og jeg spiser pinnekjøtt (som vi også spiste i går).

2. juledag er det også sen frokost/lunsj, ribbemiddag med gjester hos oss, og ut på byen på kvelden!

Resten av julen blir det mye lesing (er student) og trening på dagtid, og en del juleselskaper på kveldene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. juledag synes jeg nesten er enda bedre enn julaften! Bare daffe rundt og se på film, lese bøker og nyte alt det fine jeg fikk kvelden før, julebrunsj som varer hele dagen...2. juledag er noe av det samme, men da går jeg ofte ut og møter venner om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. juledag er pysjamasdag her hos oss. Vi spiser når vi vil, ser på tv og koser oss.

2. juledag er ikke så veldig spesiell for vårt vedkommende, men blir ofte lik som den forestående dagen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. juledag: Sen brunch med sjokolade med krem, røkelaks, cabaret, sylte, ansjos, osv. pysjamasdag, brettspill, tv, lesing, soving (alle er ganske slitne denne dagen).

2. juledag: Familieselskap med foreldrene mine, tanter, onkler, kusiner og fettere og barna deres :) Gleder meg, er veldig glad i storfamilien min :rodmer:

3. dag: Pinnekjøttmiddag med foreldrene mine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1. dag: Sover til vi våkner, spiser brunch hos svigers. Senere er det kalkunmiddag (pluss diverse, koldtbord) hos mormor, og deretter avslapning med spasertur og brettspill.

2. dag: vanligvis reiser min familie til morfar og spiser spekekjøttmiddag der sammen med mammas stesøsken og søsken. I år kan det hende jeg heller blir med på julefrokost/-brunch hos kjærestens tante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. juledag: brunsj med mye godt på bordet sammen med samboeren og barna, tusler rundt i pysjen leeenge, ungene leker med de nye gavene sine, saer på TV, drikker kaffe, middag hos mamma og pappa senere.

2. juledag: sen, god frokost, er hjemme, kaffe, kaker og snop, går oss en lang tur, rester etter julaften til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse to dagene er såå kjedelige! Jeg har veldig liten familie, pluss at de få vi har i familien bor på andre siden av landet. Så vi har ingen tradisjoner med familiemiddager osv.

Dagene brukes kun til sløving og tv-titting på høyt nivå!

Også irriterer det meg grenseløst at butikkene er stengt i 2 dager for det kribler i fingrene etter å bruke gavekortene jeg fikk i går:p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse to dagene er såå kjedelige! Jeg har veldig liten familie, pluss at de få vi har i familien bor på andre siden av landet. Så vi har ingen tradisjoner med familiemiddager osv.

Dagene brukes kun til sløving og tv-titting på høyt nivå!

Også irriterer det meg grenseløst at butikkene er stengt i 2 dager for det kribler i fingrene etter å bruke gavekortene jeg fikk i går:p

Enig, skulle ønske en og annen kafé hadde åpent i det minste. Kjeder ræva av meg hvert år. Tur kan jeg gjerne gå men trist å gå alene, neste år skal det garantert være hund i hus så jeg slipper å se så ensom ut som jeg føler meg på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...