Gjest Katten. Skrevet 24. desember 2011 #41 Del Skrevet 24. desember 2011 barnslig sagt katten! Hvorfor? Du studerer ergo er du mest sannsynlig over 20 år. På høy tid at du tar økonomien i egne hender. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viljaa Skrevet 24. desember 2011 #42 Del Skrevet 24. desember 2011 Jeg hadde ikke forventa meg en så stor gave fra noen uavhengig av hva vedkommende gav til andre. Men denne gaven er sikkert forskudd på arv, farmoren din tenker vel å gi til sine arvinger, altså barna + ektefelle, også er det deres ansvar å igjen fordele arv når det måtte passe til neste generasjon. Er studentbudsjettet stramt foreslår jeg at du får deg en jobb og tjener penger. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #43 Del Skrevet 25. desember 2011 Når foreldrene dine tjener så godt som du sier, kan du ikke bare spørre de pent om du kan få noen kroner? Si du kun har 800kr å leve på til januar. Å bli "sur" på farmoren din fordi hun har gitt sine barn mer enn sine barnebarn er litt feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #44 Del Skrevet 25. desember 2011 Herregud, vær glad du får noe i det hele tatt. Farmoren min vet ikke at jeg finnes en gang. Jeg fikk ikke julegave av henne (broren min fikk) og når søsteren min ringte henne i kveld for å ønske henne god jul osv, snakket hun med alle søsknene mine unntatt meg. Jeg ser ikke på det som et tap, men fy faen så glad jeg hadde blitt for superundertøy fra henne altså!!! Og ja, min farmor har også "mye å rutle med", så det er ikke det som er grunnen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanta Exotic Skrevet 25. desember 2011 #45 Del Skrevet 25. desember 2011 Hva ga du til farmor i år da? Og hva fikk hun av foreldrene dine? Jeg ble overlykkelig for hver gave jeg fikk i kveld, og satt stor pris på alt. For meg høres du ut som en bortskjemt drittunge. Tenk på alle som sitter alene i kveld, eller de som ikke engang har tak over hodet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest finurlig Skrevet 25. desember 2011 #46 Del Skrevet 25. desember 2011 Hun gir da så klart mer verdi i gavene til sine barn, enn til barnebarna. Hun er gammel og har heller ikke så mye å rutte med (antagligvis.) da prioriterer en heller noen som er nærmere. Jeg får alltid penger av mine foreldre og besteforeldre, mens mine brødre ikke får det (eller, han eldste får, ikke han yngste.) rett og slett fordi han yngste broren min ikke kan ha penger mellom hendene. Det er ikke synonymt med å være fattig og student, om en prioriterer en del, så kan en faktisk få god råd. Hvis man ikke har mye å rutte med, så gir man ikke bil og 30 000 til barna sine som har omtrent millioninntekt...?! Til TS: Jeg skjønner godt at du er skuffet, 20 000 er penger du helt klart hadde hatt større bruk for enn dine foreldre.. Du kan jo snakke med foreldrene dine, og spørre om det er noen grunn til at hun forskjellsbehandler dere? Eller spørre søskenbarna dine hva de fikk? Og spør foreldrene dine om et lite lån, storstipendet kommer jo i januar så da får du betalt de tilbake 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pixtive Skrevet 25. desember 2011 #47 Del Skrevet 25. desember 2011 Haha deg hadde eg i alle fall ikke gitt mer enn et par sokker til neste jul Og forøvrig, 800 kroner på 3 uker? Vel, det er jo rett og slett bare dårlig økonomistyring fra din side og du kan ikke skylde på henne for det... (Er selv student). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O___o Skrevet 25. desember 2011 #48 Del Skrevet 25. desember 2011 Tror det er forskudd på arv eller lignende. Noen ser det mer hensiktsmessig at slike summer evt håndteres av foreldrene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #49 Del Skrevet 25. desember 2011 vi snakker om en dame som har flere millioner på bok... Jeg har en far som har flere millioner på bok og han ga meg reiseforsikring til julegave. Og det hadde jeg fra før. Be happy. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 25. desember 2011 #50 Del Skrevet 25. desember 2011 Mine foreldre fikk 20 000 av min farmor til jul, jeg fikk superundertøy av henne... jeg er student og har ikke mye å rutte med, har nå 800 kr frem til 15 januar... lov å være litt lei seg og sluffet? Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2011 #51 Del Skrevet 25. desember 2011 Se på positivt på det - mer i arv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dropkick Skrevet 25. desember 2011 #52 Del Skrevet 25. desember 2011 Jeg syns det er helt forkastelig å bli skuffet over å faktisk ha fått en gave av noen! hva ga du til farmoren din? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 25. desember 2011 #53 Del Skrevet 25. desember 2011 Mine foreldre fikk 20 000 av min farmor til jul, jeg fikk superundertøy av henne... jeg er student og har ikke mye å rutte med, har nå 800 kr frem til 15 januar... lov å være litt lei seg og sluffet? Kan du ikke spørre foreldrene dine om et lån til du får penger. De har jo nok av penger. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alille Skrevet 25. desember 2011 #54 Del Skrevet 25. desember 2011 Det er da for svarte ikke forskjellsbehandling når et menneske velger å gi sine BARN penger, men ingenting til sine barnebarn! Det er helt naturlig - et menneske bestemmer selv over egne penger, og mange vil prioritere barn fremfor barnebarn (da det som regel er flere barnebarn enn barn). Min bestemor har gitt mine foreldre maaaange tusen kroner de siste årene i gaver, og jeg har fått ingenting. Det har aldri falt meg inn å reagere negativt på det. Dessuten, TS - hvis du er student så vil pengene fra Lånekassen komme mye tidligere enn 15. januar, så fremt du har betalt semesteravgiften. Hvis du har et slikt anstrengt forhold til gaver foreslår jeg at du slutter å feire jul, TS. Mye enklere løsning for bortskjemte unger enn å prøve å lære dere noe folkeskikk, vil jeg tro. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Surrehodet Skrevet 25. desember 2011 #55 Del Skrevet 25. desember 2011 Jeg leste innlegget ditt igår kveld og valgte da å ikke svare, fordi det provoserte meg så enormt. Men jeg tenker du kjære student trenger noen alvorsord med på veien. 1. Ingen tvinger deg til å være student, du kan jobbe. 2. Du kan jobbe litt vedsiden av studiet. 3. Du kan la være å kjøpe masse ræl av stipend/lån og heller disponere pengene fornuftig. 4. Du kan la være å feste vekk pengene. 5. Du kan be dine foreldre om å avse litt penger siden de har så mye og du tross alt tar en utdannelse. 6. Du kan gå litt inn i deg selv og tenke på hvordan du opptrer som menneske. Det skremmer meg at slike mennesker som du fremstår, er Norges fremtid. Uten sammenligning forøvrig, kan jeg opplyse deg om at min farmor døde da min far ble født. Jeg fikk aldri gaver fra min farfar, eller min far før de døde heller. Min mor har ikke gitt meg jule eller busdagsgave siden jeg var 12. Barna mine har aldri fått noe fra sin mormor. Jeg fikk aldri muligheten til å studere da jeg var ung, for jeg måtte jobbe. Ta deg ei pære og skam deg. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HopelessFear Skrevet 25. desember 2011 #56 Del Skrevet 25. desember 2011 Det skremmer meg at slike mennesker som du fremstår, er Norges fremtid. Hei, hei, hei! Det finnes mange unge som er modne og fornuftige. TS er et dårlig eksempel på hvordan ungdom er i dag. Dog. ganske vanlig oppførsel på de som er oppvokst med foreldre som har veldig mye penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 25. desember 2011 #57 Del Skrevet 25. desember 2011 Tråden ryddet for spekulasjoner Bond, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 25. desember 2011 #58 Del Skrevet 25. desember 2011 Mine foreldre fikk 20 000 av min farmor til jul, jeg fikk superundertøy av henne... jeg er student og har ikke mye å rutte med, har nå 800 kr frem til 15 januar... lov å være litt lei seg og sluffet? NEI! Nå er det JUL, og i stedet for å være takknemlige for det de hra fått, sitter folk og sutrer ovewr hva de ikke fikk! Det er helt naturlig at bestemoren din gir mer til sine barn enn til sine barnebarn. Superundertøy er dyrt, og det er en fin gave, og det er ikke hennes ansvar at du har blakket deg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linkan Skrevet 25. desember 2011 #59 Del Skrevet 25. desember 2011 Foreldrene mine er meget egoistiske, får aldri noe av dem...må alltid betale ting jeg vil ha selv, bare fordi jeg bruker pengene jeg har på louis vuitton og christian louboutin betyr det jo ikke at jeg har mye penger... ble så lei meg at jeg måtte gå på rommet og gråte! Jeg begynner å håpe at hele denne tråden er en spøk, om du bruker pengene dine på designerplagg er det virkelig IKKE synd på deg om du må slite med bare noen hundrelapper de siste tre ukene. Som student må man bare finne seg i at slike dyre vaner må vente til økonomien blir bedre. Jeg er selv student som lever på stipend og lån, og om du lærer å bruke pengene dine på en litt mer fornuftig måte, er det INGET problem å klare seg en mnd!! Når det gjelder det saken EGENTLIG handler om, så har du i bunn og grunn lov til å bli skuffet, det er vanskelig å styre følelser. Samtidig har du ikke rett til å forlage den samme julegaven som foreldrene dine får, det er jo tross alt din mor/fars foreldre, ikke dine. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Surrehodet Skrevet 25. desember 2011 #60 Del Skrevet 25. desember 2011 Hei, hei, hei! Det finnes mange unge som er modne og fornuftige. TS er et dårlig eksempel på hvordan ungdom er i dag. Dog. ganske vanlig oppførsel på de som er oppvokst med foreldre som har veldig mye penger. vet da det, det var TS er selvsagt ikke "alle" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå