Gå til innhold

Mine foreldre fikk 20 000, jeg fikk superundertøy...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

vi snakker om en dame som har flere millioner på bok...

Om hun så var verdens rikeste så er det fortsatt hennes penger og hun velger selv hvordan hun vil disponere dem..

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi snakker om en dame som har flere millioner på bok...

Skjønner ikke hva det har med saken å gjøre jeg. Hun må vel selv få bestemme hvor mye av sine millioner på julegaver og til hvem??

Jeg blir litt lei meg av folk som forventer og nesten krever hva julegavene skal inneholde. Det er GAVER man får, ikke bestillinger man gjør...

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva det har med saken å gjøre jeg. Hun må vel selv få bestemme hvor mye av sine millioner på julegaver og til hvem??

Jeg blir litt lei meg av folk som forventer og nesten krever hva julegavene skal inneholde. Det er GAVER man får, ikke bestillinger man gjør...

AMEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 3 år siden fikk de bil , i fjor fikk de 10 000...Og spare penger? du er klarover at det er nyttårsaften om en uke, og jeg har 800 kr å leve på i 3 uker? vet ikke helt hva du tror jeg skal spare på? mener ikke at hun skal sørge for min økonomi, jeg har ett godt forhold til henne og besøker henne OFTE. Syns bare det er kjempeurettferdig at de som lever bong, mine foreldre har nesten 1 mill hver i lønn får 20 000 mens jeg får superundertøy..

Ro deg ned. Jeg har godt under 100 kr på kontoen som skal vare i et par uker. I tillegg så hadde jeg blitt kjempeglad for superundertøy for det er noe jeg trenger. Så lenge hun ga barnebarna sånn nogenlunde likt så har du ingen grunn til å klage. Du får heller spørre foreldrene dine om noen kroner.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du har "rett" til å være så grinete som du høres ut her, nei. Det er farmoren din sine penger, og hun velger da selv hvem/hva hun vil bruke dem på.. Det er klart at å kjenne en ørliten skuffelse ikke er noe slemt i seg selv, men sånn som du skriver her får jeg ikke sympati med deg, for å si det sånn.. :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig blir man skuffet når hun åpenbart har så mye å rutte med, og velger å dele med de som allerede HAR masse penger, fremfor barnebarnet som faktisk TRENGER pengene. Høres VELDIG merkelig ut, og jeg forstår skuffelsen.gahhh, spyr av alle som må være så fordømt politisk korrekt her inne.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forventer ingenting! syns bare denne grove forrodelingen var urettferdig og den ødelagte julen min totalt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha dette høres ut som familien min! ( nesten... ) men slik er det vel bare noen ganger, kanskje hun bruker det til å dele ut forskudd på arv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventer ingenting! syns bare denne grove forrodelingen var urettferdig og den ødelagte julen min totalt.

Men da forventer du jo å få noe da?? Teit at det ødelegger jula di fordi noen som har masse penger ikke vil gi pengene sine til deg...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også superundertøy btw, fra Helly Hansen selvom jeg ønsket meg seiljakke :P er ikke missfornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Om dette har ødelagt julen din totalt, synes jeg du skal sette deg ned og tenke deg om en gang til. Tenke litt på alle dem som ikke får noen ting til jul, som ikke har noen å feire sammen med, som kanskje må sove ute i natt. Du har familie, tak over hodet, mat og til og med gaver.

At bestemor har gitt penger til foreldrene dine, er hennes avgjørelse, og hun har gitt penger til barnet sitt. Kanskje hun tenker at noe av det hun gir til barna, deler de ut til sine barn igjen.

Jeg synes du høres bortskjemt ut, rett og slett.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt forstå at du er skuffet, fordi du trenger penger, og vet at hun har muligheten til å gi litt.

Men, det er ikke snakk om noen forfordeling, og den er heller ikke grov.

Når det gjelder forskjellsbehandling, må du sammenlikne deg med dine søsken, og hva de fikk. Eventuelt hennes øvrige barnebarn. Var det øvrige barnebarn som fikk 20000, mens du fikk superundertøy, da kunne du virkelig skrike opp om forskjellsbehandling. Men du kan ikke sammenlikne på tvers av generasjonene, det blir feil.

Noen gir mer til ungene sine enn barnebarna, andre (som mine foreldre), gjør det omvendt og gir mer til barnebarna enn til ungene sine (når barna har nådd en viss alder, altså).

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje hun kommer fra en familie der det er normalt og at hun forventer at foreldrene gjør det likt videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, det er ikke snakk om noen forfordeling, og den er heller ikke grov.

Når det gjelder forskjellsbehandling, må du sammenlikne deg med dine søsken, og hva de fikk. Eventuelt hennes øvrige barnebarn.

Hør, hør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine er meget egoistiske, får aldri noe av dem...må alltid betale ting jeg vil ha selv, bare fordi jeg bruker pengene jeg har på louis vuitton og christian louboutin betyr det jo ikke at jeg har mye penger... ble så lei meg at jeg måtte gå på rommet og gråte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Foreldrene mine er meget egoistiske, får aldri noe av dem...må alltid betale ting jeg vil ha selv, bare fordi jeg bruker pengene jeg har på louis vuitton og christian louboutin betyr det jo ikke at jeg har mye penger... ble så lei meg at jeg måtte gå på rommet og gråte!

Du tuller nå?

Jeg er selv student, men jeg bruker disse pengene til noe litt mer fornuftig enn for eksempel en louis vuitton veske.

Hvis det er dette du bruker studielånet ditt burde du prioritere litt anerledes. Jeg skal ikke si at jeg alltid er fornuftig når jeg hander, tvert om. Unner meg selv noen "dyre" ting nå og da, men da skal jeg fortsatt ha litt penger igjen å rutte med etter det.

Jeg var enig med deg at det kanskje var en litt urettferdig fordeling, men de 800 kr du har igjen kan du nok bare skylde deg selv for.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har 800 kroner å leve på og forventer å bli reddet av familien din, så synes jeg dette er flott. Da lærer du kanskje å håndtere økonomien din bedre.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

barnslig sagt katten!

Er det vel ikke. Bare din feil at du har fått så lite igjen, men du kan vel ikke leve uten å handle masse vesker og klær.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...