Gå til innhold

Mine foreldre fikk 20 000, jeg fikk superundertøy...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine besteforeldre ga også mest penger til foreldrene mine og sine andre barn. Riktignok fikk vi barnebarna også pengegaver, men jeg synes faktisk det er naturlig at besteforeldre fordeler såpass store gaver på sine barn, som så igjen kan gi det de vil/kan videre til barna sine.

Å basere meg økonomisk på pengegaver til jul og bursdag, eller klagd å hva jeg fikk av besteforeldrene mine, ville jeg i hvert fall aldri gjort. Jeg er student selv og vet hva det vil si å ha lite penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en muggen unge innom butikken tredje juledag et år, som byttet superundertøyet sitt. Femte juledag kom han og moren og bad om å få sjekke alle pakkene med undertøy. Ha hadde vær muggen for at de andre barnebarna hadde fått penger og ikke han. Siden bestemoren visste at han skulle begynne på snekkerlinja, hadde hun puttet hans penger inni en eske med undertøy!:fnise:

Moralen er: HAR du sjekket inni pakken!?;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser da virkelig ikke tørrmat i mitt hjem, og skal ikke være hjemme i julen nei, iallefall ikke nå! Måtte betale mine egne flybilletter hjem !

Da får du klage til dine foreldre, og ikke klage på gave fra besteforeldre. Selv om hun har mange penger på bok, er det ikke dermed sagt at hun skal gi masse til deg. Det er en ting om hun ønsker å gjøre det, noe annet når det er du som forventer det.

I min verden ønsker man seg ikke penger i julegave, og spesielt ikke som du mener du skal leve på. Da kan du heller ønske deg en gavekurv med mat, drikke og litt ekstra godt i som du kan kose deg med de neste ukene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en muggen unge innom butikken tredje juledag et år, som byttet superundertøyet sitt. Femte juledag kom han og moren og bad om å få sjekke alle pakkene med undertøy. Ha hadde vær muggen for at de andre barnebarna hadde fått penger og ikke han. Siden bestemoren visste at han skulle begynne på snekkerlinja, hadde hun puttet hans penger inni en eske med undertøy!:fnise:

Moralen er: HAR du sjekket inni pakken!?;)

Det finnes mange av den typen besteforeldre. I år fikk jeg et par knestrømper, noe jeg ikke bruker. Men oppi sammen med strømpene lå det penger og gavekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grapefrukt

Grunnen til at du "bare" fikk superundertøy er vel kanskje fordi at du er en bortskjemt drittunge som ikke ville blitt fornøyd uansett hva du hadde fått?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns folk her er utrolig flinke til å dømme ts på grunnlag av noen få innlegg, samt gi henne(?) egenskaper vi ikke vet om hun har. Så er vel fler her som ikke er perfekte...

Uansett, ja det er lov å føle skuffelse. Særlig i øyeblikket. I ettertid ser du kanskje annerledes på det. Jeg syns ikke man skal forvente å få noe som helst, for mange er nettopp det en realitet. Vær glad du fikk noe, ikke alle gjør det.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi spiser da virkelig ikke tørrmat i mitt hjem, og skal ikke være hjemme i julen nei, iallefall ikke nå! Måtte betale mine egne flybilletter hjem !

Vet du hva tørrmat er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet for noen skarpe kommentarer du har fått her.. Jeg tenker ja, det er lov å være litt lei seg og skuffet.. Hørtes ut som en merkelig gavefordeling! Har ikke orket lese gjennom alle sidene, men har du søsken, og hva fikk i så fall de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enebarn, hun har 2 barn og 3 barnebarn ink meg...de andre er under 10 så de fikk leker.

Jeg er ikke spesielt bortskjemt, betaler for luksusvanene mine selv som dyre klær osv, jeg sparer og kjøper dyre ting istedenfor tusen ting på HM og bikbok.

Og nei, jeg spiser ikke tørrmat, alså boksmat osv...her spises det nesten bare fersk mat.

Om de ikke hadde fått noe, og jeg ikke hadde fått noe hadde jeg ikke brydd meg, men når de får 20 000 og jeg superundertøy blir jeg lei meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis TS bruker stipendet sitt på Louis Vuitton har hun ikke rett til å klage på noe som helst, omtrent.

Hvis TS er flink og bruker stipendet sitt fornuftig, synes jeg hun må få lov til å føle skuffelse for dette. Det mener jeg ville vært naturlig i denne situasjonen.

Hvis TS lar skuffelsen gå over i sinne og utakknemlighet, og ender opp med å mislike bestemoren eller noe lignende - da har jeg ikke mye forståelse igjen for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spesielt bortskjemt, betaler for luksusvanene mine selv som dyre klær osv, jeg sparer og kjøper dyre ting istedenfor tusen ting på HM og bikbok.

Som student ser jeg verken på få og dyre ting eller mange og billige ting som nødvendig/fornuftig. Jeg kjøper få og billige ting. Finnes mye i god kvalitet som ikke koster så altfor mye. Louis Vuitton-vesker trenger ingen, og hvis det er slike ting pengene dine har gått til er det ikke synd i deg for at du sitter igjen med 800,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Louis Vuitton er tacky.

2. Selv de fjongeste Michelin-restaurantene bruker 'tørrmat'.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, du vet at når det regner på presten så drypper det på klokkeren ;) Hvis du er skinneblakk student og foreldrene dine tjener penger som gress; mulig du kan få et lite tilskudd til en slunken studentlommebok? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det slik at penger kan være vanskelig å gi bort til andre enn barna sine, da det vanligvis er barn som arver eller får forskudd på arv. Man pleier også å ha flere barnebarn enn barn.. Morfar var millionær, men det var barna hans som arvet, ikke vi barnebarn. Selv om jeg var mer knyttet til morfar enn de andre.. Det er opp til dine foreldre om de vil dele med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det var noe rart.. Min mor fikk også en slik sum, om den ikke var større, for noen år siden. Det har ikke falt meg inn å bli sur for at JEG ikke fikk..

Bestemors arv drypper på mamma, mammas arv drypper på meg. Og det er ok+ :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For 3 år siden fikk de bil , i fjor fikk de 10 000...Og spare penger? du er klarover at det er nyttårsaften om en uke, og jeg har 800 kr å leve på i 3 uker? vet ikke helt hva du tror jeg skal spare på? mener ikke at hun skal sørge for min økonomi, jeg har ett godt forhold til henne og besøker henne OFTE. Syns bare det er kjempeurettferdig at de som lever bong, mine foreldre har nesten 1 mill hver i lønn får 20 000 mens jeg får superundertøy..

At du ikke har styrt økonomien din godt nok eller ikke har passet på å spare slik at du har penger i jula er da overhodet ikke andre mennesker sitt problem. Blir like sjokkert hver gang jeg leser om mennesker som mener at de har rett på å bare få penger fordi de mener de har dårlig råd.

Hvis du ber moren din om et lån, så får du sikkert. Men å forvente at du skal få penger fordi du har lite å rutte med synes jeg er frekt. Du er vel ikke et barn lenger slik at du ikke har mulighet til å tjene de pengene dine selv og styre egen økonomi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naturlig at besteforeldre gir gaver til barna sine, fordi om de har lyst, så har de lov å være snille mot barna sine.

Det barnebarna ikke alltid forstår, er at besteforeldrene er faktisk foreldrenes foreldre.

Jeg skjønt det om du hadde følt deg urettferdig behandlet om bestemoren din ga alle barnebarna, utenom deg, masse penger til jul, og du bare fikk superundertøy.

Men om bestemoren din vil gi masse penger til SINE barn, og gir alle barnebarna, inkludert deg, superundertøy, så syns jeg du ikke skal klage. Da er det rettferdig.

Du skriver jo at foreldrene dine tjener 1 mill hver i året, så jeg går ut ifra at du bor hjemme nå i julen, og vil få hjelp med litt penger om du trenger det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne bestemoren høres ut som en skikkelig bitch. Det er idiotisk å gi titusener av kroner til noen, og andre får bare et par plagg. Greit at hun gir mer til sitt eget avkom, men det får da være grenser for forskjellsbehandling.

Når det er sagt: Har TS noe kontakt med dette kvinnfolket i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enebarn, hun har 2 barn og 3 barnebarn ink meg...de andre er under 10 så de fikk leker.

Jeg er ikke spesielt bortskjemt, betaler for luksusvanene mine selv som dyre klær osv, jeg sparer og kjøper dyre ting istedenfor tusen ting på HM og bikbok.

Og nei, jeg spiser ikke tørrmat, alså boksmat osv...her spises det nesten bare fersk mat.

Om de ikke hadde fått noe, og jeg ikke hadde fått noe hadde jeg ikke brydd meg, men når de får 20 000 og jeg superundertøy blir jeg lei meg!

Men forstår du ikke at farmoren din gir penger til sine barn, altså din far + mor, og når du blir voksen en gang vil dine foreldre gi deg store summer, mens barna dine kanskje vil føle sånn som deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...