Gå til innhold

Hjemme-kondis


Zakuro

Anbefalte innlegg

Lurte på om noen hadde kreative forslag til hvordan man kan trene kondis hjemme uten å måtte kjøpe så mye og så dyrt utstyr? Jeg har jo nyttårsforsetter vettu:P Har anskaffet meg et hoppetau, noen som har flere ideer?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Rokkering, hoppetau, dansing. Har du trapper? Løp opp og ned et par ganger!

Må innrømme at jeg tror å ra en rask gåtur/joggetur er mye mer effektivt for kondisjonen, og at de småøvelsene er best i kombinasjon med jogg/gåtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rokkering, hoppetau, dansing. Har du trapper? Løp opp og ned et par ganger!

Må innrømme at jeg tror å ra en rask gåtur/joggetur er mye mer effektivt for kondisjonen, og at de småøvelsene er best i kombinasjon med jogg/gåtur.

Har ikke trapper å løpe i dessverre. Og klarer ikke løpe ute når det er kaldt>_< Men dansing kan jeg jo prøve, må bare passe på at ikke naboene ser meg;) hehe:P Skulle hatt en sånn steppe kasse kanskje... Improvisere med et eller anna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt tempo på hoppetau er veldig effektivt, men jeg anbefaler at du skaffer deg en supergod sportsbh som holder brystene godt på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du nybegynner, forresten? Jillian Michaels sin 30 days shred inneholder en god del øvelser en kan gjøre på stuegulvet, og få litt inspirasjon fra. Hun bruker noe vekter til øvelsene sine, men du kan fylle to flasker med sand, grus, vann eller noe, og ha vekter i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogging, jumpingjax, sykkelhopp, etc.

Hva i all verden er sykkelhopp?:P Har hørt om froskehopp men.

Kjapt tempo på hoppetau er veldig effektivt, men jeg anbefaler at du skaffer deg en supergod sportsbh som holder brystene godt på plass :)

Huff ja, skulle vel hatt en bedre en:S

Legg deg på magen, reis deg opp, hopp, leg deg ned på magen, gjør dette 30x3

*grøss* Denne gjorde vi på karate trening...-_- Men effektiv da:D Får masse ideer her^^,

Er du nybegynner, forresten? Jillian Michaels sin 30 days shred inneholder en god del øvelser en kan gjøre på stuegulvet, og få litt inspirasjon fra. Hun bruker noe vekter til øvelsene sine, men du kan fylle to flasker med sand, grus, vann eller noe, og ha vekter i det.

Nei, er ikke nybegynner, har bare ikke midler til å drive på med sport akkurat nå, så må improvisere^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg deg på magen, reis deg opp, hopp, leg deg ned på magen, gjør dette 30x3

Den øvelsen kjente vi i gamle dager under navnene "Helvete" og "Nazisten". Passende navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- vanlig hopping med hoppetau

mountain climbers

/

Øvelsene en og en er ikke så veldig slitsomme, men gjort mange ganger etter hverandre er. Forslag til hvordan du kan sette dem opp:

Flere serier med tabata. 1 serier er 8x20 sek aktivitet med 10 sek hvile i mellom. I aktivitetsperioden skal du gjøre så mange repetisjoner som du klarer.

Velg én øvelse om gangen. Hver tabataserie tar 4 minutter. Dvs at du fint kan ta 8 slike serier med forskjellige øvelser i løpet av en økt.

En annen versjon er at du kan gjøre en "death of" øvelse. Den tar lang tid i begynnelsen, men blir svært intensiv på slutten.

Da velger man én øvelse og så tar man 1 repetisjon det første minuttet. Når repetisjonen er ferdig hviler man til minuttet er over.

Neste minutt tar man 2 reps, så hvile. Tredje minutt tre reps og så hvile. Etc.

etter 20 minuttet tar du da 20 reps.

Dette gjør du helt til du ikke rekker eller klarer alle repetisjonene. Denne øvelsen er best på de tyngre øvelsene som pushups eller jumping lunges. Og kanskje burpees.

Edit: Andre kombinasjoner.

Feks runder

AMRAP 20 min(as many rounds as possible)

5 Push ups

10 double unders

10 burpees

20 air squats

Eller om du har pull up stang, eller trener en variant av pull up (hang up, chin etc)

"cindy" AMRAP 20 min

5 pull ups

10 push ups

15 air squats.

Du kan også kjøre én runde med alle videoøvelsene over og ta 50 reps på hver. Fullfør en før du går til neste øvelse. Så raskt du klarer.

Endret av Supraspinatus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videoer! Jeg trener med Jillian Michaels (hun gærne fra "Biggest Loser"), og på videoene hennes er det eneste du trenger en matte, og på noen trenger du et par håndvekter.

Men den ene, som heter Banish Fat Boost Metabolism, er det bare egen kroppsvekt man bruker, ingen vekter og ikke noe utstyr. Den er kjempehard. Mange tunge og slitsomme øvelser, men også gøy!

Den med vekter heter No More Trouble Zones.

Trente også 30 day shred i noen måneder, der var det også håndvekter på noen øvelser.

Jeg liker ikke å trene på senter, så å ha en video der jeg må følge det som skjer på skjermen er veldig motiverende for meg. Det er spesielt motiverende at jeg nå fullfører Banish Fat Boost Metabolism, som er veldig slitsom og varer i 1 time, mens jeg før slet med det første nivået på 30 day shred (det er tre nivåer, 10 dager på hvert), og det varer bare 25 minutter.

Og det beste er at når du er ferdig er det bare å hive seg i dusjen og ned på sofaen, uten å måtte ut i kulda! :-)

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...