Gå til innhold

Noen tanker på julaften

MarianneE

Anbefalte innlegg

Jula er tiden i året hvor overfloden vi lever i blir veldig synlig.

Vi omgir oss med gaver, mer enn nok mat, og kjente og kjære.

Alle har det ikke slik.

I kveld synes jeg du bør ta deg tid til og tenke over hvor godt du har det, og hva du har og være takknemlig over.

:)

GOD

JUL

ALLE

SAMMEN!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sanne ord, Marianne.

For å la det bli en realitet så skal jeg feire julen uten mine nærmeste, uten overflod av mat og er jeg heldig så får jeg en gave.

Sett pris på familien din og kos dere i jula. Det er gull verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Materielle goder er en ting - mange som ikke har flust av dem.

Minst like viktig er alle de som ikke har et trygt og godt hjem å feire julen i, men må feire sammen med rusmisbrukere i nære relasjoner.

Mine tanker går også til dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Takknemmelig

Gode ord, og jeg mener også at dette er noe vi skal tenke på hver dag, ikke bare på julaften.

Mitt nyttårsløfte har i mange år vært at jeg skal være takknemmelig for det jeg har, framfor å være bitter for alt jeg ikke har.

Selv om jeg i mange år har manglet mye av det de fleste andre tar som en selvfølge, har jeg inntrykk av at jeg er mer fornøyd og tilfreds enn de fleste andre som har mer enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier er helt sant, MarianneE, og jeg tenker over hvor heldig jeg er og hvor mye jeg har å være takknemdlig for hver eneste kveld.

Jeg sender også en tanke til de som ikke har det så godt som jeg har det - og til de som er det - med ønsker om en god jul.

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en fin tråd. Og hjelper litt for vi som sitter alene av ulike årsaker. Jeg har en familie som dessverre er helt renset for alt som omhandler kjærlighet og omtanke. De tenker kun på seg selv, og bryr seg filla om at jeg sitter alene.

Det er tungt på en dag som denne å tenke på. For alle følelser blir så veldig forsterket.

Men jeg er glad for at mange har det bra i landet vårt. Og jeg håper at alle får en kjempefin kveld med familie og venner. Ta vare på de som er glade i deg og viser det med ekte glede. Det er uvurdelige egenskaper det ikke er alle forundt å oppleve.

God Jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...