Gå til innhold

Betatt av Behring Breivik

Fremhevede innlegg

Skrevet

Huff, for en fæl ting å diskutere natt til julaften av alle dager.....når så mange som har opplevd konsekvensene av handlingene til ABB sitter og gråter og gruer seg til morgendagen uten dem de elsket så høyt...

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er sikkert redd for at hun skal møte sånne ungsosialister som meg i en debatt. Vi er ikke så lett å konfrontere skjønner du..

Jeg er ungliberalkoservatist, om det er et ord, og kunne lett fronta deg i en debatt. :) Men det hører ikke til i denne tråden, dessverre. Forøvrig kvalmende at noen her sammenligner ABBs meninger med FRPs meninger.

Skrevet

Det var ikke det h*n mente. TS snakket om innvandringspolitikk, og du vet vel sikkert holdningen FRP har til innvandrere?

Kan ikke du forklare det for meg?

Gjest UngKalven
Skrevet

Tror det er du som rabler, selv om jeg forstår hva du prøver å si, til en viss grad! Mennesket er en av de få artene som har stor medfølelse for andre mennesker og til og med for andre arter! Samfundet vi lever i, har nesten gjort oss til dårligere mennesker, på visse områder;)

Vi har stor medfølelse for de rundt oss. Bortsett fra det tenker vi utgangspunktet bare på oss selv. Mye av det vi gjør mot andre for å være snille, gjør vi egentlig for oss selv. Du vet at hvis du sier det og det til den og den vil det gjøre din egen hverdag lettere.

• Liker 1
Gjest henriett3
Skrevet

Jeg er ungliberalkoservatist, om det er et ord, og kunne lett fronta deg i en debatt. :) Men det hører ikke til i denne tråden, dessverre. Forøvrig kvalmende at noen her sammenligner ABBs meninger med FRPs meninger.

Vi kan jo ta oss en debatt da, så får vi se ;)

Men viss du leser på forrige side, ser du at det er TS som drar inn dette med innvandrere.

Skrevet

Har dere (KSM og AB) opplevd å bli gjort narr av offentlig? Uthengt?

Ja, jeg har blitt mobbet mye tidligere. Hatt en tøff barndom rett og slett. Og jeg følte også en slags sympati med ham som var helt alene mot alle andre.

Skrevet

KSM, jeg kjenner jeg blir kvalm når jeg leser innleggene dine. Ikke fordi du er tiltrukket av ABB, men ditt forsvar og din forståelse av ham som person.

Du skriver at hans handlinger tyder på "intellekt, mental kapasitet, selvbeherskelse, tålmodighet, impulskontroll."

Du forsvarer mye med sammenligninger til andre store navn opp gjennom tiden. Du forsvarer det med hva som framstår som essensielt samme synspunkt til ABB - innenfor den muslimske debatten.

Enhver person kan lage bomber. Enhver person kan drepe et annet menneske. Enhver person kan ty til vold for å bli hørt. Enhver person kan bli blind for andres synspunkt. Enhver person kan si at de har rett og at alle andre tar feil.

En person som er intelligent, innehar mental kapasitet, selvbeherskelse, tålmodighet og impulskontroll, kan få fram sitt budskap ved hjelp av ord. Kan overbevise andre mennesker ved hjelp av diskusjoner og argumenter. ABB har, gjennom sine handlinger, gjennom sine ord og gjennom sine meninger, vist at han stryker på alle nevnte områder. Tekstene hans vitner om et sinn som hviler i galskapens hånd, handlingene om et menneske blottet for ære, meningene om en person hjernevasket av egen blindhet.

KSM, dine syn på og ditt forsvar av ABB gjør meg kvalm av én enkel årsak: det minner meg på at det finnes mennesker som støtter han. At det finnes mennesker som er kapable til å gjøre det samme atter en gang.

Bli kåt av ham og elsk ham så mye du vil, men vær så snill: tenk.

Enhver person kan ikke lage bomber nei. Har du aldri hørt om teoretikerne? De ønsker så gjerne, men har null gjennomføringsevne. Man kan kunne så mye teori som bare det, uten å overføre dette til praktisk kunnskap. Det er det samme som å si at ALLE kan lage AC-anlegg for skoler og jobbe som ingeniør fordi de kan matten... Big difference. Det er MANGE mennesker som er totalt blottet for moral og empati, dette ser vi jo stadig vekk blant næringstopper. De stakkars vaskehjelpene får et minimum og må jobbe til ekstreme tider og antall timer for at toppene skal få den maksimale profitten. Forskjellen er at de gjør det for egen vinning, mens politisk engasjerte kan gjøre dette for en "større" sammenheng enn å kjøpe finest bil og få mest beundring i nabolaget...

Det er MANGE som kunne gjort noe slikt dersom de hadde evnen, tålmodigheten og intelligensen til å gjøre dette helt på egenhånd, men folk flest har ikke disse egenskapene, de har flatt batteri, har nok med å stå opp, kle på seg og spise. Engasjement for noe annet enn seg selv er fraværende.

Men at ABB er den eneste som moralsk sett kunne gjennomført dette er helt naivt å tro.

Kan du virkelig ikke si han har minst ett poeng, når du ser voldtektsbølgen skade så mange bare få måneder etter ABBs handlinger? At 50 % av voldtektene skyldes menn med muslimsk bakgrunn. Og når dette er 10 % av befolkningen blir dette et overveldende flertall.

Det er ikke BARE å overbevise. Man må gjennom en smørje med byråkrater og papirarbeid, og en enkeltperson kan i det store og hele ikke gjøre noen forskjell. Det må gå årevis og da er landet vårt allerede infiltrert og ødelagt. Mener han. Og de som er enige med han.

Vi er så snille i Norge at vi ønsker å gi alle en sjanse, selvom de ikke fortjener det. Denne mentaliteten hadde ikke blitt borte uansett om ABBs argumenter hadde vært aldri så gode og revolusjonerende. Med Stoltenberg bak makten visste han at han ikke hadde sjans til å nå frem.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ser allikevel ikke hvorfor det er legitimt å mene at hun burde ha meldt seg inn/banget en i FRP for å ta tak i ABBs meninger. Men det er jo dette som er blitt APs nye politikk. Alle som forsøker å diskutere innvandringspolitikk blir sammenlignet med massemorderen.

• Liker 1
Skrevet

Enhver person kan ikke lage bomber nei. Har du aldri hørt om teoretikerne? De ønsker så gjerne, men har null gjennomføringsevne. Man kan kunne så mye teori som bare det, uten å overføre dette til praktisk kunnskap. Det er det samme som å si at ALLE kan lage AC-anlegg for skoler og jobbe som ingeniør fordi de kan matten... Big difference. Det er MANGE mennesker som er totalt blottet for moral og empati, dette ser vi jo stadig vekk blant næringstopper. De stakkars vaskehjelpene får et minimum og må jobbe til ekstreme tider og antall timer for at toppene skal få den maksimale profitten. Forskjellen er at de gjør det for egen vinning, mens politisk engasjerte kan gjøre dette for en "større" sammenheng enn å kjøpe finest bil og få mest beundring i nabolaget...

Det er MANGE som kunne gjort noe slikt dersom de hadde evnen, tålmodigheten og intelligensen til å gjøre dette helt på egenhånd, men folk flest har ikke disse egenskapene, de har flatt batteri, har nok med å stå opp, kle på seg og spise. Engasjement for noe annet enn seg selv er fraværende.

Men at ABB er den eneste som moralsk sett kunne gjennomført dette er helt naivt å tro.

Kan du virkelig ikke si han har minst ett poeng, når du ser voldtektsbølgen skade så mange bare få måneder etter ABBs handlinger? At 50 % av voldtektene skyldes menn med muslimsk bakgrunn. Og når dette er 10 % av befolkningen blir dette et overveldende flertall.

Det er ikke BARE å overbevise. Man må gjennom en smørje med byråkrater og papirarbeid, og en enkeltperson kan i det store og hele ikke gjøre noen forskjell. Det må gå årevis og da er landet vårt allerede infiltrert og ødelagt. Mener han. Og de som er enige med han.

Vi er så snille i Norge at vi ønsker å gi alle en sjanse, selvom de ikke fortjener det. Denne mentaliteten hadde ikke blitt borte uansett om ABBs argumenter hadde vært aldri så gode og revolusjonerende. Med Stoltenberg bak makten visste han at han ikke hadde sjans til å nå frem.

Jeg har ikke ord, men jeg har heldigvis en avatar som dekker følelsen dette innlegget ga meg ganske godt..

• Liker 2
Skrevet

En av grunnene til den økte bølgen av voldtekter, kommer jo som følge av at ekstremt mye politi er bundet opp i etterforskningen av denne massemorderen.

• Liker 2
Skrevet

Tror du mennesker før var en annen rase? Selvet mennesket har nesten ikke forrandret seg. Det er samfunnet som har forrandret seg. Mennesket forrandrer seg ikke i takt med samfunnet.

Sunn fornuft er egentlig bare noe samfunnet lærer sine borgere for å beskytte dem. Det er ikke noe som ligger i oss.

Du har ikke peiling. Du bare rabler.

hva er samfunnet? er samfunnet en vind av kloke ord som hvisker mennesket i øret hver morgen? Hvem tror du utviklet samfunnet? Jo, mennesket. Mennesket har tenkt og utforsket i mange mange år. En tanke ble skapt, noen år senere kom det en ny fyr og tok tanken lenger. For å si det så du forstår det litt bedre kanskje; menneskenes tanker og forståelse har utviklet seg. Intelligensen har utvidet seg.

Mennesket hadde fks kapasitet til å tegne virkelighetstro tegninger av mennesker så langt tilbake som i steinalderen, men de brukte det ikke. De hadde ikke utforsket det nok, eller det var unormalt å tegne sånn. man skulle ikke gjøre det. Men etterhvert som årene gikk utforsket tegnere forskjellige teknikker og de FANT UT nye ting som ingen hadde tenkt på tidligere!!!

Samme var det med ting som empati og fornuft også. En gang i tiden ble kvinner sett ned på. De skulle bare behage mannen. Men så begynte folk å tenke. En kvinne er da jommen meg akuratt like smart som en mann.

Man kan vel egentlig si at folk var 'dummere' før i tiden. På sykehus borret de i hodene til folk som de mente hadde psykiske lidelser. Ettersom legene forsket mer, fant de ut at dette ikke var riktig.

Er sånne ting feil liksom? Empati ruler over en god del ur-instinkter.

Hvis noen av dine nære venner blir drept, ville du tenke at det var greit fordi drapsmannen fulgte sine instinkter? Eller at det var greit at en nybakt mor kasta sin unge med downs i grøfta fordi hun fulgte sine instinkter? Eller at man kan slippe et barn helt greit ut i skogen lenge alene fordi han innerst inne vet hvordan han skal overleve som et ur-menneske fra naturen?

eller er det bare greit med ur-instikter for kvinnfolka som sympatiserer med drapsmenn?

Hvorfor tiltrekkes ikke jeg av slemme mannfolk? Er det noe feil med meg siden mine instinkter har forsvunnet?

Gjest henriett3
Skrevet (endret)

Jeg ser allikevel ikke hvorfor det er legitimt å mene at hun burde ha meldt seg inn/banget en i FRP for å ta tak i ABBs meninger. Men det er jo dette som er blitt APs nye politikk. Alle som forsøker å diskutere innvandringspolitikk blir sammenlignet med massemorderen.

Neeei.. At viss hun er veldig imot innvandrere, kan hun melde seg inn i FRP. Chill da.

Har jeg sammenlignet henne med ABB? Var det JEG som skrev "hvorfor banger du heller ikke en FRPer? Hvorfor sitter du her og fingrer til bilder av breivik enn å melde deg inn i FRP eller noe og PRØVE Å GJØRE NOE MED DET.

Forum-politikere ass...."

La meg se... Nei. Det var ikke jeg som skrev det nei.

Har du lest tråden fra side 1? Viss du hadde lest alt, tror jeg ikke vi hadde hatt denne avsporende diskusjonen.

Så hold kjeft og god jul. Jeg kommer ikke til å svare deg videre

Endret av henriett3
Skrevet

Jeg har ikke ord, men jeg har heldigvis en avatar som dekker følelsen dette innlegget ga meg ganske godt..

Ja, når du viser til at jeg er dum i stedet for å diskutere videre viser du jo hvem som har vunnet :) Gratulerer med andreplass.

• Liker 4
Skrevet

Neeei.. At viss hun er veldig imot innvandrere, kan hun melde seg inn i FRP. Chill da.

Har jeg sammenlignet henne med ABB? Var det JEG som skrev "hvorfor banger du heller ikke en FRPer? Hvorfor sitter du her og fingrer til bilder av breivik enn å melde deg inn i FRP eller noe og PRØVE Å GJØRE NOE MED DET.

Forum-politikere ass...."

La meg se... Nei. Det var ikke jeg som skrev det nei.

Har du lest tråden fra side 1? Viss du hadde lest alt, tror jeg ikke vi hadde hatt denne avsporende diskusjonen.

Så hold kjeft og god jul. Jeg kommer ikke til å svare deg videre

Unnskyld meg, men er dette argumentene du kommer med? Er FRP "veldig imot innvandrere"? Håper du kan sette deg litt inn i politikken dems, du lenker jo til og med til den selv, før du uttaler deg om det igjen.

• Liker 3
Skrevet

Forresten enig med Fortsatther, folk har vært flinke til å holde debatten saklig :) Er ikke noe poeng i å gå til personangrep, det er jo mye mer konstruktivt og interessant å snakke om vår biologiske og psykologiske bakgrunn for våre forskjellige oppfatninger.

• Liker 3
Skrevet

Det er dritenkelt å lage bomber. Problemet ligger som regel i de mentale sperrene de fleste mennesker har innenfor å skade andre. Og jeg kan nærmest garantere at ABB gjorde dette for egen vinning. The underdog som endelig gjorde noe. Endelig kunne bli snakket om.

Muslimske menn står for mesteparten av overfallsvoldtektene. Da overfallsvoldtekter er en brøkdel av antall voldtekter, står nordmenn for de fleste andre. Jeg mener selv at dagens integreringspolitikk er fucked, men ABB har fortsatt ikke tilført debatten noe nytt, ikke kommet med noen gode poenger som ikke er tatt opp tusen ganger før.

Det er takket være at man må gjennom en hærskare av papirer, byråkrater og regler at man sikrer seg mot ekstreme meninger som gjerne er lite gjennomtenkt.

Manifestet er bullshit fra ene ende til den andre. Det er svada med minimal rot i virkeligheten og meninger til alle andre enn ham selv. Ringer det ingen bjelle i hodet ditt når alle grundige rapporter konkluderer med at ABB er fullstendig utilregnelig?

• Liker 2
Skrevet

Ja, når du viser til at jeg er dum i stedet for å diskutere videre viser du jo hvem som har vunnet :) Gratulerer med andreplass.

Jeg tror ikke du hadde vunnet om du var den eneste som var med i konkurransen. Jeg har allerede tatt for meg de syltynne argumentene dine. At du fortsetter i samme tralten fører oss over til avataren min.

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig har Vampen andreplass. Jeg har jo førsteplassen. Hun kjenner sin plass - til tross for at jeg fortsatt mangler smørbrødet mitt.

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...