AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #1 Del Skrevet 23. desember 2011 Jeg bor i egen leilighet, og min mor bor bare noen hus bortenfor og jeg er invitert der på julen sammen med mine to brødre, min onkel, min kusine og min bestemor. Først gledet jeg meg litt, ikke sånn veldig, men litt. Men etter igår har jeg ikke lyst å feire med dem, det ble mye krevulering og diskutering da jeg var borte hos dem mellom meg og min eldste bror, han hadde drukket en del fordi han skulle ut, ble bare ekkel stemning og det er det idag også, min mormor liker meg ikke, hun liker ingen så det kommer til å bli ekkelt når hun er der synes jeg. Mamma er en veldig god mor, det er hun, men nå de siste dagene har hun snakket så negativt om julen, om at vi har ikke nok mat til en skikkelig julefrokost( No vi har!! vi har alle mulige salater og hjemmelaga lammerull og laks og alt mulig), men neida for hun har så lite penger og ditt og datt. Også klager hun på at hun må gjøre alt og at jeg ikke hjelper til(jeg har en valp så jeg kan ikke la den være alene hjemme så lenge, og blir vanskelig og ta han med seg dit pga noe greier), og sier at ja vist hun hadde bare streiket da hadde det ikke blitt noe jul og hun prater bare masse negativt.. det er så trist. Mamma stresser nok, men jeg kjenner jeg virkelig ikke har ønske om å feire jul med dem, og vil gjerne være for meg selv(jeg har ikke sosial angst, og jeg er ikke en innesluttet person altså.. jeg vil bare ikke denne julen). Jeg synes IKKE synd på meg selv, da det er mitt eget valg og jeg igrunn kan se mye positivt i det. Men jeg er BOMBESIKKER på at mamma kommer til å lage styr da og ja at hun blir så skuffet over meg, og nå har hun laget mat og brukt penger også kommer ikke jeg og ditt og datt. Vet ikke hva jeg skal gjøre, og oppi det hele har jeg en pappa som har sviktet meg, så han kan jeg ikke være hos, har ikke særlig kontakt med ham. Om jeg velger å være alene vil jeg ikke si det til kjæresten min, eller noen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ticket Skrevet 23. desember 2011 #2 Del Skrevet 23. desember 2011 Det blir garantert mer styr om du ikke drar, så jeg hadde dratt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LovelyMonroe Skrevet 23. desember 2011 #3 Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) Men hva tenker din mor om dette? Har du snakket med hun? Endret 23. desember 2011 av LovelyMonroe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 23. desember 2011 #4 Del Skrevet 23. desember 2011 Man bryter ikke en avtale om julefeiring dagen før julaften med mindre det har oppstått noe akutt. Blir det for ille i morgen kan du bare ta en tidlig kveld å gå hjem til deg selv igjen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #5 Del Skrevet 23. desember 2011 Ts her, må tilføye noe. Jeg gjør ikke dette for å være kjip, jeg er virkelig glad i familien min! Men jeg vil bare ikke, jeg har rett og slett ikke lyst denne julen... vil at det skal bli godtatt og gå fint for seg, og at de ikke tenker på meg, jeg har bare ikke lyst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ticket Skrevet 23. desember 2011 #6 Del Skrevet 23. desember 2011 Det mye man ikke har lyst til som man gjør likevel. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #7 Del Skrevet 23. desember 2011 Synes du skal gå,jeg har mange ganger tenkt tanken om å ikke gå,men så blir det alltid bedre enn forventet. Og da tenker jeg at det var bra jeg gikk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #8 Del Skrevet 23. desember 2011 Hadde vært fint om dere kunne forstått meg litt mer da, jeg gjør ikke det for å være jævel da, må dere skjønne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #9 Del Skrevet 23. desember 2011 Jeg forstår deg. Skal selv feire alene da jeg ike orker familien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropic Skrevet 23. desember 2011 #10 Del Skrevet 23. desember 2011 Skjønner at du ikke gjør det for å være slem, men siden det i dag er lille juleaften synes jeg du skal dra. Det er dårlig gjort og avlyse dagen før juleaften, hun har kjøpt inn mat for deg også. Om hun er negativ igjen får du bare si "mamma, kan vi ikke kose oss i kveld med det vi har og ikke tenke på det vi ikke har?" 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 23. desember 2011 #11 Del Skrevet 23. desember 2011 Man kan forstå deg selv om man ikke er helt enig med deg Jeg skjønner deg veldig godt, MEN, dagen før julaften synes jeg det rett og slett blir litt frekt å kansellere ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #12 Del Skrevet 23. desember 2011 Vil du ikke, så drar du ikke. Ingen skal tvinge deg. Men vær forberedt på at du kan komme til å angre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaH Skrevet 23. desember 2011 #13 Del Skrevet 23. desember 2011 Jeg forstår deg godt at du ikke vil, men da burde du ha kanselert en god stund før, og ikke på lille julaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #14 Del Skrevet 23. desember 2011 Ts. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Har vært mye press fra alle kanter i det siste, er det ikke det ene så er det det andre. Jeg orker ikke mer styr. angående mat så kommer hun ikke til å tape på at jeg ikke er der altså, så det trengs ikke tenke på. Jeg vet ikke jeg, orker ikke mer pes. Viss det blir ekkel stemning, hvorfor være der da? huff. Onkelen min er ikke intr i julen og kommer bare til å sitte å se på tv sikkert, ikke har han gidd gave til noen heller, men det får da være. broren min er sur på alt og alle, mormor også, så joda. kan jo bli en koselig aften det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiljeEjlis Skrevet 23. desember 2011 #15 Del Skrevet 23. desember 2011 trodde folk skjerpa seg litt i julen jeg, hos meg så er jula alltid koslig enda folk kan være sure resten av året, kan jo hende det blir koslig imorgen? jeg ville dratt og heller skyldt på akutt omgangssyke eller migrene eller noe om det blir for ille der borte, men er helt opp til deg hva du gjør, siden det er deg det dreier seg om i hovedsak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2011 #16 Del Skrevet 23. desember 2011 Jeg er enig med det noen andre her nevnte; det er mye man ikke har lyst til, men som man må gjør allikevel. Si til moren din at du må tidlig hjem pga valpen, så kan du dra hjem før desserten. Ikke avlys besøket dagen før julaften, det er faktisk litt slemt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 23. desember 2011 #17 Del Skrevet 23. desember 2011 Enig med de som sier at det er i seneste laget å melde avbud. Hva med å møte moren din litt på halvveien? Hvis hun stresser og klager over at det mangler til julefrokosten, spør om du skal kjøpe med en god ost eller noe. Da slipper du å bruke så mye tid borte fra hunden også. Jeg skjønner godt at du ikke ønsker å gå når det er så klein stemning, men prøv å være "the bigger man" og tilby det som er praktisk/mulig for deg å bidra med, og prøv å anerkjenne strevet moren din har (uten å legge deg flat), hun føler nok at det hun gjør for dere er usynlig/blir tatt for gitt. Blir det fiasko likevel, så vet du det til neste år (og da kan du melde avbud lenge i forveien). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerdemamma Skrevet 23. desember 2011 #18 Del Skrevet 23. desember 2011 Kan du ikke i det minste dra og spise der? Så dra hjem igjen etterpå. Så har ikke din mor mat unnskyldningen å klage på. Du har stilt opp for deler av kvelden, men ikke hele. Møtes litt på halveien liksom? Bare bruk valpen din og evt. en hodepnie som unnskyldning hvis de blir mugne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håndkrem Skrevet 23. desember 2011 #19 Del Skrevet 23. desember 2011 Hadde vært fint om dere kunne forstått meg litt mer da, jeg gjør ikke det for å være jævel da, må dere skjønne. Behøver ikke forsvare deg eller motsi. Er ikke dette innlegget ment for meninger og råd da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2011 #20 Del Skrevet 23. desember 2011 Men hva tenker din mor om dette? Har du snakket med hun? HENNE 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå