Brunhilde Skrevet 22. desember 2011 #21 Del Skrevet 22. desember 2011 Jeg koker julepålegget, støvsuger og vasker gulv, pynter tre og pynter det jeg skal i resten av huset. På kvelden drar jeg til venner, vi treffes alltid lille julaften, enten hos meg eller hos dem, og i år er det hos dem.¨ Jeg koser meg med jul. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 22. desember 2011 #22 Del Skrevet 22. desember 2011 Lille julaften tar jeg den siste vaske- og støvsugerrunde, tar inn treet, pynter, bytter på sengene (besøk i år), henger opp nye håndklær og gjør alt klart - og mens jeg gjør dette så må jeg høre "Julekveld i skogen" med Rolf Just Nilsen, da er det jul 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobler Skrevet 22. desember 2011 #23 Del Skrevet 22. desember 2011 I år skal jeg jobbe til 7, så rett til pappa for å spise grøt og pynte juletreet hans, så dra hjem til meg for å pynte juletreet mitt og, vaske litt, skifte sengetøy, støvsuge, finne frem juleklær og evt stryke noe, gjøre klart alt til i julaften og sove innen rimlig tid da jeg jobber dagen etterpå. Innimellom må jeg rekke å gå med bikkja to ganger, handle bittelitt og tilbringe litt tid med broren min. Puh, mer stress i morgen enn julaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 22. desember 2011 #24 Del Skrevet 22. desember 2011 Først er det jobb på dagen. Så er det hjem til til siste innpakking av gaver og siste runde husarbeid - mens "kvelden før kvelden" står på i bakgrunnen, og julekakene står på bordet. Blir kjempekoselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Blåklokke Skrevet 22. desember 2011 #25 Del Skrevet 22. desember 2011 Det hørtes utrolig koselig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siiw Skrevet 22. desember 2011 #26 Del Skrevet 22. desember 2011 masse koselige tradisjoner:) bor hjemme med mor og bror:P SÅ det blir litt ekstra husvask,pynte til jul, og pynte juletreet;) og spise grøt og se grevnnien og hovmestern;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 22. desember 2011 #27 Del Skrevet 22. desember 2011 Vi skal pynte huset og treet, så skal vi drikke portvin og spise ost og kjeks og se på grevinnen og hovmesteren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #28 Del Skrevet 22. desember 2011 Jeg jobber til kl 13, samboeren jobber fra kl 12. Så hele ettermiddagen blir jeg alene med barna. Jeg henter dem hos mamma og leverer endel av gavene der da. Så drar vi til min farmor og gir gaven til henne. Deretter skal vi levere en gave til, så er det vel i grunn bare hjem og.. Tja, rydde en del og slappe av. Det blir dessverre ikke så mye kos med barna, de er ekstremt gira nå som julaften nærmer seg og krangler veldig mye, og har ikke ro til å "kose" seg med verken film eller noe. Synd.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantomina Skrevet 22. desember 2011 #29 Del Skrevet 22. desember 2011 På formiddagen skal mamma og jeg bake julebrød og karamellpudding. Jeg skal trene og epilere meg. Til middag er det riskrem og på kvelden er det rundstykker og diverse pålegg og salater og dressinger og alt vi måtte ønske. Etter hvert henter kjæresten meg (og jeg får se ham igjen for første gang på nesten fire uker) og jeg spiser sammen med ham og familien hans. Vi sover hos meg og jeg henger opp strømpen til mamma etter at hun har puttet ut strømpene til oss "barna". Juletreet er pyntet i dag, så det skal vi nyte synet av i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fandenivoldsk Skrevet 22. desember 2011 #30 Del Skrevet 22. desember 2011 Har vært på familiebesøk, kjører hjem i morgen. 6 timers biltur, så regner med vi starter ganske tidlig. Må innom noen kjøpesenter på tur hjem, en julegave har blitt ødelagt og må erstattes, så det blir siste-liten-shopping i år og.. så skal jeg ta med bikkja og gå tur, og gå innom venner og levere julegaver! Om kvelden skal treet pyntes, gavene legges under og jeg skal se Nissene over skog og hei og Grevinnen og Hovmesteren! Gleder meg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Røyskatt* Skrevet 22. desember 2011 #31 Del Skrevet 22. desember 2011 Jeg skal vaske ferdig huset, og skifte på senger før jul. Etter det skal jeg sørge for at alle gavene er pakket inn, så skal vi spise ribbe (som pålegg) og mye annen god mat hos svigersene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #32 Del Skrevet 22. desember 2011 Ordne ferdig huset , pynte juletreet og se på Alene hjemme/grevinnen og hovmesteren . Kose meg med god drikke og godis Håper på mere 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 22. desember 2011 #33 Del Skrevet 22. desember 2011 Jeg blir nødt å bruke lille julaften til husvask og ikke minst opprydding. Så må jeg avgårde å kjøpe siste julegavene. Så håper jeg roen senker seg og jeg kan nyte første kvelden på juleferien, sammen med lillesøster og hunden min mens vi pynter juletreet. Kanskje besøke foreldrene våre en liten tur også. Kanskje kan jeg få julestemning... er jo lov å håpe! God jul folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 22. desember 2011 #34 Del Skrevet 22. desember 2011 Jeg skal møte venninner fra vgs og bowle og spise lunsj med de. Så skal jeg spise grøt med søsteren og pappaen min. Mulig mamma kommer også Vanglivis pleier vi å kjøpe inn og pynte treet, men det gjorde vi idag Må også gå over en runde og rydde bort alle eskene som julepynten var i, og forhåndssteke steken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *dragoon* Skrevet 22. desember 2011 #35 Del Skrevet 22. desember 2011 Jeg og samboeren skal til svigers og kose oss med dem. Siden jeg skal feire julen hjemme hos mine foreldre så synes jeg det er koselig å være med hans familie en av jule-dagene også. Men er litt trist å gå glipp av juletrepyntingen med søsteren min i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 22. desember 2011 #36 Del Skrevet 22. desember 2011 Alt er ferdig nå. Også juletreet. Lille julaften markeres med en bedre middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juvelia Skrevet 23. desember 2011 #37 Del Skrevet 23. desember 2011 Har en ønskedrøm hvert år om å være helt ferdig med julestria den 22 å bare kose meg på lillejulaften.. men men,det har vel egentlig aldri skjedd. Lillejulaften for meg er en stor vaskedag og pynting av tre på kvelden.. før jeg så kan legge meg utslitt i 2 tia på natt til julaften,nydusja i rent sengetøy... med sommerfugler i magen å vekkeklokka på ringing kl 9! Gleder meg! GOD JUL alle sammen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lloud Skrevet 23. desember 2011 #38 Del Skrevet 23. desember 2011 I dag så skal jeg først rydde og vaske litt. Så blir det vel pynting av juletre, tv-titting og annet julekos hjemme. Om kvelden blir det familieselskap, og forhåpentligvis får jeg med meg grevinnen og hovmesteren på tv. Innser jo nå at for å rekke alt dette burde jeg ha sovnet for lengst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 23. desember 2011 #39 Del Skrevet 23. desember 2011 Jag är ledig i år. Annars brukar jag jobba och sedan klä julgranen på kvällen. I år jobbar mannen lillejulafton, julafton och juldagen så vi gjorde i ordning granen i går. Idag ska ribben förberedas och jag ska skura golv, badrum, toaletter och kök med barnen Och vika tvätt. Kanske spela ett brädspel med barnen när vi är klara Och vänta på julafton Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jytte Skrevet 23. desember 2011 #40 Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) Har fri idag og nyter livet Har vasket klær og gått tur med hunden. Videre skal jeg straks avgårde i butikken og kjøpe et par ting jeg glemte igår. Så er det gaver til mann og barn før jeg skal hjem og slappe av. I ettermiddag blir det rundt til kirkegården for å tenne lys og julepynte - videre til familie og venner med gaver og julehilsen før jeg kommer hjem igjen og får pyntet tre og dekket bordene. Innimellom er det TV, vin, kaffe og sjokolade, tenker jeg .. Julen er en fantastisk tid og jeg nyter den like mye hvert år Glemte å si at jeg selvsagt må lage risgrøt til riskremen, rød saus av saft og legge pinnekjøttet i vann. Endret 23. desember 2011 av Jytte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå