Dunkel Skrevet 22. desember 2011 #1 Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) Jeg merker jeg blir litt oppgitt nå. Ikke at det å få gaver er noe kjempe viktig for meg, for den største gleden er jo å gi. Men nå har det seg slik at i fjor så avtalte jeg og bestevenninnen min at vi skulle kjøpe gave til hverandre og det gjorde vi. I tillegg fikk jeg gave fra hennes foreldre og hun fikk gave av mine foreldre siden familiene vår er veldig close. I år avtalte vi det samme. Jeg kjøpte gave til henne og det samme gjorde min mor. Da jeg fikk med meg en pose hjem med gaver fra deres familie lå det ingen gave fra bestevenninnen min... Jeg spurte om ikke den var glemt igjen hjemme hos de, men da ble det skikkelig mye styr om at hun hadde misforstått, noe som er merkelig med tanke på at vi snakket om dette for ikke så lenge siden. Jeg brukte 500,- på gaven hennes, siden det var det vi brukte på hverandre i fjor. Det jeg kjøpte var også noe jeg godt kunne tenke meg selv, så er veldig surt at jeg ikke får noe tilbake på en måte. Erfaringer eller tanker rundt dette? Endret 22. desember 2011 av Dunkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #2 Del Skrevet 22. desember 2011 Hun kommer nok med en gave på døra til deg skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blubba Skrevet 22. desember 2011 #3 Del Skrevet 22. desember 2011 Hvis hun ikke kommer med en gave, vil ikke jeg kalle hun venninee... 500 er mye penger 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #4 Del Skrevet 22. desember 2011 Er hun en god venninne så kommer hun med en gave til deg. Misforståelser kan skje, selv mellom to som til vanlig har veldig god kommunikasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #5 Del Skrevet 22. desember 2011 For meg blir det litt feil at du er så opptatt av at du ikke får noe av henne. Jeg syns det er gøy å få gaver, jeg syns det er gøy å gi gaver, men jeg kommer over det om jeg ikke får noe tilbake. Da lar du være å gi henne neste år. Kanskje hun ikke hadde råd? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dunkel Skrevet 22. desember 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 22. desember 2011 Det verste er at hun sier ''menmen, det er ikke alltid du kan få viljen din'' som i at jeg ikke kan få gave tilbake. Begynner å lure på henne i blandt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2011 #7 Del Skrevet 22. desember 2011 Skjedd noe samme med meg. Gitt gave til bestevenninna mi i ca 5 år, tror jeg har fått EN tilbake.. Vi har til og med blitt enige om vært år at vi skal gi hverandre noe, men ender så og si hvert år med at jeg gir og ikke får. Får se hvordan det blir i år, men har ikke store forhåpninger til å få noe igjen. Ikke gaven i seg selv som er så viktig for meg heller. Tenker egentlig mest på det at vi har en avtale og at man på en måte føler seg litt brukt.. kanskje litt rart, men jeg blir hvert fall litt skuffa vært år over at det som blir sagt ikke blir holdt.. Og det er ikke mangel på penger heller, hun jobber fast jobb. Mens jeg går på skole og jobber noen helger... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dunkel Skrevet 22. desember 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 22. desember 2011 For meg blir det litt feil at du er så opptatt av at du ikke får noe av henne. Jeg syns det er gøy å få gaver, jeg syns det er gøy å gi gaver, men jeg kommer over det om jeg ikke får noe tilbake. Da lar du være å gi henne neste år. Kanskje hun ikke hadde råd? Det er ikke det med at jeg er så vanvittig keen på å få noe, men med tanke på at jeg og hun har avtalt at vi skulle kjøpe noe til hverandre for en del penger så er det utrolig kjipt å stå igjen med ingenting. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dunkel Skrevet 22. desember 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) Skjedd noe samme med meg. Gitt gave til bestevenninna mi i ca 5 år, tror jeg har fått EN tilbake.. Vi har til og med blitt enige om vært år at vi skal gi hverandre noe, men ender så og si hvert år med at jeg gir og ikke får. Får se hvordan det blir i år, men har ikke store forhåpninger til å få noe igjen. Ikke gaven i seg selv som er så viktig for meg heller. Tenker egentlig mest på det at vi har en avtale og at man på en måte føler seg litt brukt.. kanskje litt rart, men jeg blir hvert fall litt skuffa vært år over at det som blir sagt ikke blir holdt.. Og det er ikke mangel på penger heller, hun jobber fast jobb. Mens jeg går på skole og jobber noen helger... Trist at det har skjedd med deg så mange ganger :/ Har aldri skjedd meg før nå så kan føle med deg nå Endret 22. desember 2011 av Dunkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. desember 2011 #10 Del Skrevet 22. desember 2011 Skjedd noe samme med meg. Gitt gave til bestevenninna mi i ca 5 år, tror jeg har fått EN tilbake.. Vi har til og med blitt enige om vært år at vi skal gi hverandre noe, men ender så og si hvert år med at jeg gir og ikke får. Får se hvordan det blir i år, men har ikke store forhåpninger til å få noe igjen. Ikke gaven i seg selv som er så viktig for meg heller. Tenker egentlig mest på det at vi har en avtale og at man på en måte føler seg litt brukt.. kanskje litt rart, men jeg blir hvert fall litt skuffa vært år over at det som blir sagt ikke blir holdt.. Og det er ikke mangel på penger heller, hun jobber fast jobb. Mens jeg går på skole og jobber noen helger... Da hadde jeg faktisk ikke giddet å kjøpe gave!Ville heller avtalt at dere tar en tur ut og spiser/går på kino/konsert osv sammen før eller etter jul i stedet for gave (Da kan hun ikke akkurat snike seg unna å betale sin del) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Apophis Skrevet 22. desember 2011 #11 Del Skrevet 22. desember 2011 Om ho ikkje kommer med noe på døra/i posten, så hadde eg heller bare kjøpt noe veldig billig til neste år, evt ikkje kjøpt noe til ho då. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 23. desember 2011 #12 Del Skrevet 23. desember 2011 Dårlig gjort, synes jeg. Om man har avtalt å kjøpe gaver, så gjør man det. Bare håpe hun kommer innom med gave til deg da! Ellers ville jeg ikke kjøpt noe gave til henne neste år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O___o Skrevet 24. desember 2011 #13 Del Skrevet 24. desember 2011 En venninne fikk jule-og bursdagsgave fra meg en gang. Et nydelig armbånd fra gullsmed til ca 500. Jeg fikk tre gelélys fra nille av henne. Skivebom 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 24. desember 2011 #14 Del Skrevet 24. desember 2011 En venninne fikk jule-og bursdagsgave fra meg en gang. Et nydelig armbånd fra gullsmed til ca 500. Jeg fikk tre gelélys fra nille av henne. Skivebom Hadde dere prata om prisklasser på forhånd? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ladamafia Skrevet 24. desember 2011 #15 Del Skrevet 24. desember 2011 skjønner ikke greia med å avtale seg i mellom om man skal gi gaver til hverandre. jeg gir gaver til de jeg vil gi gaver til. om de jeg gir til også gir tilbake er ikke noe jeg gidder å bry meg noe særlig om. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O___o Skrevet 24. desember 2011 #16 Del Skrevet 24. desember 2011 Jada. Pris var avtalt på 300. Og da hun var i fult arbeid - og jeg ikke, burde det trolig ikke vært noe problem for hennes del. Jenta satte i hvert fall stor pris på det, og brukt det i både ball-konfirmasjon-bryllup-jul-nyttår-ol. sammenhenger. Så sånnsett var det et godt kjøp Velvel. Shit happens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SemperFi Skrevet 24. desember 2011 #17 Del Skrevet 24. desember 2011 Har opplevet noe av det samme her og da blir man selvfølgelig skuffet. Fool me once, shame on me. Fool me twice, shame on you! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Normandie Skrevet 24. desember 2011 #18 Del Skrevet 24. desember 2011 En venninne fikk jule-og bursdagsgave fra meg en gang. Et nydelig armbånd fra gullsmed til ca 500. Jeg fikk tre gelélys fra nille av henne. Skivebom HAHA! Herlig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #19 Del Skrevet 24. desember 2011 Har opplevet noe av det samme her og da blir man selvfølgelig skuffet. Fool me once, shame on me. Fool me twice, shame on you! Nei, Fool me once, shame on YOU. Fool me twice, shame on ME. ( Since i let you fool me, again ). 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #20 Del Skrevet 24. desember 2011 Det verste er at hun sier ''menmen, det er ikke alltid du kan få viljen din'' som i at jeg ikke kan få gave tilbake. Begynner å lure på henne i blandt Jeg er kanskje litt nærtagen av natur, men etter denne kommentaren hadde jeg ikke betraktet henne som venninne lenger. Da var fem hundre kr en grei pris å betale for å finne ut at dette vennskapet ikke er verdt å holde på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå