Gå til innhold

Syden og sokremer


Tiril

Anbefalte innlegg

Vi skal snart reise til syden med datteren vår på 8 måneder. I fjor husker jeg det var en del debatt i media om solkremer til barn, og at flere av dem virket hormonforstyrrende.

Noen som vet noe? icon_cool.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Leste at noen kremer kunne være hormonforstyrrende på http://babyportalen.no

Det er visst en dansk undersøkelse fra en miljøstiftelse. Der er det en oversikt over hvilke kremer som anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg ville sjekket ut med dem på apoteket. Det har vært debatt om solkremer med kjemiske filtere, men det finnes jo solkremer med fysisk filter også, og jeg tror ikke disse er skadelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fysisk solfilter er best. holder lengst og virker med en gang fra du smører den på. dette finner du på innholdsfortegnelsen som titaniumdioksid eller sinkoksid.

så gjaldt det det stoffet du helst skal unngå. husker selvfølgelig ikke hva det heter, men det er altså en sak om den på forbrukerinspektørenes sider, jeg bare orker ikke å lete den frem og lage link.

siste punkt: sats på så høy solfaktor du finner til barn (helst 30 og oppover), smør dem inn ofte, og hver gang de har vært i vannet. la dem være i skyggen eller påkledd så mye du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...