Gå til innhold

Hva skal du på nyttårsaften i år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og typen tar turen til en kompis i Fredrikstad, hvor flere andre også er bedt. Jeg skal hjelpe til med å lage maten. Kalkun, hjemmelaget potetmos og div tilbehør står på menyen. Blir en litt mer seriøs nyttårsaften i år, og jeg tror det blir utrolig bra. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle være hjemme alene med gutten på 4, lage god middag og kose oss :-) men, nå sier foreldrene til kjæresten min at vi kan være det først, og la mini legge seg mens vi drar og spiser middag hos en venn av kjæresten min i 21-tida. Blir da 10 minutters kjøring unna, og holder meg uten alkohol siden han ikke kjenner de kjempegodt enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel hjemme å feire den med familien. Dem har aldri vært så hypp på å se på raketter, sitter i vindu og det er alt.

Jeg pleier å gå ned til noen venner, også feire det med dem! Kjempekos, og hvis ikke så går jeg en tur til en annen venn. Så blir det vel artig, men jeg vet ikke helt sikkert hva det blir til.

Tar det helt med ro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med din egen øl!

Hvorfor i all verden skal jeg ha med eget øl? Det er hans eget bryggeri som han ikke selger noe av. Det er kamerat øl som han deler med besøk, kamerater og kollegaer. Hadde vært uhøflig å ikke drikke øl som han selv har brygget til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal jeg ha med eget øl? Det er hans eget bryggeri som han ikke selger noe av. Det er kamerat øl som han deler med besøk, kamerater og kollegaer. Hadde vært uhøflig å ikke drikke øl som han selv har brygget til jul.

Fordi man kommer ikke på besøk uten noen ting og forventer servering. Håper du har nok folkeskikk til å ta med en skikkelig gave til verten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta med din egen øl!

En tar da med seg ikke eget øl på ølsmaking på bryggeri ellers, hvorfor skulle det være annerledes når det er en privatperson som vil at vi skal smake på årets øl?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tar da med seg ikke eget øl på ølsmaking på bryggeri ellers, hvorfor skulle det være annerledes når det er en privatperson som vil at vi skal smake på årets øl?

http://www.skikkogbruk.no/index.php?id=46&nid=127

1) Det hører ingensteds hen å komme tomhendt. En blomsterkvast er minimum.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tar med gave til vertsskapet ja, men en tar da ikke med seg eget øl. Det er uhøflig å bringe eget øl på en slik sammenkomst.

Å, så du vet om den reglen...

Ikke med mindre det er gjort klart på forhånd at vedkommende spanderer øl. Slik du skrev i det første innlegget virket det ikke slik, kun at du regnet med å bli spandert på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så du vet om den reglen...

Ikke med mindre det er gjort klart på forhånd at vedkommende spanderer øl. Slik du skrev i det første innlegget virket det ikke slik, kun at du regnet med å bli spandert på.

:rolleyes: Makan til avsporing...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:rolleyes: Makan til avsporing...

Jeg regner med at å oppføre seg som folk er noe de aller fleste forhåpentligvis skal gjøre på nyttårsaften.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at å oppføre seg som folk er noe de aller fleste forhåpentligvis skal gjøre på nyttårsaften.

Med mindre du er folkeskikkspolitiet, så synes jeg du skal rett og slett anta at folk her oppfører seg bra. Brukeren det gjelder skrev ingenting som skulle tilsi at du går til angrep på vedkommende og nærmest anklager vedkommende for å ikke kunne oppføre seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med mindre du er folkeskikkspolitiet, så synes jeg du skal rett og slett anta at folk her oppfører seg bra. Brukeren det gjelder skrev ingenting som skulle tilsi at du går til angrep på vedkommende og nærmest anklager vedkommende for å ikke kunne oppføre seg.

Slutte å anta at ....

Skulle det stå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Å, så du vet om den reglen...

Ikke med mindre det er gjort klart på forhånd at vedkommende spanderer øl. Slik du skrev i det første innlegget virket det ikke slik, kun at du regnet med å bli spandert på.

Ærlig talt, kutt ut å hakke på vedkommende! Jeg regner med at hun er ferdig oppdratt, så det er uansett ikke din oppgave å belære henne. Makan, så frekke folk er her noen ganger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...