Gå til innhold

Kommer jeg til å gå ned i vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente som har lyst til å gå ned noen kilo.

Dette spiser jeg ca:

Frokost: Yogurt, frokostblanding eller frukt

Lunsj: Knekkebrød

Middag: Varier, 1 porsjon

Kveldsmat: Omelett, knekkebrød, frukt, frokostblanding eller rundstykke

Trener 3 timer i uka, med pause nå i jula, men det blir 1-2 skiturer i uka nå med annen treningsopphold+ flere ekstra i tilleg til vanlig trening(etter jul)

Kommer jeg til å gå ned i vekt om jeg spiser og trener slik?

Noen syns kanskje jeg spiser litt, lite, men spiser jeg feks. 1-2 brøskiver mer blir magen min kjempestor...

Hvilke styrkeøvelser og hvor ofte bør jeg trene for å bli kvitt 5 kilo? Vil få flatere mage og tynnere lår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk flere kalorier enn du spiser, så vil du gå ned i vekt. Du kan gå ned ca. 500g i uka uten å "ødelegge" kroppen.

Selv gikk jeg på et kaloriunderskudd på ca. 500 om dagen (er mann, spiste 1500 mot 2000 anbefalt for mitt tilfelle). Kiloene forsvant sakte men sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk flere kalorier enn du spiser, så vil du gå ned i vekt. Du kan gå ned ca. 500g i uka uten å "ødelegge" kroppen.

Selv gikk jeg på et kaloriunderskudd på ca. 500 om dagen (er mann, spiste 1500 mot 2000 anbefalt for mitt tilfelle). Kiloene forsvant sakte men sikkert.

Jeg aner virkelig ikke hvor mange kalorier jeg forbrenner, heller ikke hvor mange jeg spiser.

Til vanlig bruker jeg skritteller ca. hver dag, der jeg går kun fra 8000-14000 skritt per dag, og 250-350 kalorier per dag. Betyr det at jeg ikke har underskudd da? Jeg skal spise 1500 kalorier i forhold til vekt og aktivitetsnivå. Spiser jeg for mye, og beveger meg for lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å regne ut hvor mange kalorier du spiser er ikke akkurat vanskelig. Energiinnhold (per 100g) skal stå på embalasjen. Hvis ikke er det bare å søke det opp på internett.

Hvorvidt du spiser for mye eller beveger deg for lite har jeg ikke peiling på. Hvor høy er du, hva veier du? Fettprosent osv kommer også inn i bildet. Ønsker du å gå ned i vekt eller bli kvitt fett? Det er ikke nødvendigvis det samme. Kan fort hende du forbrenner fett men bygger muskler, så du ikke nødvendigvis går ned i vekt men får en fastere (og finere) kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jente som har lyst til å gå ned noen kilo.

Dette spiser jeg ca:

Frokost: Yogurt, frokostblanding eller frukt

Sukkerbombefrokost! Kutt alt dette og kjør på med havregryn med banan, eple etc

Evt. grovt brød med egg/magert kjøttpålegg og grønnsaker

Lunsj: Knekkebrød

? 1 knekkebrød med hva?

Uansett ikke den mest ideelle lunsjen. Kjør på med litt proteiner fra kylling, fisk og egg og litt grønt.

Middag: Varier, 1 porsjon

Kveldsmat: Omelett, knekkebrød, frukt, frokostblanding eller rundstykke

Dropp frokostbalding, men knekkebrød med omelett og skinke er bra :)

Ellers er det for lite mat og fett her. Få inn mellommåltider med mandler, spis gjerne noe avocado til et av måltidene og hold deg til en dag i uka der du går på overkudd med pizza, lasagna eller hva det måtte være du liker, og noe digg på kvelden.

Tren kardio og styrke og ha en aktiv hverdag. Ikke gå under 1500 kalorier om dagen :)

Trener 3 timer i uka, med pause nå i jula, men det blir 1-2 skiturer i uka nå med annen treningsopphold+ flere ekstra i tilleg til vanlig trening(etter jul)

Kommer jeg til å gå ned i vekt om jeg spiser og trener slik?

Noen syns kanskje jeg spiser litt, lite, men spiser jeg feks. 1-2 brøskiver mer blir magen min kjempestor...

Magen din blir stor fordi den blir oppblåst, ikke pga. av fett. Du reagerer mest sannsynlig på gjær. Kutt ut brød med gjær. Ryvita knekkebrød er uten gjær, eller det ta 2 minutter å bake rundstykke med grovt mel, natron, vann og olje. 17 minutter i ovnen og du har brød som holder magen flat ;)

Hvilke styrkeøvelser og hvor ofte bør jeg trene for å bli kvitt 5 kilo? Vil få flatere mage og tynnere lår.

Endret av *Maja*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Takk for oplysningen, det har jeg virkelig ikke tenkt på!

Jeg har visst ikke hatt treningsopphold i jula, har trent endel :jepp: Eller, ikke bare trening(som når jeg har gått på ski og skøyter) men også gåturer osv.

Litt stolt over at jeg trente mer enn forventet(forventet jo ikke noe;)) Ingen kilo gått opp, men heller ingen gått ned heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...