Gå til innhold

Nyttårsaften med barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For meg er det en selvfølge av nyttårsaften blir feiret sammen med ungene, slik har det vært siden jeg fikk unger. Kunne ikke ramle meg inn i søvne en gang å sette bort ungene på en slik dag.

Samboeren min har ikke unger selv, men for han er det en selvfølge at vi feirer nyttår sammen med ungene mine.

Det må da gå an å gjøre nyttårsaften litt mer spesiell så den ikke blir lik alle andre kjedelige lørdager. Lag nye tradisjoner for din lille familie, TS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si til han at han får sitte hjemme i år, og at du drar på fest. Han fikk i fjor, da er det din tur i år, hvis det er sånn det skal være. Jeg hadde aldri godtatt det der hvertfall.

Men så ville ikke mannen min funnet på noe sånt heller da. Vi skal feire hos mine foreldre i år, og etter at snuppa på 1,5 har sovnet, drar vi på fest. Kompisen som har fest bor i samme gate som foreldrene mine, og vi kommer bare til å ta en øl eller to hver, så om noe skjer kan vi bare rusle tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk han kan bli hjemme i år. Han var jo tross alt på fest i fjor. Er det noen skal dra på fest av dere to, så er det deg og ikke han. For en idiot. Jeg hadde aldri funnet meg i at samboeren min bare skal buse avgårde på fest to år på rad.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Vi er 30 og 27.

Klart vi skal lage god middag. men den er raskt spist og etter det skjer det vel ikke stort.

Mine foreldre kunne vi nok invitert, men tviler på at de gidder å dra hele veien hit, for bare å sitte her å glo, da vil de heller at jeg skal sitte der å glo...

Hans far jobber, og brødrene hans vil helst at vi setter bort ungen og er med de på fest, derfor mannen min drar dit.

Jeg MÅ ikke feste, skulle bare gjerne hatt noen å ta ett vinglass med.

Tvinger jeg gubben til å bli hjemme, blir det bare dårlig stemmning, og han blir sittende på datan. som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår du dumper idioten du er med. Alt det vi kvinner finner oss i pga en mann,uff at du orker sier jeg bare.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår du dumper idioten du er med. Alt det vi kvinner finner oss i pga en mann,uff at du orker sier jeg bare.

Sikkert en umiddelbar reaksjon som ville kjent godt ut. Med barn sammen så tenker man seg om minst to ganger kanskje? Eller er det noe du ikke anbefaler?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert en umiddelbar reaksjon som ville kjent godt ut. Med barn sammen så tenker man seg om minst to ganger kanskje? Eller er det noe du ikke anbefaler?

Vel denne dotten av en mann ts er sammen med fortjener en advarsel. Hva om de får flere barn? Skal ts sitte år inn og ut alene på nyttårsaften fordi gubben skal ut å feste selvom han har like stor ansvar for disse ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttårsaften er kjedelig med småbarn, jeg har pleid å reise til foreldre å feire, da er vi flere. Som baby sov han jo bare, men jeg passet på i det rakettene tok av.

Skjønner meg ikke på mannen din at han ikke vil feire nyttårsaften med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inviter vener eller familie heim til deg?

Og for eit idiot mannen din er... Han har vel ikkje større rett til å dra på fest enn deg. Eg har vore heime hjå foreldra mine på nyttårsaften heilt sidan eg fekk barn. Ungane legg seg jo ganske tidleg, er berre ute med eit par stjerneskudd og så er det natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen av dere foreldre eller venner som IKKE skal dra på fylla? Prøv å finn noen venner/familiemedlemmer som skal ha en relativt rolig kveld og spør om du kan bli invitert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han høres ut som en umoden guttunge som ikke har skjønt at livet har tatt en annen vending. Jeg hadde blitt så skuffet om mannen prioriterte fest og lot meg sitte igjen med unger.

Da jeg bodde i sammen med mannen så var vi alltid sammen på nyttårsaften. Enten hjemme eller hos familie hvor vi kunne overnatte. Da jeg ble alene så var jeg i sammen med ungene. Jeg syntes overhode ikke at det var kjedelig. Vi koste oss sammen. Noen ganger la de seg tidlig og så vekket jeg de til nyttårsraketter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns egentlig dere høres ganske umodne ut begge to. Når man er 27 og 30 år så kjeder man seg vel ikke hjemme med eget barn? Klart at man gjerne ønsker andre opplevelser innimellom, men dette er jo noe dere har valgt selv. Vi feirer en stor gjeng sammen - de som har barn har selvsagt med seg dem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres jo litt trist ut at alternativet til fest er "å bare sitte og glo". Eh, har dere det aldri hyggelig sammen uten å være ute på fest da? Hva skjedde med å trives i hverandres selskap? Se film, spille spill, invitere noen som ikke drikker så mye, ha sex, et eller annet kan man vel finne på?

Fest og halloi trenger ikke skje på nyttårsaften, det er tross alt bare en vanlig dag. Lag nye tradisjoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS takk for mange svar.

Hadde barnet vært større hadde det nok vært lettere å finne på ting med henne. Har mange gode minner fra jeg var liten som med tiden skal overføres til henne.

Jeg kjeder meg overhodet ikke sammen med barnet mitt! Men hun legger seg jo tidlig, og etter det kjeder jeg meg en god del ja...

Mannen og jeg lever vel til tider som "to fremmede i samme hus" så etter 9 år har jeg vent meg til det.

Jeg har utrolig liten familie, faktisk kun mamma og pappa. Og Vennene mine bor langt unna/ vil feste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at alternativene for aktiviteter er: sitte foran dataen, eller drikke seg dritings? Jeg blir overrasket når jeg leser at dere er omtrent 30 år.

Hva gjør dere på kvelden ellers da? Hva gjør dere når dere skal kose dere sammen som par? Dere må lære dere å aktivisere familien slik at alle kan kose seg sammen, uansett anledning. Det handler ikke kun om meg og deg, og mine og dine behov, når man har fått barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel denne dotten av en mann ts er sammen med fortjener en advarsel. Hva om de får flere barn? Skal ts sitte år inn og ut alene på nyttårsaften fordi gubben skal ut å feste selvom han har like stor ansvar for disse ungene.

Nei det synes jeg ikke og jeg har tidligere i tråden foreslått å lage en nyttårstradisjon hjemme. Men å dumpe mannen og far til sitt barn kan da ikke være første løsningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at alternativene for aktiviteter er: sitte foran dataen, eller drikke seg dritings? Jeg blir overrasket når jeg leser at dere er omtrent 30 år.

Hva gjør dere på kvelden ellers da? Hva gjør dere når dere skal kose dere sammen som par? Dere må lære dere å aktivisere familien slik at alle kan kose seg sammen, uansett anledning. Det handler ikke kun om meg og deg, og mine og dine behov, når man har fått barn.

Vanlige kvelder/helger etter at barnet er lagt gjør jeg husarbeid/ser på TV og han sitter forann datan i ett annet rom.

Prøver jeg å få han med inn i stua er han her i 10 min før han tusler tilbake på kontoret sitt.

Skal vi gjøre noe som par, har vi barnavkat og drar ut. (det er ikke ofte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige kvelder/helger etter at barnet er lagt gjør jeg husarbeid/ser på TV og han sitter forann datan i ett annet rom.

Prøver jeg å få han med inn i stua er han her i 10 min før han tusler tilbake på kontoret sitt.

Skal vi gjøre noe som par, har vi barnavkat og drar ut. (det er ikke ofte)

Jeg håper du klarer å snu på dette, eller at mannen endrer seg når barnet blir eldre. Det høres ikke ut som et hyggelig familieliv.

Har du snakket ut med han om dette? Hørt hva dere kan gjøre sammen, alle tre, som han også synes er gøy? Hos oss er det bare meg og mannen, men vi finner på masse sammen som ikke inkluderer alkohol - kveldsturer, middag med venner, ut og spise, museumsbesøk, teater, trener sammen (squash, svømming, Sats), spiller spill, prosjekt i huset, og mye annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...