Gå til innhold

18 år

Fremhevede innlegg

Skrevet

Juridisk så er en 18-åring voksen. Men de aller fleste 18-åringer er egentlig ikke voksne, de er tenåringer. For å være "ordentlig" voksen må man i mine øyne blant annet være selvstendig også økonomisk. Den gjengse 18-åring bor hjemme hos mamma og pappa og blir forsørget av dem.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med Iah^

Dessuten synes jeg det er litt fælt at de bruker begrepene "kvinne" og "mann" om 18-åringer i ulykker etc. For familien føles det nok neppe som om de har mistet et voksent menneske... Jeg har en søster på 18, og jeg ville følt det helt unaturlig om noen skulle omtale henne som en kvinne. Jeg føler meg ikke som en kvinne selv heller da, og jeg er snart 21.

Skrevet

Jeg er 21 og ser fortsatt ikke på meg selv som voksen. Men heller ikke tenåring, så kansje noe midt i mellom?:P

Men jeg så iallefall ikke på meg selv som voksen når jeg var 18.

Skrevet

Juridisk sett er de jo voksne, men jeg ser ikke på folk som voksne før de ikke lengre er forsørget av foreldrene.

Skrevet

Jeg ser de fleste 18 åringer som tenåringer, ikke voksne. For å bli regnet som voksen for min del, så må de bo for seg selv, være selvstendig (både økonomisk og ellers.) og ikke drikke seg fra sanns og samling til en hver tid. Rett og slett være mer moden og ansvarlig. (Nei, selv om en er 18 og har barn, så blir en ikke automatisk voksen. I hvert fall ikke om en fortsatt lever på kjære mor.)

Gjest Levitate
Skrevet

Care. Det kommer an på personen, enkelt og greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...