AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #1 Skrevet 21. desember 2011 Anser dere en 18-19 åring for et barn eller voksen?
Gjest grapefrukt Skrevet 21. desember 2011 #3 Skrevet 21. desember 2011 Anser en på 18 for å være tenåring. 5
Polymorph Skrevet 21. desember 2011 #4 Skrevet 21. desember 2011 Spørs på oppførselen og personligheten til enkeltpersonen egentlig. 2
Fashiondiva Skrevet 21. desember 2011 #6 Skrevet 21. desember 2011 Kommer som sagt helt an på personlighet og utvikling, men som regel voksen. 1
Lloud Skrevet 21. desember 2011 #7 Skrevet 21. desember 2011 Ser på en 18-åring som ung voksen. Vel, snart er jeg ung voksen :D 1
Lunivere Skrevet 21. desember 2011 #8 Skrevet 21. desember 2011 Ikke barn, og definitivt ikke voksen. Tenåring.
pantertante Skrevet 21. desember 2011 #11 Skrevet 21. desember 2011 Ser på en 18-åring som ung voksen. Vel, snart er jeg ung voksen :D En 18-åring vil jeg også si må sees på som ung voksen i og med at de da er myndig og må stå til rette for hva de enn måtte finne på å gjøre. De får stemmerett, kan ta sertifikat og kjøpe øl og vin etc. Men om den enkelte 18-åring er 'voksen', i ordets rette forstand, er nok individuelt. Som flere her er inne på. 1
Gjest just words Skrevet 21. desember 2011 #12 Skrevet 21. desember 2011 Anser dere en 18-19 åring for et barn eller voksen? Viss det har skjedd noe så pass alvorlig med en 18 åring at det kommer i nyhetene, sier ALLTID nyhetsreporteren ”En mann på 18 år er savnet nær Oslo, vi ber publikum ta kontakt, osv” En mann er en voksen. Mens viss en gutt på 17 blir meld savnet så sier di en gutt på 17. En 18 åring er også voksen i lovens, juridisk forstand og skal kunne ta vare på seg selv, både økonomisk og ellers. Det forventes av samfunnet at en 18 åring er voksen. Når det er sagt så er det STORE forskjeller på folk, enkelte er ikke voksen før de er 40 og enkelte er nødt til å bli voksen før de er fylt 10. Det kommer helt an på hva en mener når en sier ”voksen” Jeg kommer fra en fucked up familie. Hvor jeg selv måtte vaske klærne mine fra jeg var 9-10 år, jeg måtte legge meg selv, stå opp selv.. jeg måtte lage frokost osv… Jeg har måtte ta ansvar for mitt eget liv fra jeg var ganske liten. I alder var jeg en dritunge, i modenhet derimot.. . I dag er jeg 27, av og til føler jeg at folk på min egen alder bor på en egen klode i forhold til meg, foreldrene betaler, de er frekke, tenker ikke over konsekvensene osv.. Og av og til kan jeg godt innrømme at jeg oppfører meg selv om en fjortis og er IKKE voksen, jeg blir lei voksenlivet og føler for å bli tøysete og toskete og ikke ha noe ansvar i det helle tatt,. Meg og typen har alltid hatt en intern greie med å kalle ting for voksent… F.eks: ”I dag betalte jeg nrk lisensen isteden for en 6 pakning og 2 20 pakninger, dæven så voksen jeg er”. ” I dag vil jeg ha kokt torsk i stedet for pizza” Som sagt veldig internt.. Så i teori er en 18 åring voksen, i praksis svinger det ekstremt. 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2011 #13 Skrevet 21. desember 2011 Viss det har skjedd noe så pass alvorlig med en 18 åring at det kommer i nyhetene, sier ALLTID nyhetsreporteren ”En mann på 18 år er savnet nær Oslo, vi ber publikum ta kontakt, osv” En mann er en voksen. Mens viss en gutt på 17 blir meld savnet så sier di en gutt på 17. En 18 åring er også voksen i lovens, juridisk forstand og skal kunne ta vare på seg selv, både økonomisk og ellers. Det forventes av samfunnet at en 18 åring er voksen. Når det er sagt så er det STORE forskjeller på folk, enkelte er ikke voksen før de er 40 og enkelte er nødt til å bli voksen før de er fylt 10. Det kommer helt an på hva en mener når en sier ”voksen” Jeg kommer fra en fucked up familie. Hvor jeg selv måtte vaske klærne mine fra jeg var 9-10 år, jeg måtte legge meg selv, stå opp selv.. jeg måtte lage frokost osv… Jeg har måtte ta ansvar for mitt eget liv fra jeg var ganske liten. I alder var jeg en dritunge, i modenhet derimot.. . I dag er jeg 27, av og til føler jeg at folk på min egen alder bor på en egen klode i forhold til meg, foreldrene betaler, de er frekke, tenker ikke over konsekvensene osv.. Og av og til kan jeg godt innrømme at jeg oppfører meg selv om en fjortis og er IKKE voksen, jeg blir lei voksenlivet og føler for å bli tøysete og toskete og ikke ha noe ansvar i det helle tatt,. Meg og typen har alltid hatt en intern greie med å kalle ting for voksent… F.eks: ”I dag betalte jeg nrk lisensen isteden for en 6 pakning og 2 20 pakninger, dæven så voksen jeg er”. ” I dag vil jeg ha kokt torsk i stedet for pizza” Som sagt veldig internt.. Så i teori er en 18 åring voksen, i praksis svinger det ekstremt. Hæ?
Rusken Skrevet 21. desember 2011 #14 Skrevet 21. desember 2011 En 18 år gammel person er gammel nok til å dø i krig for demokratiet, men er for lite voksen til å kjøpe en flaske Bacardi i taxfree'en på vei hjem 1
Gjest just words Skrevet 21. desember 2011 #15 Skrevet 21. desember 2011 Hæ? hmm det gjorde meg klok.. hva hæææ 2
Gjest RompeRusk Skrevet 21. desember 2011 #16 Skrevet 21. desember 2011 En 18 år gammel person er gammel nok til å dø i krig for demokratiet, men er for lite voksen til å kjøpe en flaske Bacardi i taxfree'en på vei hjem denne er ihvertfall IKKE stjålet fra artige.no
Rusken Skrevet 21. desember 2011 #17 Skrevet 21. desember 2011 denne er ihvertfall IKKE stjålet fra artige.no Right on, sistah
pantertante Skrevet 21. desember 2011 #18 Skrevet 21. desember 2011 Hæ? Hva mener du med Hæ? Jeg synes 'just words' innlegg er bra skrevet og lett å forstå. 1
Gjest Bomullsdott Skrevet 21. desember 2011 #19 Skrevet 21. desember 2011 Voksen på papiret. Om en 18-19 åring er voksen mentalt sett er individuelt. Noen er pinlig umodne, andre er like voksen som en gjennomsnittlig 25-åring. Det har lite med alder å gjøre. 1
kaprifolen Skrevet 21. desember 2011 #20 Skrevet 21. desember 2011 En 18 år gammel person er gammel nok til å dø i krig for demokratiet, men er for lite voksen til å kjøpe en flaske Bacardi i taxfree'en på vei hjem Stjålet eller ikke, denne likte jeg! En 18-åring er å regne som en voksen, men kan skrive under på at noen attenåringer går som fjortis/subb i mine øyne, mens andre går som voksne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå