Gjest RompeRusk Skrevet 20. desember 2011 #21 Skrevet 20. desember 2011 Det er da ikke deres skyld i at noen blir mobbet. Det er faktisk veldig vanskelig å gripe inn når noen en "sterkere" enn en selv. Det er også vanskelig å gripe inn når man er redd, og er redd for å bli mobbet selv. Men de fleste tenåringer vet ikke hvordan de skal håndtere det, fordi man ikke er selvsikker nok. Vi, som er voksne, er som regel sikre nok, men det er noe vi erfarer med tiden, å ikke bry oss så mye om hva andre måtte mene. Mye av mobbingen er psykisk, og er vanskelig å fange opp og gripe inn i. Det skjer over lengre tid og er usynlig, og det er den som blir mobbet som må slå tilbake. Iblant, om andre er der akkurat da det skjer, kan de støtte offeret. Det beste er å si fra til en voksen, enten på skolen eller hjemme. Så du vil ikke si at å si ifra til en voksen er et tiltak?
Meridian Skrevet 20. desember 2011 #22 Skrevet 20. desember 2011 Jaggu forskjell på skoler. Mine lærere ga meg beskjed om at det var min feil fordi jeg tok meg nær av det.. Dette sa de til og med når elever sa direkte i trynet på meg "du er stygg" når lærere sto 3 meter unna Det fins periodevis dårlige skoler ...
Meridian Skrevet 20. desember 2011 #23 Skrevet 20. desember 2011 Så du vil ikke si at å si ifra til en voksen er et tiltak? Jo, det er nettop det jeg sier er barna for redde til å ordne opp selv, må de få hjelp av voksne.
Gjest RompeRusk Skrevet 20. desember 2011 #24 Skrevet 20. desember 2011 Det fins periodevis dårlige skoler ... Periodevis ja, haha.. Disse lærerne har vært på skolen siden min far gikk på ungdomsskole, tror nok ikke vi blir kvitt disse møkkalærerne med det første nei 1
Meridian Skrevet 20. desember 2011 #25 Skrevet 20. desember 2011 Periodevis ja, haha.. Disse lærerne har vært på skolen siden min far gikk på ungdomsskole, tror nok ikke vi blir kvitt disse møkkalærerne med det første nei Det fins periodevis dårlige lærere også ... vet ikke hva noe tenker med. Søsteren min ble psykisk mobbet på skolen, og ble sykmeldt. Da sa læreren hennes til klassen hennes at søstern min ikke trivdes i klassen! Det var det dummeste hun kunne sagt, så da mobbet de henne mer gjennom mobil og facebook. Denne læreren var dum i knollen, og var en sånn person som er sterk hele livet og hardhudet, en person som ingen klarer å mobbe, men som ikke har så god forståelse for de som faktisk bli mobbet.
Gjest SemperFi Skrevet 20. desember 2011 #26 Skrevet 20. desember 2011 En ting før jeg kryper ting sengs. Læreren jeg hadde fra 1-5 klasse pleide å sette meg mot hjørne i en vegg, så fikk jeg store skillevegger rundt hele meg, kunne gå flere timer før jeg slapp ut, hun blokkerte meg inne, dette ble oppdaget i 5 klasse av rektor, godt at hun forsvant da.
Annta Skrevet 20. desember 2011 #27 Skrevet 20. desember 2011 Altså, jeg vet hun er jomfru. Men alle andre misliker hun og tror hun er sykt løs. Vil ikke bli sett med et slikt menneske..Dessuten er hun feit :s Og du spør om hun kan ha det vondt??? Herrejemini, du må da skjønne at jenta har det vondt! Egentlig bryr du deg ikke i det hele tatt, sant? Så hvorfor lagde du denne tråden? Hadde du brydd deg om hennes velvære, så hadde du for svarte driti i om hun ses på som løs og at hun er feit! Grow up!!!
TE94 Skrevet 20. desember 2011 #28 Skrevet 20. desember 2011 (endret) SNAKK MED HENNE OG VIS AT DU BRYR DEG!! - henne trenger noen å snakke med eller/og være med. hva skjer med at mange bare går etter utseende på folk, når man skal være venner\kjærester? tragisk.. det er det indre som teller! Endret 20. desember 2011 av TE94
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå