Gå til innhold

Plutselig horete, hva er galt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. jeg vet om en jente som snart er 18. Hun gråter over at hun er jomfru, og hun har sluttet på skolen. Hun har ingen kontakter eller ingen å være med, . Jeg ser hun gå alene hele tiden, med hovne øyne og veldig utfordrende kledd. Hun går så og si oppå gutter og prøver å få oppmerksomhet. Jeg mener, det er da ikke så unormalt og være jomfro og ikke vært på fest i en alder av 18? Hva er det med hun, er det en grunn til at hun plutselig har fått platinablondt hår, pushup, høye hæler osv? Har hun det vondt? Har man det vondt selvom man ikke har kontakt med noen ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blubberella
Skrevet

Du får involvere deg litt i hverdagen hennes, bry deg litt og spørre henne selv. Ingen her på forumet kan vite hvorfor hun oppfører seg som hun gjør.

• Liker 1
Gjest RompeRusk
Skrevet

Hei. jeg vet om en jente som snart er 18. Hun gråter over at hun er jomfru, og hun har sluttet på skolen. Hun har ingen kontakter eller ingen å være med, . Jeg ser hun gå alene hele tiden, med hovne øyne og veldig utfordrende kledd. Hun går så og si oppå gutter og prøver å få oppmerksomhet. Jeg mener, det er da ikke så unormalt og være jomfro og ikke vært på fest i en alder av 18? Hva er det med hun, er det en grunn til at hun plutselig har fått platinablondt hår, pushup, høye hæler osv? Har hun det vondt? Har man det vondt selvom man ikke har kontakt med noen ?

unnskyld meg altså, men som tidligere mobbeoffer gjennom 10 år kjenner jeg at jeg blir kraftig irritert..

DU STÅR PÅ SIDEN OG SER AT HUN IKKE HAR NOEN Å VÆRE SAMMEN MED?!?

Prat nå for guds skyld med den stakkars jenta, få henen til å føle seg verdsatt. Hadde jeg hatt en eneste å prate med på de 10 årene jeg ble mobbet, så hadde jeg kanskje ikke slitt i flere år med depresjon etter all mobbingen og det å gå i 10 år uten venner..

• Liker 8
Gjest RompeRusk
Skrevet

og ja, jeg kan bekrefte at man har det vondt uten venner. Rett og slett helt JÆVLIG

• Liker 5
Skrevet

Altså, jeg vet hun er jomfru. Men alle andre misliker hun og tror hun er sykt løs. Vil ikke bli sett med et slikt menneske..Dessuten er hun feit :s

Skrevet

Altså, jeg vet hun er jomfru. Men alle andre misliker hun og tror hun er sykt løs. Vil ikke bli sett med et slikt menneske..Dessuten er hun feit :s

Håper du tuller!

• Liker 1
Gjest RompeRusk
Skrevet

Du kan umulig være mer enn 14. Hva SÅ om hun er feit? Hva SÅ om hun er jomfru? Hva så om FOLK SOM IKKE KJENNER HENNE misliker henne? Dette er basert på RYKTER og rent BULLSHIT og samme dritten som rett og slett ØDELAGTE mitt liv og ØDELAGTE min psyke! Kjenner jeg blir rent forbanna. voks opp

• Liker 2
Skrevet

iqdott! du er da ikke noe bedre enn dem

Skrevet

å nei, å nei, hun er chubbs og jomfru. Da kan man jo for all del ikke bli sett med henne. Jeg har også tidligere blitt mobbet og sosialt ekskludert i mange, mange år. Tanken slo meg flere ganger, at hva ville skjedd hvis bare EN av "dem" var sterk nok til å bryte sirkelen... De ville kanskje fått rare blikk i en dag eller to. Men de ville ha reddet meg...

• Liker 2
Skrevet

Må si at det høres litt rart ut at hun går veldig utfordrende kledd og gråter over at hun er jomfru. Og når du attpåtil sier at ingen vil være med henne og syns hun er rar ... da er det tydelig at det er noe galt. Hun sliter nok veldig med et eller annet.

Jeg tenker ikke bare på det at hun ikke har noen venner, men det lyser lang vei at hun sliter med seg selv, og kanskje hun sliter med noe hjemme?

Jeg kjenner meg litt igjen. Jeg vokste opp i et hjem der faren min avviste meg hele tiden fordi han hadde ikke tid, og når jeg ble 18 og begynte å gå på byen, så klenget jeg på alle gutter jeg så for å få oppmerksomhet.

Heldivis ga jeg meg ikke hen, ikke før jeg møtte kjæresten min da jeg var 22. Det var godt å møte en mann som ville meg vel og hjalp meg, og som likte meg for den jeg var.

Nå gråt jeg aldri over at jeg var jomfru, men denne jenta som gjør det, håper hun ikke er blitt utsatt for noe ...

Jeg tror denne jenta du prater om, TS, trenger riktig oppmerksomhet og gode venner. Ta en prat med henne, og hjelp henne til å søke profesjonell hjelp. Du kan nok bare være en god venn, men ikke en profesjonell en.

• Liker 1
Skrevet

Hva faen har det med saken å gjøre at hun er "feit"? Jeg velger å anta at du har normal vekt eller slank, men hva om du hadde blitt feit og de andre hadde hatt samme syn på overvektige som deg?

Idiot ..

Gjest SemperFi
Skrevet

Høres ut for meg at hun forsøker å endre på seg selv for å få venner, men istedenfor blir hun enda mer mobbet.

Jeg var en douche på barne-ungdomskolen angrer hvert eneste sekund på hva jeg drev på med, og har unnskyldt meg til de jeg gikk hardest utover.

Mange av de jeg mobbet forsøkte å endre på ting jeg mobbet dem for, men jeg fant alltid en ny svakhet.

Jeg var et patetisk menneske, noen burde hengt meg med ørene opp etter veggen.

• Liker 1
Gjest RompeRusk
Skrevet

Høres ut for meg at hun forsøker å endre på seg selv for å få venner, men istedenfor blir hun enda mer mobbet.

Jeg var en douche på barne-ungdomskolen angrer hvert eneste sekund på hva jeg drev på med, og har unnskyldt meg til de jeg gikk hardest utover.

Mange av de jeg mobbet forsøkte å endre på ting jeg mobbet dem for, men jeg fant alltid en ny svakhet.

det var en slik som deg som ødelagte meg :kjefte: TS må VIRKELIG tenke over hvilke konsekvenser dette kan gi. For å overse noen som har det vondt og blir mobbet vil jeg si er indirekte mobbing

• Liker 2
Gjest SemperFi
Skrevet

det var en slik som deg som ødelagte meg :kjefte: TS må VIRKELIG tenke over hvilke konsekvenser dette kan gi. For å overse noen som har det vondt og blir mobbet vil jeg si er indirekte mobbing

Heldigvis tok skolen tak på hva jeg og de andre drev med.

Vi ble "tvunget" til å bli bedre kjent med personene vi mobbet, var 3-4 stk. Dro på tur med de via prosjekt, en av de er mine bestevenner nå.

Skrevet

Det hadde jeg ikke trodd om deg Sem-Fi! :nei:

Men det er bra du står frem om det, og har innsett at det var dumt ... men hvorfor gjorde du det? Var det fordi du var i en posisjon at du trodde du kunne gjøre hva du ville, eller var det fordi du hadde det vondt med deg selv?

Skrevet

Vi ble "tvunget" til å bli bedre kjent med personene vi mobbet, var 3-4 stk. Dro på tur med de via prosjekt, en av de er mine bestevenner nå.

Så bra! Skulle ønske flere skoler gjorde det slik, det kunne forhindret mye! :Nikke:

Gjest RompeRusk
Skrevet

Jaggu forskjell på skoler. Mine lærere ga meg beskjed om at det var min feil fordi jeg tok meg nær av det.. Dette sa de til og med når elever sa direkte i trynet på meg "du er stygg" når lærere sto 3 meter unna :tristbla:

Gjest SemperFi
Skrevet (endret)

Det hadde jeg ikke trodd om deg Sem-Fi! :nei:

Men det er bra du står frem om det, og har innsett at det var dumt ... men hvorfor gjorde du det? Var det fordi du var i en posisjon at du trodde du kunne gjøre hva du ville, eller var det fordi du hadde det vondt med deg selv?

Ble mobbet selv på barneskolen, men det sluttet i 7 klasse, jeg og andre ble populære ved å mobbe andre.

Selv ble jeg mobbet for å komme fra et annet land. Jeg er veldig hardhudet selv, og tok det ikke så nært. Jeg kunne bli lei meg, men gren ikke av det eller gikk hjem lei meg.

Det var gøy på den tiden, vi tenkte ikke på at vi ødela andres liv på den tiden.

Har i etterkant snakket med noen av de jeg har mobbet, hvor mye jeg ødela for de.

Ble veldig sterkt for meg, må innrømme at det kom mange tårer da. :grine:

Endret av SemperFi
  • Liker 1
Skrevet

Det er da ikke deres skyld i at noen blir mobbet. Det er faktisk veldig vanskelig å gripe inn når noen en "sterkere" enn en selv. Det er også vanskelig å gripe inn når man er redd, og er redd for å bli mobbet selv. Men de fleste tenåringer vet ikke hvordan de skal håndtere det, fordi man ikke er selvsikker nok. Vi, som er voksne, er som regel sikre nok, men det er noe vi erfarer med tiden, å ikke bry oss så mye om hva andre måtte mene.

Mye av mobbingen er psykisk, og er vanskelig å fange opp og gripe inn i. Det skjer over lengre tid og er usynlig, og det er den som blir mobbet som må slå tilbake. Iblant, om andre er der akkurat da det skjer, kan de støtte offeret.

Det beste er å si fra til en voksen, enten på skolen eller hjemme.

Skrevet

Ble veldig sterkt for meg, må innrømme at det kom mange tårer da. :grine:

:hug:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...