Gå til innhold

Arrgh, jeg har ikke penger til å kjøpe mange julegaver!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har prioritert å kjøpt julegaver til familien og kjæresten først og fremst. Nå sitter jeg her og er blakk som bare det, mens jeg ikke har fått kjøpt til mine venninner :tristbla: Og de har kjøpt gaver til meg.. Julen er et pengepress :sukk:

Den ene venninna mi er veldig slik at hun måler kjærligheten i hva det koster, så det er egentlig hun som jeg tenker mest på. Den andre venninna mi tenker jeg å lage noe kreativt til, men har jo søren meg ikke penger til innkjøp av maling osv.... :sukk:

Hvor mye koster venne gavene deres? Hvor mye tanker legger dere i dem? Lager dere gavene selv? I såfall noen ''oppskrifter''?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å gi dem en opplevelse? Gavekort på en middag ute med deg, en tur på kino eller lignende? Det trenger du jo ikke betale med en gang :)

Jeg har laget noen gaver i år, har strikket litt forskjellige ting både til venninner og søstrene mine.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til venner ligger gavene fra 100-400kr. Familie selvfølgelig mer.

Har man ikke råd, har man ikke råd.

Hvis hun ikke skjønner det kan du vel fortelle at hun kan beholde gaven som er til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist året da jeg hadde lite penger til julegaver, kjøpte jeg gaver på en butikk jeg visste at ingen av vennene mine handlet i. Da kunne de heller ikke få noen mistanke om hvor mye gavene egentlig kostet. Et lite tips?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har råd til å kjøpe til venninnene dine så tror jeg de fleste har forståelse for det, særlig om du hadde sagt i fra før 20.12.

Hva med å gi venninnene et gavekort på "jentekveld" e.l. så ber du de på nyåret en gang til mat og skravling eller filmkveld eller noe. Det er noe de sikkert setter pris på, og du slipper utgifter nå(annet enn det du evt trenger for å lage gavekortene)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ene venninna mi er veldig slik at hun måler kjærligheten i hva det koster, så det er egentlig hun som jeg tenker mest på.

Ville tenkt mindre på henne!

Synes også ideen om opplevelse er en god ide. Du kan f.eks invitere til hjemmelaget middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavekort på restaurant etter nyttår? Da får du ihvertfall utsatt utgiften.

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venner for for ca 100 kr. Ikke mye, men har ikke råd til å kjøpe for mer siden jeg er student. I år har jeg strikket en del halser til venninner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min venninnegjeng ligger gavene på ca 50-100 kroner. Kan få mye fint for det på Ikea, for eksempel! Kjøkkenting, håndduker, bilderammer etc.

Eller en pakke god te pluss en tesil, kremer eller hårprodukter, såper, blåbærsaft fra bondens marked. En fin metallboks fra en vintagebutikk/loppemarked med en pose god sjokolade oppi? Mye dill og dall, altså, men koselig likevel å gi og få slike pakker.

Jeg ville heller fått en slik minigave enn f.eks. et gavekort på middag. Hvem er det som har mage til å ringe en venninne og si: "Du, nå vil jeg innkassere den middagen som du lovte meg i julegave"... Jeg ville i allefall aldri gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...