Spatula Skrevet 19. desember 2011 #1 Del Skrevet 19. desember 2011 Hvilke godbiter må du bare bake til jul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betty2 Skrevet 20. desember 2011 #2 Del Skrevet 20. desember 2011 krumkaker Konfekt kaker Kokkos makroner pepperkaker og kakemenn <3 <3 <3 <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ariadne85 Skrevet 20. desember 2011 #3 Del Skrevet 20. desember 2011 Jødekaker! Er egentlig eneste kakene jeg trenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 20. desember 2011 #4 Del Skrevet 20. desember 2011 Chilitrøfler, de er sinnsykt gode! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia. Skrevet 20. desember 2011 #5 Del Skrevet 20. desember 2011 Skal snart lage andre porsjon sjokoladefudge for i år. De er så utrolig gode! Skal beholde litt selv, og resten skal jeg gi bort i gave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest alille Skrevet 20. desember 2011 #6 Del Skrevet 20. desember 2011 TS spør om folk kan dele oppskrifter, og ikke bare kakenavn! Jeg ble nysgjerrig på chilitrøflene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 20. desember 2011 #7 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Mi beste oppskrift, som eg har laga kvart år sidan midt på åttitalet, er desse franske pepparkakene. Eg har gått så langt at eg har sagt til barna at dei er for vaksne. (Dei får sjølvsagt vanlege pepparkaker, som er damer og menn osv.. Endret 20. desember 2011 av Alt godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldus Skrevet 21. desember 2011 #8 Del Skrevet 21. desember 2011 180 g sukker 180 g mel 180 g smør 1/2 ts hornsalt 50 g mandler (hakket i biter, ikke helt oppmalt) 100 g sjokolade (hakket i biter, ikke helt oppmalt) Settes på plate med en teskje stekes på 180 grader i 7-10 min! Disse er helt FANTASTISK gode og veldig enkle å lage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 21. desember 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 21. desember 2011 Her var det utrolig mye godt og kjempegod inspirasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 21. desember 2011 #10 Del Skrevet 21. desember 2011 Gammeldags fløtekarameller. Mmmmmm.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 22. desember 2011 #11 Del Skrevet 22. desember 2011 TS spør om folk kan dele oppskrifter, og ikke bare kakenavn! Jeg ble nysgjerrig på chilitrøflene... Oppskrift ja Litt sent, men disse er gode til nyttår og! 1/2 l. kremfløte 3-4 tørkede, røde chili (jeg bruker hele, ferske; det går også bra) 400 g myk nougat 200 g hvit sjokolade 100 g mykt smør, helst usaltet Pynt: kakaopulver Kok opp fløte med chili og la det trekke i minst en time. Smak om den er sterk nok og evt. kok opp på nytt og la den trekke en time til. Hakk nougat og sjokolade. Sil chilifløten, kok opp på nytt og tilsett nougat og sjokolade. La blandingen smelte i fløten, rør den godt sammen og hell over i en bolle. Massen avkjøles til 40 gr (steketermometer er fint her) og rør i smøret, bruk gjerne en stavmikser til dette. Fyll massen i en stor frysepose, legg den på et fat og la den stivne i kjøleskapet. Når massen er stivna, skjær den i passende biter og trill i kakaopulver. Dette er en stor porsjon, jeg bruker å lage halve og da blir det drøyt 20 stk. De smelter lett i romtemperatur, så bør has i kjøleskapet helt til de skal serveres. Skikkelig gode, smelter i munnen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå