AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #1 Skrevet 19. desember 2011 Jeg var innom en butikk og skulle kjøpe tre ting, tok derfor ikke handlekurv. Fikk lyst på julebrus og for å få med meg den holdt jeg den mellom albuen og kroppen min. Hadde også paraplyen min der. Satte varene på båndet, betalte, og var litt i min egen verden. Puttet varene i vesken, men da jeg kom halvveis dit jeg skulle og det begynte å regne og jeg skulle slå opp paraplyen, merket jeg at jeg fortsatt hadde julebrusen mellom albuen og kroppen. Vet ikke om jeg satte den på båndet, men sannsynligvis ikke. Tok ikke kvittering. Hadde ikke tid til å gå tilbake til butikken, men nå lurer jeg på om jeg må si fra om det neste gang jeg er i butikken. Synes også det var litt rart at han i kassa ikke sa noe, for flasken var ikke akkurat usynlig. Så jeg tenker at jeg sikkert har betalt. Men jeg vet ikke. Bør jeg gjøre noe?
Miki Skrevet 19. desember 2011 #2 Skrevet 19. desember 2011 Neida, jeg synes ikke du skal bry hjernen din med en sånn filleting. Neste gang ser du godt etter hva du har i hendene før du betaler. 7
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #3 Skrevet 19. desember 2011 Nei ,det går fint. har hendt jeg har lagt en bleiepakke under vogna mens jeg går rundt i butikken, og så glemt å legge den på båndet.. sånt som skjer. 2
altflyter Skrevet 19. desember 2011 #4 Skrevet 19. desember 2011 Det går an å glemme:) Ville ikke følt meg som en tyv på grunn av noe slikt 1
Gjest Bomullsdott Skrevet 19. desember 2011 #6 Skrevet 19. desember 2011 Fult mulig at du har glemt å betale for den. Mamma glemte å betale for en BH en gang, men kom på det da hun gikk ut, og løp rett inn igjen Men du kan ikke gjøre så mye fra eller til nå. Jeg ville ikke nevnt noe om det neste gang jeg var i butikken. Tror egentlig bare det kan skape unødvendige problemer, hvis de uansett ikke la merket til det. Hadde det vært meg, hadde jeg ventet flere uker/måneder med å gå til samme butikken igjen. Jeg har helt noia for å bli tatt for stjeling (aldri gjort det før!) 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #7 Skrevet 19. desember 2011 Jeg har gjort det der et par ganger. Hengt en pose med tre epler rundt håndleddet og oppdaga det på bussen på vei hjem. Da dreit jeg i det, for eplene ble spist samme kveld og morgenen etter, og det er jo kilopris på dem (samt at svinnet er stort likevel pga råtning osv). En annen gang var det en skrivebok til 5 kr. Da gikk jeg innom med femmeren et par dager etterpå fordi jeg likevel var innom kjøpesenteret. Butikkdama holdt på med varetelling og hadde nettopp stått og undret seg litt over den skriveboka som manglet. Tror hun både ble litt glad, og samtidig syntes jeg var ganske teit som kom innom med fem kr og forklarte at jeg hadde plukka med meg ei bok et par dager før uten at det var med vilje...
Gjesten Skrevet 19. desember 2011 #8 Skrevet 19. desember 2011 Tja, hvis du husker hva du betalte og er rimelig sikker på at du tok denne brusen, synes jeg egentlig du bør nevne det neste gang du er innom. Er jo bare å betale for det da, så får du gjort opp for deg. 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #9 Skrevet 19. desember 2011 Det er jo egentlig kun din egen samvittighet som avgjør hva du skal gjøre her. Jeg ville betalt den, om det var meg. 1
Noteknekk Skrevet 20. desember 2011 #10 Skrevet 20. desember 2011 Har klart det samme jeg også. Hadde en pose med et par bananer hengende fra albuen idet jeg skulle i kassen, og der hang de fortsatt da jeg var på vei hjemover. Jeg gikk ikke tilbake, men hadde nok gjort det om det gjaldt dyrere varer. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #11 Skrevet 20. desember 2011 I politiavhøret. "Kan du fortelle hvorfor du ranet den gamla dama i går?" "Vel, det er da sånt som skjer det. Du veit, man går fort, skal rekke ting og går litt i sin egen verden og kanskje vimser litt med armene og da er det fort gjort å treffe ei veske der og en pengeautomat her. Også er det jo ikke alltid at man har tid til å gå tilbake da." Men jeg skal huske på å se litt etter hva jeg har i hendene neste gang. ------------ Nei, det var jo ikke så ille. Men jeg antar at han kanskje trodde du hadde den med deg inn? Liksom, hvorfor betale for matvarene for så å stjele ei brus til 15 kroner? 5
She_Leiva Skrevet 20. desember 2011 #12 Skrevet 20. desember 2011 Vi i kassa setter veldig pris på når kunder sier ifra om det ha skjedd en glipp, men alle kan glemme seg litt, så jeg tror ikke det er noe krise om du ikke sier ifra heller. Vi tar forbehold om slike situasjoner. Fort gjort. 2
Lloud Skrevet 20. desember 2011 #13 Skrevet 20. desember 2011 Jeg var på butikken en gang, og brukte ikke handlekurv. Så når jeg skulle ta meg en bolle så stappet jeg noe snacks nedi lommen for å få hendene tilgjengelige. Merket det når jeg akkurat var snudd meg vekk fra kassa for å gå at den fortsatt lå i lomma. Snudde meg og forklarte situasjonen, og betalte. Men hadde jeg kommet halvveis hjem er det noe annet. Jeg tenker kanskje at en annen gang jeg kjøpte det samme så kunne jeg bedt personen i kassa om å slå den inn to ganger, pga en glipp en gang... Visst det skulle ha noe å si Kjøpte to like julepynt greier her om dagen, og når jeg var kommet langt fra butikken så merket jeg på kvitteringen at kun den ene var slått inn... Jeg måtte rekke en buss hjem da, så hadde ikke tid til å gå tilbake for å betale for den. Men der var det ikke jeg som hadde gjort en glipp heldigvis, for jeg la begge på kassabenken.
Gjest Elfrida Skrevet 20. desember 2011 #14 Skrevet 20. desember 2011 Det hadde ikke jeg giddi å gjøre noe med. Men så gidder jeg heller ikke å gå tilbake hvis de har slått inn en ting for mye heller, så lenge det er snakk om småbeløp. 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #15 Skrevet 20. desember 2011 Sist jeg var på Ikea stod jeg i selvbetjent-kassen og stjal planter for 800 kroner, tenkte feil og scannet pottene (10kr per) i stedet for plantene for 200 kr per.. Sånt som skjer, er det i en liten butikk bør du absolutt gå tilbake og gjøre opp for deg så du slippr og stjele hele dagsoverskuddet. Skjer det på Ikea så gjør det ikke så mye, det er uansett en svensk bedrift!
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #16 Skrevet 20. desember 2011 hvordan går det ann å glemme noe man har under armen? har du brei skulder eller hahaha
Gjesten Skrevet 20. desember 2011 #17 Skrevet 20. desember 2011 Sist jeg var på Ikea stod jeg i selvbetjent-kassen og stjal planter for 800 kroner, tenkte feil og scannet pottene (10kr per) i stedet for plantene for 200 kr per.. Sånt som skjer, er det i en liten butikk bør du absolutt gå tilbake og gjøre opp for deg så du slippr og stjele hele dagsoverskuddet. Skjer det på Ikea så gjør det ikke så mye, det er uansett en svensk bedrift! Jeg håper du er et troll. 1
Gjest Surrehodet Skrevet 20. desember 2011 #18 Skrevet 20. desember 2011 Jeg stjal engang i min ungdom en pakke tyggis på en Statoil. Med vitende og vilje en Lørdagsnatt, det var laaang kø og jeg var på en snurr Neste gang jeg var i den byen, forklarte jeg hva som var skjedd og insisterte på å få betale. De bak kassa ville le seg fillete fordi en voksen dame kom 5 år etterpå og tilsto sin ungdomsfyllesynd. Så moralen her er, om du fortsatt tenker på det jula om 5 år.........Betal da 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #19 Skrevet 20. desember 2011 Jeg håper du er et troll. Kjøpte varer for 4000 kroner og hadde kjørt helt hjem (4 timer unna) før jeg fant det ut.
Gjest Regza Skrevet 20. desember 2011 #20 Skrevet 20. desember 2011 Tror verden fortsatt vil gå rundt selv om butikken mangler 10-15 kroner
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå