Gå til innhold

Singing cows vei til å bli mamma:)

Singing cow

Anbefalte innlegg

heisann:) da fikk jeg endelig fingen ut og fikk lagd en dagbok. jeg er veldig redd for å ødelegge graviditeten ved å gjøre dette, og ved å glede meg for mye..

jeg er en jente på 21år, og gift med mannen min på 28:) vi var i PP5 da spiren endelig satt:) vi er fra stavanger:)

er ganske teit hvordan det skal være, du er glad for du er gravid, men kan ikke glede deg helt for noe kan forsatt skje... jeg er idag 6+5 og er utrolig kvalmen, og ekstremt lite energi..

men jeg er gravid, og er utrolig lykkelig, selv om det er mange tanker som svirrer rundt, veldig deilig å få ut ting og tang her:)

håper noen vil følge med her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

var hos legen sist torsdag, er sykemeldt til neste år pga svangerskaps kvalme. har vært skikkelig kvalmen, og skikkelig lite energi, så er deilig og slippe å tenke på jobben akkuratt nå:)

har hatt 2 dager nå hvor jeg har følt meg bedre, i går og foreløpig idag:) i går feiret vi min manns bursdag hos hans familie, og jeg er takknemmlig for at jeg var oppegående.

vanskelig å skjule når alle venter på nyheten: vi er gravide. Svigermor mi spurte med en gang jeg sa jeg var uggen. :fnise:

fikk vite i går at svigerinnen min har UL på bursdagen min:D det er kanon gøy:) vi ligger 1 mnd bak dem, så det blir veldig gøy å fortelle dem det når tiden er inne:)

masse å glede seg til:D tiden går veeeeldig seint:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

insiprert fra mangen andre graviditets dagbøker, fant jeg denne på Babyverden.no:) veldig koselig liste:)

Unnfangelsen finner sted omkring: 12. november 2011

Hjertet begynner å slå: 7. desember 2011

Du er nå 7 uker og 2 dager på vei: 19. desember 2011

Embryoet beveger seg: 31. desember 2011

Alle indre organer er ferdig formet: 7. januar 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 7. januar 2012

første svangerskapskontroll: 13.Januar 2012

Tidlig UL: 16.Januar

Risiko for spontanabort avtar: 21. januar 2012

Kvalmen avtar for de fleste: 28. januar 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 4. februar 2012

Fosteret svelger og tisser: 18. februar 2012

Tid for ultralyd: Privat 1.mars 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 3. mars 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 17. mars 2012

ordinær ultralyd: 22.mars 2012

Fosteret begynnerå høre: 7. april 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 5. mai 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 9. juni 2012

Tar 2 uker ferie før permisjon: 25/26.Juni 2012

Svangerskapspermisjonen begynner: 10. juli 2012

Antatt termindato: 31.Juli 2012

Endret av Singing cow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok :blomst:

Kvalme er ikke gøy, men et tegn på at ting er som de skal (velger jeg hvertfall å tro ;) ) Bra at det hjelper med rolige dager :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: til dere :vinke: her er formen ikke god i det hele tatt. ligger på sofaen hele dagen kvalmen, og må ligge og spise for at det ikke skal komme opp igjen.

er sykemeldt til nyåret, men skal ringe legen idag og snakke med henne. kan ikke gå kvalmen og spy på jobben. det hører bare ikke sammen.

vi var hos bror min og svigerinnen min på tirsdag, da spydde jeg to ganger der og en gang når vi kom hjem. så sofaen er best:P

julen gikk ganske bra, sleid litt med maten men det gikk greit:) fikk masse fint:)

nå skal jeg få i meg litt frokost:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med graviditeten :strix:

Er forferdelig å gå å være kvalm hele tiden, men det blir forhåpentligvis bedre utover svangerskapet. Men veldig deilig å slippe å tenke på jobb når man er så kvalm i allefall :)

Jeg kommer til å følge med her inne fremover i allefall :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se at du har fått ordna deg ei dagbok her Singing Cow :klemmer:

Jeg kommer til å følge med her fremover :) Prøv å nyt tida du er gravid. Ønsker deg lykke til videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: pjusk og lunem:D kjekt dere vil følge med:D

i går var en fin dag, ikke kvalmen før kvelden:D skikkelig deilig. men idag er det samme. skal til legen igjen på mandag.

:hoppe: for 9 uker idag :strix:

vi har en liten oppryddning her idag, etter 3 uker med kvalme så ser det ganske bombet ut=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk og godt nyttår til dere også:D

har nettopp komt hjem fra legen, er sykemeldt 2 uker til frem til svangerskapskontrollen. fikk også kvalmestillende. får di av apoteket i morgen. håper det funker. noen som har erfaring med det?=)

nyttårsaften gikk stille og rolig for seg:) var hos svigerinnen min og bror min, de har ei jenta på snart 19mnd, + hun er også gravid, 1 mnd foran meg så va deilig rett og slett:)

hadde dere en fin feiring? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

blæh, idag er jeg virkelig ikke god. måtte ligge på sofaen for å få i meg maten. så skal jeg til svogeren min å leke elektriker. det kan bli morro og se hvordan det går med denne kvalmen =/

Merker på mor mi at hun har mistanke, måten hu spør på:P synes det er veldig morsomt, men vet ikke om jeg vil forsette å lyve.

hvordan klarte dere det? eller fortalte dere det?=)

får gå å sminke meg og komme meg avgårde.

ønsker alle en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 10 uker idag :hoppe: :D

i går bestemte vi oss for at vi skal dele nyheten med familien:) riktig nok så er foreldrene mine på hyttå, men når de kommer hjem så får de vite det:)

tantungen min har fått en body der det står: Tanten min er blitt smelt på kjukken:D

gleder meg til å se hvordan gjengen reagere:P

tok min første kvalmestillende før jeg la meg igår, kan ikke si de har virket foreløpig, men det kommer vel:P

idag er planen og holde seg inne å bare kose på sofaen, kanskje en liten tur ut i det deilige været:)

ønsker alle en fin dag og en flott helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 10 uker :hoppe:

Så morsom måte å fortelle nyheten på :) her var det vel i grunn ingen som forventet nyheten, så vi slapp spørsmål om det. Men vi ventet ganske lenge med å fortelle det, så det begynte vel å vises litt da vi kom med nyheten. Men veldig koselig når man forteller det (hvis alle er positive til det da, selvfølgelig) :jepp:

Håper kvalmen blir bedre med kvalmestillende, er kjedelig å gå rundt å være så kvalm hele tiden.

Ha ei fin helg du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her i gården har jeg fått spm "er du gravid?" siden jeg giftet meg i juli, så er litt lei av at de mase, men kjekt at de gleder seg da:)

for å skjule nyheten har jeg sagt at jeg har en kraftig betennelse i kneet( har slitasje) og at jeg går på kraftig antibiotika å at jeg har reagert på den.

i går ringte mor å var kjempe bekymra, ville ha meg med til en refleksolog eller noe sånn :fnise: så hun og far får vite nyheten i morgen.

føler ikke det er rikitg at de skal være så bekymret for meg når det ikke er noe farilig :fnise:

idag er det en sløve søndag, meg å mannen skal spille Heroes V might and magic:) jeg vinner;)

ha en flott søndag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 10 uker, Søte deg! :)) Gleder meg til å høre hvordan det gikk når dere fortalte den fantastiske nyheten til familien :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 11 uker :hoppe:

fortalte det til foreldrene mine på mandag som var. var utrolig morsomt, for mor tok ikke helt hva som sto på bodyen til tantungen min. hun leste det høyt og lo litt åsså :" er du det??" åsså blei hu kanon glad:D samme med far min:)

mormor og morfar ble akkuratt som unge igjen, samme med kommende farmor og onkler:) kjempe kjekke reaksjon:)

første svangerskapskontroll idag:) det gikk bra. hun sjekket livmora og blodprøver og div. så er jeg sykemeldt frem til 05.02.12, skal tilbake da så får vi se:)

mannen har reist i nordsjøen, og jeg sløve på sofaen med harry Potter:)

mandag er det tidlig UL:) gleder meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på UL igår, fikk se et hjerte som slo og en liten en på 5cm som sprellet rundt:D var heeeelt fantastisk:D

fikk masse bilder, og Hun som utførte UL'en sa at hun kunne ikke se noe galt så langt :hoppe: er så innmari glad:D kan endelig slappe av og nyte:D

ble satt frem 3 dager, så kan :hoppe: for 12 uker idag :hoppe:

fantastisk dag i går:D

idag er jeg ganske dårlig, så slappe av på sofaen med noe snop og frokostblanding:D

håper alle har en fin tirsdagskveld:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...