Gå til innhold

Noen her som IKKE vil ha juletre?


AnonymBruker

Juletre eller ikke?  

62 stemmer

  1. 1. Skal dere ha juletre?

    • Ja
      32
    • Nei
      30


Anbefalte innlegg

Nei, eg gidder ikkje å støtte den industrien der. Trær hører til UTE, ser absolutt ikkje poenget med at det skal drepes og dras inn i stua i 1-2 uker før det pælmes ut igjen. Då klarer eg meg med mitt lille mini-plast-tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med tre katter så er juletre mer styr enn stas.

Samme her. Jeg synes egentlig det er litt trist, for det blir liksom ikke helt det samme uten. Men her er det komplett umulig å sette opp noe juletre.. Pleier å pynte klorestativet jeg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

jeg skal ikke ha det hjemme hvertfall. fordi jeg synes det er synd man skal dra et trè inn i huset. der står det til det dør. stakkars trè :gjeiper: og så må man ha nytt hvert år. hvorfor ikke kjøpe et plastikktrè? dessuten ser hunden sitt snitt til å løpe avgårde med pynten eller godteriet oppi kurvene. hun har veltet treet mange ganger :gjeiper:

Endret av Nuppdupp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tre katter så er juletre mer styr enn stas.

Har 2 katter her, og det har aldri vært noe problem, utenom at den ene elsker å ligge under treet, og blir veldig lei seg, den dagen det forsvinner ut igjen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Jeg er glad i lukta av juletre, så jeg tar med et par grankvister inn som jeg setter i vann.

Men jeg skjønner faen ikke poenget med å ha et tre i stua i to uker. Så sykt lite miljøvennlig, alt for bruk-og-kast!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Vi skal være borte omtrent hele jula, så i år har vi bare pynta leiligheten, men ikke noe tre.

Vi har vel dessuten ikke plass til et tre, om det da ikke skal stå midt på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk slik at den miljøvennlige faktoren ved å bruke plast juletre er ganske minimal sammenlignet med å kjøpe et ekte bruk og kast juletre. Nettopp pga. produksjonen av plast som er mye mer omfattende og innvolverer mye mer forurensning av miljøet. Anskaffelse av råmateriale, plast produksjon og levering av alle materialene til fabrikken, samt levering av juletreet fra kina og hjem til deg, er noen av de svært mange faktorene som spiller inn.

Blir så provosert hver gang noen bruker miljøvennlighet som argument. Vil du være miljøvennlig så ikke skaff deg tre!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Det er faktisk slik at den miljøvennlige faktoren ved å bruke plast juletre er ganske minimal sammenlignet med å kjøpe et ekte bruk og kast juletre. Nettopp pga. produksjonen av plast som er mye mer omfattende og innvolverer mye mer forurensning av miljøet. Anskaffelse av råmateriale, plast produksjon og levering av alle materialene til fabrikken, samt levering av juletreet fra kina og hjem til deg, er noen av de svært mange faktorene som spiller inn.

Blir så provosert hver gang noen bruker miljøvennlighet som argument. Vil du være miljøvennlig så ikke skaff deg tre!

SIGNERT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig ikke juletre er det mest miljøfientlige vi driver med... Juletrærne vokser på tette plantefelt, og de er unge når de tas. På hvilke måte mener dere dette er miljøskadelig? Sett bort fra at man bruker lastebiler til å frakte treet?

Disse plantefeltene er ikke så store, det er ikke veldig mange "fotballbaner" som brukes på juletredyrking, og jorda trærne dyrkes på er ikke nødvendigvis jord som ville blitt brukt til matproduksjon eller noe annet "miljøvennlig".

Veldig gjerne utdyp hva som er så miljøfarlig med ekte juletrær.

Plasttre derimot - det er laget av ikke-fornybar ressurs (plast - olje) og kastes vel på en eller annen søpleplass etter noen år, når det begynner å bli slitt etter å ha blitt satt opp og tatt ned, der det ligger uten å brytes ned.

Jeg er veldig for å være miljøvennlig, men det må jo være en logikk bak?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt å svare på spørsmålet:

Jeg kommer ikke til å ha eget tre, da jeg og barna ikke skal feire jul hjemme hos meg i år. Kommer til å pynte til jul på andre måter, og kommer til å ta inn grankvister som jeg setter noen kuler og litt lys i. Å baske med et stort tre på egenhånd når barna ikke skal være her, det orker jeg ikke. Og til TS: Jeg skjønner ikke at det at du har barn er et argument for å IKKE ha tre, for meg ville det vært omvendt... For mange barn er juletrærne gode og viktige minner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ikke ha juletre. Har to katter i hus, han ene er veldig leken av seg, og jeg ser for meg at han hadde klatra og velta hele tredet. Gamlefar hadde sikkert gått løs på tredet som en hvilkensomhelst sofa. Altså med klørne.

Derimot så har pappa laga en variant av juletre av noe sponplater til oss. Det er ca 40 cm høyt og skal stå på en hylle. Jeg har malt det fint juletregrønt, og så skal det pyntes med noen små, lilla julekuler som jeg fant på -nille :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Her kommer det ikke noe tre inn i huset.

Mest pga dyrene som garantert kommer til å rive ned treet, men også pga plassmangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å ødelegge gleden din, men det er ikke anbefalt å ha juletrebelysningen på om natta pga brannfaren.

Led-belysning fikser også det problemet. :)

Nei, juletre gidder jeg rett og slett ikke. Jeg har et lite glitrende ståltråd og glitter-tre med led-lys fra Clas Ohlson, det settes i vinduet 1. desember. Og det er vel det av julepynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har et lite tre i potte som jeg pynter. Når jula er ferdig, flytter det ut på den ene verandaen (uten pynt, dog :fnise: ). Neste år repeterer vi!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Vi har det ikke fordi vi helt enkelt ikke vil.

Eneste vi har er rød duk på stuebordet og to småbord. + spisebordet og røde gardiner på kjøkkenet.. også sånne staker i vinduet. og julestjerne i vinduet på kjøkkenet.

ikke nisser og sånt drit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er allergiske, har hunder og har faktisk ikke råd til julepynt i år. Så her er det ikke et snev av jul utenom kortene på kjøleskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...