FrøkenStrøken Skrevet 14. januar 2013 Forfatter #481 Del Skrevet 14. januar 2013 Har fått snakka litt om det, men han vil visst heller glemme enn å bearbeide.. altså, han er ikke uvillig til å prate, men da fordi jeg ønsker det, og ikke ut ifra egne behov! Var fælt for han, tror jeg.. lett å glemme mannfolka oppi det hele, for det er jo damene som føder, og de som har smertene og er midt i alt.. Er litt sliten nå, blir ikke så mye søvn.. tror jeg skulle levd over det, hadde det ikke vært for at K krever oppmerksomhet hele tiden! Han har veldig lite lyst til å sove på dagene, jeg må jobbe hardt for å få det til, han selv ønsker heller at jeg skal gjøre noe med han hele tiden.. bære, humpe osv, alt for å ikke sovne! Når han skjønner at jeg prøver å få han til å sovne begynner han å sutre, og jeg må gjøre alle triksene (som krever en del energi) for å få han til å sovne. Så våkner han gjerne igjen.. Nå sover han, og jeg skulle gjerne sovet også, men blir jo så satt ut av å tro at jeg har litt alenetid - og ta feil - femten ganger på en dag! Syte, syte.. blir mye av det nå! Jaja, håper natta blir fin, iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 15. januar 2013 Forfatter #482 Del Skrevet 15. januar 2013 Jeg elsker å være hjemme hele dagen med K, han er en helt annen gutt når vi slipper å rekke noe, og vi kan ta ting akkurat i hans tempo vi sov hele natta, bare med korte spisepauser og rett i søvn igjen. Våkna klokka åtte, og nå holder han på med sin tredje timeslange dupp siden vi sto opp! De to første i dagkurven sin, nå sitter han med beina oppunder seg på fanget mitt. Multitasking på høyt nivå, kos, søvn og jobber med magen samtidig Skulle nok ha sovet selv når jeg har sjansen, men det er deilig å slappe av og gjøre småting som venter.. Telefoner som skulle vært tatt lenge, bestilling, avbestilling, omgjøring, booking.. Føler meg flink! Kanskje jeg til og med får betalt regninger i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 15. januar 2013 #483 Del Skrevet 15. januar 2013 Kjenner igjen det der med rumlende mager gitt! Vegard greier heldigvis å få det ut selv, så vi har ikke hatt de lange periodene med gråt og tenners gnissel (bank i bordet...). Håper det ordner seg for dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 16. januar 2013 Forfatter #484 Del Skrevet 16. januar 2013 Gullet! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 16. januar 2013 #485 Del Skrevet 16. januar 2013 Såååååå fin Skikkelig kjekkas er han, asså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 16. januar 2013 #486 Del Skrevet 16. januar 2013 Åååå Nydelig tvers gjennom. Dere har gjort en god jobb der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 16. januar 2013 Forfatter #487 Del Skrevet 16. januar 2013 Tusen takk damer, vi er veldig godt fornøyde selv også! (enn at jeg gikk og lurte på om jeg kom til å synes han var en fin unge, og nesten var litt bekymret.. trengte jammen ikke det! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 17. januar 2013 #488 Del Skrevet 17. januar 2013 Nydelige vesle gutten din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 17. januar 2013 Forfatter #489 Del Skrevet 17. januar 2013 Her justeres kveldsrutinen for å finne den som passer for K! Han har vært en del grinete på kvelden, og roa seg med en gang det ble natt, så nå skal vi prøve å være litt tidligere ute. Trøtt baby = sur baby! Dusja sammen i sjutida, det gjorde vi i går også, og han syns det er så kjekt! Virker som han liker det bedre enn å bade, og er mindre styr for oss også å slippe badebaljen. Jeg går i dusjen, pappaen sender han inn når vannet er passe. K får være der en stund før pappaen får han tar på bleie og pysj. Vi kan jo ta bad en gang i blant, som avveksling! Klokka halv åtte var han sulten, da gikk vi rett i dobbelsenga. Spiste til han sovna, ble vekt da han skulle over i egen seng, og var visst enda litt sulten. Holdt han etter måltidet til han sov igjen, og la han i egen seng. Tok en time, og klokka halv ni sov han i egen seng. Spent på om det er litt tidlig, men tror kanskje ikke det.. Tidligere har han sovet i stua i tre timer rett før sengetid uten at natta ble ødelagt iallfall! Kan vel bare glemme å få sove igjen etter amminga i 6-7tida dersom vi klarer å gjøre dette til rutine, men verdt det om K slipper å bli så overtrøtt på kvelden! Til nå har vi sovet litt lenger etter den amminga kanskje en av tre ganger, så krysser fingrene hver morgen.. Helt avhengig av om han bæsjer under måltidet eller ikke, for han har begynt å gjort det til en vane på morgenen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 18. januar 2013 Forfatter #490 Del Skrevet 18. januar 2013 Prosjektet fungerte fint! Han sov fra 20.30-12.30, etter det var han oppe og spiste hver 2.5 time. Trodde nesten ikke mine egne øyne da jeg så på klokka siste gang han vekte meg, da var den 9.30! Bare en matrunde ble langvarig, for da var han litt sutrete og sovna ikke direkte. Jeg løftet han og la han ned igjen når han så ut til å ha roet seg, men jeg stolte ikke på at han sovnet. Ba derfor pappaen holde et øre åpent mens jeg gikk på do, i tilfelle han begynte å hylskrike. Kjempesmart, for da jeg kom tilbake lå de og pratet.. JA, det er koselig at gutten er blid og prater, men ikke oppmuntre til det på natta! Så ble det jo min jobb å få han til å sove igjen, det gikk heldigvis ganske greit.. jeg kunne legge meg til å sove en time etter vi begynte amminga. Håper vi får inn rutinene så godt etterhvert at jeg kan stole på at han sover til disse tidene uansett, sånn det er nå er jeg på rommet når han sover så han ikke skal våkne til ordentlig om han merker at han er alene. Han våkner ofte, men når han ser meg lukker han øynene og sover videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 18. januar 2013 #491 Del Skrevet 18. januar 2013 SÅ flinke dere er! Jeg synes det er bra, slik du gjør! Kanskje jeg har skrevet det før, men min svigerinne fikk råd fra helsestasjonen om at babyen bør være tilbake under dyna 2 timer etter at den våkna. Det forandra hele hverdagen for dem Er veldig spent på kommende rutiner her i gården, altså. Kommer nok til å klikke meg inn i dere nybaktes bøker for å hente tips og triks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 18. januar 2013 Forfatter #492 Del Skrevet 18. januar 2013 Uff, ja men han blir jo bare mer og mer grinete, selv om jeg prøver å få han til å sove.. Aktiviserte han litt i sta, han var ivrig ei lita stund, så syting. Gjesp, sutring og alt, blodig fornærma når jeg prøvde å få han til å sove. Klarte så vidt å holde øynene oppe, men protesterte, ja! Sovna relativt fort, sov i tre kvarter. Da han våkna var han fremdeles grinete. Syns han sover mye om dagene, og blir ofte mat også, for han sutrer sånn.. Vegrer meg for å dra noe sted med han, for all våkentid er mat, klaging og kamp for å sove.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 19. januar 2013 #493 Del Skrevet 19. januar 2013 Gullet! Fine lille gutten deres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 19. januar 2013 Forfatter #494 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Shoppingtur i dag! Er så godt å dra ut sammen med pappaen, da blir det litt mindre å tenke på.. kan få se på ting "alene" uten vogna! Tidligere kunne K ligge i vogna og sovne. Litt misfornøyd akkurat med det samme, og våkna med en gang vogna ble rolig, så måtte gå hele tiden. Men nå.. han har jo blitt mye mer interessert i alt rundt seg, og inni vognforet er det masse små figurer! De var plutselig kjempespennende, og han lå og studerte dem hele tiden. Smilte og var storfornøyd, men ho mor ante at dette kunne bli trasig, for vi baserte oss jo på at han skulle få en god soveøkt mens vi tusla rundt. Skjedde ikke det, og selvfølgelig ble han jo overtrøtt og sur! Pappaen måtte visst bære rundt på han og trille vogna foran seg for at han ikke skulle hyle (jeg hadde fått 20 min til å kjøpe meg klær mens de gikk rundt). Kjempegøy, der sto jeg i et prøverom og hadde nesten funnet meg et nytt antrekk, så hører jeg en velkjent hyling utenfor. Helt tilfeldig så hadde pappaen stilt seg like utenfor butikken jeg var i (på et kjøpesenter), og ikke tvil om at jeg kjente igjen lyden av lille K! Ble litt stressa, men så fant jeg ut at han nylig hadde spist, så da kunne pappa få ta ansvaret mens jeg gjorde meg ferdig. Det var godt, å kjenne at jeg klarte å tenke at jeg ikke trengte å løpe fordi han gråt.. Nå ligger K i sjalet og sover tungt, har ligget der i to og en halv time. Godt at han får tatt igjen litt søvn, for han blir iallefall ikke lettere å legge til kvelden om han er stuptrøtt Enn at jeg faktisk kjøpte meg nye klær i dag! Ei svart bukse og to overdeler, følte meg plutselig litt ordentlig igjen Har jo gått i samme fillene i et år nå, pluss noen gravidbukser som ikke kan brukes lenger.. vel verdt pengene, selv om buksa forhåpentligvis blir for stor om ikke så lenge Endret 19. januar 2013 av FrøkenStrøken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 24. januar 2013 #495 Del Skrevet 24. januar 2013 Er sunt at pappaene også kan roe ned og bysse. Og at vi damene klarer å lukke øra! Herlig at du fikk shoppe litt, da!! Uansett om klærne blir litt store om ikke altfor lenge, så er det jo viktig å føle seg fresh og vel! Det fortjener du! Er LITT misunnelig, men er jo ikke lenge til jeg kan slenge på meg ei bukse igjen. Forhåpentligvis får jeg på meg gravidbukse etter fødselen. Er igrunn litt lei av strømpebukser og kjole Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 26. januar 2013 Forfatter #496 Del Skrevet 26. januar 2013 Selvvalgt sovestilling.. Froskestilling på fanget, nesa inn i armkroken og hånda passer godt på maten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhiannon Skrevet 26. januar 2013 #497 Del Skrevet 26. januar 2013 Selvvalgt sovestilling.. Froskestilling på fanget, nesa inn i armkroken og hånda passer godt på maten.. Naaaw, se han koser seg da :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 26. januar 2013 #498 Del Skrevet 26. januar 2013 Hihi, såå fin asså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenStrøken Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #499 Del Skrevet 1. februar 2013 Jeg og K er på bøsøk hos foreldrene mine og koser oss! Blitt endel turgåing, ikke like kaldt her som hjemme. K hadde virkelig ikke dagen sin onsdag og torsdag, bare sutring og misfornøyd med alt. Gråt og var sulten, enda mer gråt når jeg la han til og han ikke lå perfekt på førstenforsøk, gråt så han mista pusten når jeg tk han unna.. Måtte underholdes hvert våkne sekund! Sånn var det uansett hva vi gjorde, og jeg følte meg udugelig som mamma. Får tåpelige tanker som at han forbinder meg med dårlige følelser, at han hadde hatt det mye bedre med en annen mamma. Blir så lei meg når jeg føler at alt jeg gjør blir galt! I dag er han heldigvis ordentlig kosegutt, vil ha mammaen sin hele tiden.. Får ligge på puppen så mye han vil, er bare kos sovner litt, spiser, smiler og sjarmerer. Takk for gode dager etter de tunge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 1. februar 2013 #500 Del Skrevet 1. februar 2013 Du er garantert verdens beste mamma!! Jeg vil tro at det uansett, for alle, er noen slitne og kranglete dager innimellom.. Tenk, disse små vokser og forandrer seg. De klarer å ta inn fler nye inntrykk etterhvert som tiden går. Jeg tror det er normalt at disse små er litt opp og ned, jeg.. Uten at jeg har så mye peiling på det, egentlig Og det handler ikke om mammaer som er flinke og gode. Koselig å lese at dere har det herlig idag! Deilig med kosegutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå