Gå til innhold

Et stjerneskudd

FrøkenStrøken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil tippe 1 eller 3 november :nigo:

Jeg håper desember?! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjetter du tar termin datoen min. 3. desember :laugh:

Skrevet

Jeg håper desember?! ;)

:skratte: Ja, jeg mener jo såklart desember :fnise:

Skrevet

Lang natt og formiddag, en del menssmerter, til og med sånn at jeg våknet av det flere ganger. Føles ømt i hele området der nede nå, vanskelig å skille hva som kommer fra mage/bekken/underliv!

Om en time skal jeg til jordmor, blir vel siste gang hos henne! Rart :) ettersom jeg forsto i tr.heimspias dagbok (som har samme jm som meg), sjekker hun ikke modning, så jeg får vel ikke så mye ut av timen..

Håper studenten som var der sist ikke er der i dag, hun var veldig søt, men skikkelig uerfaren, og det hun sa og spurte om ble bare merkelig. Jm selv er veldig flink til å fange opp det jeg har behov for å snakke om, men sist satt hun bare i bakgrunnen mens studenten ledet timen. Heldigvis følte jeg ikke at det var særlig nødvendig med noen prat den gangen, så det gjorde liksom ikke noe, og jeg tror jeg skal klare meg uten en alt for personlig time hvis det blir aktuelt denne gangen også :)

Skrevet

Håper det har gått bra hos JM idag :Nikke:

Skrevet (endret)

Der kom jeg hjem igjen, slitsomt dette! Menssmerter ganske så konstant.

Jordmorstudent i dag også, men ikke så farlig egentlig.. Hun har blitt litt tryggere på litt over to uker også, virket det som! :)

Ikke så mye å få vite på kontrollen, men blodtrykket var litt opp og ned fra måling til måling.. Først var overtrykket litt høyt, og når det gikk ned steg undertrykket. I tillegg var det spor etter protein og blod i urinen.. Ehh, ja jeg slimer jo som en gris for tiden, så det skulle vel godt gjøres om ikke..? De reagerte ikke veldig på det, men sa at om jeg ikke har født til mandag skal jeg gå og få sjekket det opp hos fastlegen, for sikkerhets skyld.

Opp 500g på 16 dager, noe som gir en total i svangerskapet på 12 kg. Ikke så aller verst, men med mitt utgangspunkt skulle jeg gjerne ønsket meg mindre! Klarer å ikke fokusere så veldig på vekt nå, heldigvis :)

De var veldig positive til mensverk og slim og alle de greiene der da, og trodde kanskje ikke jeg trengte overtidskontroll. Hååper de har rett, og at jeg slipper! Skal i så fall ringe sykehuset på torsdag i neste uke for å avtale om jeg skal komme fredag eller mandag, siden overtidsdatoen er på lørdag.

Jaja, hva gjør jeg da? Begynner å bli lei av å være hjemme om kveldene, og føler litt for finne på noe.. Tror jeg prøver å holde meg selv opptatt for slippe å tenke, men har jeg overskudd til å gjøre noe da..?

Endret av FrøkenStrøken
Skrevet

Bra det gikk bra!!

-Spis grøt med masse kanel? (Ikke akkurat et hobby-foretak, kanskje)

-Ingenting mtp barnerom eller barnetøy eller noe som skal ordnes?

-Julegaver, sortere, og legge klart i poser til dit det skal leveres?

-Gå deg en tur hvis du orker?

-Se på serier/film på Netflix (Jeg anbefaler Fringe hvis du liker science/fiction og krim)

-Blås liv i gamle kunstner: Tegne/male/synge/spille/fotografering.. et eller annet..?

Skjønner godt at ventetiden blir lang.. Håper mensenvondten gjør nytta si og at bebissen er klar for å komme ut ganske så snart!!

:klemmer:

Skrevet

Hva med å lage julekort, du kan jo også begynne å pynte til advent/jul, legge ut siste magebilde ( ;) ), bake litt, SLAPPE AV, se serier, kose dere som kjærester ;)

Skrevet

Takk for gode tips! :)

Ligger og kjenner på "tak" i magen som kommer og går nå, er så usikker på hva som er maserier, kynnere og når det eventuelt går over til rier. Dette er som om noen tar tak i "halsen" med knyttneven og strammer, sånn at det også river litt i korsryggen, men de er litt for uregelmessige og langvarige til å være ekte, tror jeg. Fra 5-20 min mellom hver de siste par timene, og de lengste er over ett og et halvt minutt (dabber av til bare murring på slutten). Jeg trenger en fasit, takk :)

Skrevet

Jeg tar bare frem :popcorn: jeg nå trur jeg :nigo:

Skrevet

Finnes nok ikke noe fasit ;) men hadde vært himla kjekt om det gjorde det. Mine rier var ikke så veldig regelmessige. Så ga opp å prøve å ta tia mellom de. Svingte hele tia fra 2-10 min. Til og med pressriene var litt sånn.

Men JM sa at det var ikke så farlig :)

Skrevet (endret)

Det er ikke blitt kjempevondt, men kjenner takene bra, og de varer ca ett minutt. Den rietelleren viser ikke intervallene, bare start-/sluttidspunkt, men det har sett ut som det har vært ganske stabilt på et kvarter mellom de siste 2.5 timene, iallfall. Tenkte jeg skulle rekne ut litt mer nøyaktig, og da ser det sånn ut fra 17.50 (intervall i minutter):

20

17

16

16

13

13

10

11

Har bare sett på hele minutter, og ikke sekunder!

Endret av FrøkenStrøken
Skrevet

Oioioi... Jeg trur det er noe på gang her ja :popcorn:

Skrevet

Ikke så mye annet å gjøre enn å telle, se på samboeren som skrur babymøbler og å trykke på kg.. Så håper ikke jeg oppdaterer noen til døde, hehe.. Men kan jo være fint å huske på til en annen gang? :)

Skrevet

Tror det dabber litt av, iallfall ikke like lett å ta tiden, for flyter litt ut! Får se hva som skjer framover.. :)

Skrevet

Hvis det skjer idag, vil jeg gjerne endre tippedatoen min :ler:;)

Skrevet

Tror ikke det gjør det, siden det har roa helt ned. Legger meg og ser om jeg får slappa av og kanskje sove :)

Skrevet

Hvordan er det med frøken strøken? :klem:

Var det maserier du hadde igår, mon tro? Mamsen pleier å si: du VET når fødselen er igang.

:blomst:

Skrevet

spennende nå jo! Krysser fingre for at det skjer noe nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...