Gå til innhold

Et stjerneskudd

FrøkenStrøken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så fin mage!

Spennende tid for deg nå, må prøve å følge med bedre kjenner jeg :) Er der jo snart selv!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jo ingen garanti for at jeg blir før deg, Rhiannon! ;)

Nå begynner det å bli litt tungt, plutselig ikke bare å sprette ut av senga lenger.. Har jo egentlig ikke følt meg så diger og overgravid tidligere, har kunnet holdt på omtrent som før, men nå kjennes det i bekkenet! Brenner midt der oppe når jeg skal ut av senga, så kvir meg for å stå opp, og ikke minst for å kle på meg.. Ikke klar for dagen enda, for å si det sånn! ;)

Plana var å komme meg ned til byen en tur i dag, men ting tar tid - har snødd en del i natt, det gjør det jo ikke lettere å komme seg ut døra! Men det blir jo færre og færre dager igjen nå, så dumt å utsette! Før fikk jeg jo gjort alt på en dag, nå må jeg gi meg etter et par timer og dra hjem igjen med halve lista ugjort. Sånn er det vel å være høygravid, og det er fantastisk godt å ikke være på jobb nå!

I går var vi på date, spiste middag ute og så James Bond på kino. Veldig koselig, må nyte øyeblikkene nå som det alltid er en fare for at det er siste gang på lenge! Vi prøver å ha "den siste daten" som en familie på to så ofte som mulig nå, hehe.. Merker jo at jeg har brukt alt av overskudd på å komme meg gjennom dagene en god stund nå, så det er så godt å føle på at det er positivt å gjøre noe sammen med kjæresten igjen! Han er jo virkelig herligst i verden, og han fortjener at jeg viser det. Det er mye lettere å være en hyggelig kjæreste når jeg "bare" er fysisk sliten enn sånn jeg var tidligere :)

Men da skal jeg kanskje prøve å kle på meg, er ikke SÅ mye arbeid som jeg tenker at det er, og så blir det så mye mer sannsynlig at jeg faktisk kommer meg ut etterpå :)

Ønsker dere damer en herlig dag!

Skrevet

11 dager til termin :)

Var en tur innom føden i går, har vært så slapp, uvel og ekkel de siste dagene, og har kjent mye mindre til babyen. Har kjentes slapp han også. Alt var heldigvis bra, og selv om han bare var passe aktiv under ctg så mente jm at han trives godt!

Slappheten kommer nok av at jeg sover dårlig på natten. Ligger og hører på snorkingen til min kjære, og går på do hele tiden, men når han står opp får jeg sove noen timer. Har jo gjesterommet, men har ikke lyst tilmå ligge alene heller! Får vurdere det om det fortsetter sånn!

Baby er mer seg selv igjen i dag, etter to-tre rolige dager, heldigvis. Han har til og med snudd seg siden i går! Lå tydelig med ryggen til venstre sånn helt plutselig, nå er han en eller annen plass i midten. Hikker som før, og kjenner bevegelsene tydelig - ikke bare at han glir unna når jeg dytter i han. Han har vel bare hatt behov for et par hviledager, siden han har vært konstant aktiv, dag og natt, siden ca uke 20!

Dagen i dag tenker jeg å bruke på "ingenting". Kanskje jeg setter deig til julebakst i morgen, men det er isåfall alt! Om jeg ikke orker å sette deigen er det heller ingen krise, men jeg har jo en liten drøm om å få til noen sorter før fødsel :) jegner ganske fokusert på jul nå, siden jeg ikkenvil forlange noe av meg selv i desember. Ser jo at jeg ikke vil klare å gjøre ferdig julegavene denne uka, men det må da alltids ordne seg på et vis?

Skrevet

Da var siste finish gjort, og settet er klart til å pakkes i bagen til baby! Var ikke mye som sto igjen, så jammen på tide å få det ferdig nå :)

post-19757-0-57755000-1353424934_thumb.j

Skrevet

Hei Frøken Strøken :hallo:

Må bare innom å legge igjen et spor her hos deg, jeg ser deg jo overalt :fnise:

Spennende dager du har i møte, nå!! Ser du har en liten tass i magen du også :)

Og herlighet for et nydelig sett!! Laget det selv, altså? Flinkeflink! :jepp:

Skrevet

Så koselig, Nuttapia! Oops, er jeg så synlig? Hihi, hadde ikke tenkt det ;) men jeg skal jammen gå innom deg også, for kan nok stemme at vi leser de samme dagbøkene, og da kan det være koselig med noen nye å følge med på også :)

Har strikket det selv ja, jeg er så ivrig når det er snakk om nye prosjekter..men har en tendens til å drøye når det bare er det siste som står igjen, så dette var alt jeg rakk i denne omgang :) blir vel en anledning til å strikke noe mer til han senere, men det viktigste for meg var egentlig at jeg skulle strikke det første til han selv! Får på både min og pappaens side, noe som er kjempekoselig, men noe med å vite at jeg klarer å gi han det han trenger selv først :)

Skrevet

Det var et utrolig nydelig sett da! Her er det mormor som har strikket hentesettet, jeg er egentlig fornøyd med det :fnise: Jeg har bare strikket to par sokker!

Kjenner igjen tanken om at desember blir en sløv tid ja :jepp: Nok greit å bli ferdig med så mye som mulig på forhånd!

Skrevet

Takk for det, Rhiannon :)

Kommer slim med litt brunt blod i på papiret nå, usikker på om det er slimproppen.. Prøvd å se på nett, og det kan visst være både rosa og brunt blod, men vi hadde litt ekstra sengehygge i går, så kan jo være pga det også.. Skulle vært merkelapp på, så man slapp å lure så veldig! :)

Skrevet

Må legge igjen et spor sånn at jeg får deg på mine innlegg. Så jeg får med meg når du føder :)

Det er jo tydeligvis like rundt hjørnet nå.

Dere får prøve med litt mere sengehygge i kveld - så kanskej det settes i gang for fullt. hihi

Skrevet

Må legge igjen et spor sånn at jeg får deg på mine innlegg. Så jeg får med meg når du føder :)

Så koselig, velkommen hit! :)

Skrevet (endret)

39 uker, hurra! :)

Flere ekle detaljer følger, det er lov å slutte å lese nå! :) eventuelt hopp over neste avsnitt ;)

Slimet fra i går har fortsatt å komme, og vekslet i farge. På ett tidspunkt var fargen som cola, så ble det helt klart, nå sist var det nesten svart (og litt mer av det). Luktet ekkelt også, litt i samme sjangeren som eddik, men ikke helt sånn heller.. (Stakk ikke nesen i papiret nei, men ekle lukter går ikke forbi meg for tiden ;) ). Litt rart om alt dette skal være pga sex for nesten to døgn siden? Slimet er forresten ganske tøyelig på papiret, og rester etter sex er vel ikke det (husker jeg leste mens vi prøvde at man kunne sjekke om man hadde el-slim ved å se om det kunne strekkes, for da er det ikke mannens etterlatenskaper). Nå skal jeg spare dere for mere ekkelt ;)

Har begynt å få følelsen av at det er på tide å gjøre oss ferdig med forberedelsene nå, for kanskje skjer det noe når som helst (eller ikke, som jeg prøver å si til meg selv, kan jo gå tre uker enda!). Drfor var det veldig godt å ta en handletur i dag, skulle egentlig bare innom nærmeste senter, men på impuls svingte jeg motsatt vei og dro innom det nye kjøpesenteret i Trondheim som jeg enda ikke har vært på! Der fant jeg stellebord som passer på badet vårt, og tripp trapp på salg, og så endte jeg opp med et new born-sete til stolen med det samme.. Impuls igjen, håper det er fødehormonene som gjør det..? ;) i tillegg fant jeg også de siste småtingene som står igjen til baby - sokker og nyfødtluer i bomull. Har en herlig i merinoull, men det er vel fint med bomull inne! Måtte sende bud på pappaen, han fikk komme og bære alt. Ble en full handlevogn :)

Nå er det eneste som står igjen å få vasket siste rest, å kjøpe snacks og hurtig energi til fødebagen og å forhåpentligvis finne et par tøfler eller sandaler til meg :) montering av seng, stellebord og bilstol også, selvfølgelig, men det skal pappaen få ansvaret for :)

Fikk handlet inn litt mat også i dag, endelig litt utvalg i kjøleskapet.. Jeg har nesten ikke vært innom en matbutikk på ukesvis, annet enn for å kjøpe noen enkle småting til akkurat der og da. Kjære er flink til å handle, men blir ikke nødvendigvis akkurat det jeg ønsker meg, og han handler som regel også enkelt for en dag i gangen :) nå blir det middagslaging, skal ha indisk med både nanbrød og raita til! Kjøpte en hot variant, har nemlig hørt at enkelte kan kickes i gang av det.. ;)

Endret av FrøkenStrøken
Skrevet

Høres ut som slimproppen din har gått, jo :Nikke: Min søster mistet den i uke 34 allerede, men første ikke før i uke 38/39.

Så tror ikke at du skal bli bekymret for noe, akkurat :)

Men er jo kjapt gjort å ringe føden og si hva du tror, så får du svar!

Så flink du har vært på shopping idag! :ler: Jeg hater igrunn å shoppe, men etter at jeg ble gravid, så har shopping faktisk vært veldig moro!

Også heldige du som har kjøpt tripp trapp med new-born sete!! *misunneling*

Vi har ønsket oss det til jul, så får vi se da, hva nissen kommer med ;)

Indisk! INGENTING er bedre en indisk mat!! :sikle: Kos dere masse!!

Skrevet

Er nok lurt å ha alt klart nå ja. Med fare for å skape falske forhåpninger så vil jeg tro at fødselen din kan starte når som helst nå, på sett og vis er den kanskje allerede i gang :)

Masse lykke til :)

Skrevet

Jeg føler iallfall selv at det kanskje kan starte snart, litt skummelt, for kan bli veldig skuffa.. Er bare at jeg får tanker som at jeg må få gjort unna alt, ha kontroll, være ferdig, for det er dårlig tid! Virker på en måte som jeg har fått en liten dose ekstra energi til siste innspurt.. Og det skader jo virkelig ikke å være klar selv om det skulle drøye, da :)

Skal skifte på senga nå, og har planer om å legge under et sånn engangs tisselaken for litt større unger som fulgte med i en gratispakke fra Rimi. Kan jo hende det plutselig blir vått i løpet av de nærmeste nettene, og hvis ikke kan den uansett få ligge under lakenet til renselsen er ferdig! Syns flekker i senga er uappetittelig, så må begynne å ta noen forhåndsregler snart! Har jo sluppet å tenke på slik på leeenge, men får nok snart igjen med renter :)

Skrevet

Nuttapia, ja jeg er egentlig ganske sikker på at det er den, håper iallfall. Det er langt ifra et sikkert tegn, men uansett ingen ulempe! :)

Tripp trappen er egentlig julegave her også, men jeg tilbød meg å kjøpe den inn siden alle farger var på tilbud på butikken jeg var på (barnas hus har kun jubileumsutgaven til 999). Det viktigste i vår familie er ikke å overraske til jul, men at gaven er noe mottakeren trenger, hehe :) har kjøpt min egen julegave fra mamma og pappa flere ganger, men ser aldri på det igjen før de har pakket inn og lagt det under treet. Om setet blir en del av gaven eller ikke, det har vi ikke fått snakket så mye om enda. Trodde egentlig ikke vi skulle ha det, men måtte plutselig!

Skrevet (endret)

Da har jeg bakt ferdig det jeg hadde planlagt, og vaska ferdig, nærmer meg pakka ferdig (så godt som råd er) og det er fredagskveld.. Hva med å bare slappe av noen dager? Høres deilig ut! :)

Styra litt i går for å få unna diverse, og ble ganske sliten. Magen strammet hele kvelden mens jeg holdt på, men merker jo ikke helt på samme måte når jeg går rundt, så vet ikke hvor lenge det hadde vart da jeg la meg. Men den kynneren jeg hadde da jeg la meg i senga varte i TO timer, uten et lite opphold! Så fikk jeg menssmerter e bitteliten stund, så ga det seg og jeg sovna. Ganske heftig at de varer så lenge, skulle heller ønske det var noe mer effektiv som kunne sette igang. Slippe å være kortpusta til ingen nytte :)

Endret av FrøkenStrøken
Skrevet

Hørtes slitsomt ut! Men er jo veldig bra at du er aktiv :jepp: Det er vel kun positivt, for da går det vel fortere, kanskje? :lur:

Bruker du bringebærkapsler?

Skrevet

Nåh, se på frøkna som er 1 uke unna termin da gitt :hjerte:

Og FOR en fin mage du har fått! :laugh:

Fryktelig spennende for tiden nå, gleder meg masse til å se bilde om du legger ut slikt enten her eller på fb når småen er kommet til verden :) (?)

Skrevet

Takk for fine ord, tr.heimspia! :)

Du skal få se bilde ja, kommer ikke til å dele på fb helt med det samme da.. Liker å fortelle til de jeg vil selv først, så håper ikke noen skriver det med en gang de får vite! Frykter ei venninne som fort kan like å være nyhetsbyrå ;) men enten legger jeg her, eller så kan jeg sende deg på mobil, hvis jeg ser det tar litt tid å legge på fb :)

Du som nettopp har gjort dette, kan du ikke fortelle meg når det skjer?! Tror jeg blir gal av å ikke vite ;)

Skrevet

En uke igjen til termin, vanskelig å tenke på annet nå! :)

Dras litt mellom å bare være hjemme og slappe av, og det å gå rundt i butikker. Er fremdeles julegaver som mangler, flere enn de jeg har kontroll på, for å si det sånn! Er så treig på på få gjort det, tenker og vurderer for mye, ender med å ikke kjøpe.. Finner sikkert noe "bedre" senere.. Tull å tenke sånn, må snart få handla ferdig! Tror det blir en tur ut i dag, så går dagen fortere, og i morgen er jo butikkene stengt uansett :)

Våkna med vondt i magen i dag, hadde klart å ligge OPPÅ babyen! Håper han har det bra stakkars, vekte han og forsikret meg om at det var liv, iallfall.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...